18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    dazzzzed

welke macbook pro en waar kopen?

Ik denk eraan binnen de komende 3 maanden me een MBP aan te schaffen. Ik ben student multimedia design en zal het voornamelijk gebruiken om grafische toepassingen, videobewerking en de dagelijkse taakjes uit te voeren.
    Een 15″ scherm zal voldoen maar dat laat nog enkele keuzes open. 2.0 of 2.16 GHz, 1GB RAM of meer, wat is de 7200rpm waard, …
    En tot wanneer wacht ik hoopvol af op een update?

Uiteraard is m’n budget beperkt maar ik ben bereid wat meer neer te leggen als het voor mij z’n geld waard is.

Ik merkte ook dat de prijzen niet overal het zelfde zijn … zo is een MBP in de states kennelijk voor een pak minder te verkrijgen en ligt ook in ¨bijvoorbeeld duistland de prijs lager. Dus vraag ik me af of het me wat opleverd door in het buitenland te bestellen.
    Vooral http://www.bhphotovideo.com trok m’n aandacht, dit lijkt mij een te betrouwen winkel en de mogelijkheid tot levering in belgie bestaat. Heeft hier iemand ervaring mee of reden om het me af te raden en eventueel een alternatief te bieden?

Alvast hartelijk bedankt …

Bijdrager
    Esquare

1. Koop de beste en snelste Mac die je je kunt veroorloven op het moment dat je hem nodig hebt.
    2. Let erop dat je bij aanschaf in de VS niet alleen verzendkosten bij de prijs moet optellen, maar ook BTW. (Dat geldt uiteraard niet bij aanschaf in Duitsland.)

Als je de geruchten mag geloven, wordt er in september mogelijk een update van de MBP aangekondigd. Maar wat doe je, als dat niet zo is? Wachten tot oktober of januari misschien?

Bijdrager
    dazzzzed

Bedankt me te herinneren aan het de BTW … maar als je zegt de beste mac die je je kan veroorloven … is het dan interesanter bv. een 2.0GHz met 2GB RAM te kopen of een 2.16GHz (met betere videokaart,…) met 1GB RAM te kopen? en is die 7200rpm zijn extra €100 waard?

Bijdrager
    Esquare