7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Raoullio

Welke macbook pro? 10 april 2015

Ik ga upgraden naar een nieuwe Macbook Pro.
    Mijn Macbook Pro uit 2007 ga ik alleen nog maar gebruiken voor internet en filmopslag.

Ik wek met Logic Pro en ga op mijn nieuwe Macbook pro Logic Pro X draaien en gebruik de laptop voor muziek maken als hoofdbron.
    Zo nu en dan een video in logic openen om muziek op beeld te maken.
    Ik gebruik de laptop ook voor internet en wellicht in de nabije toekomst (lichte) foto/filmbewerking.

Maar voornamelijk voor muziek. Ik zie 2 modellen van de Quad Core i7 familie.
    – Quad Core i7 2,5 ghz, 16 gb Ram (NVidia)
    – Quad Core i7 2,2 ghz, 16 gb Ram zonder Nvidia.

Mijn vragen aan de experts

Vraag 1:
    Maakt 0,3 ghz veel uit? merk ik een groot verschil als ik muziek maak? Werkt logic met 0,3 ghz ineens veel sneller en krachtiger enhoe groot is t verschil?

Vraag 2:
    Ik heb begrepen dat Nvidia voor filmbewerking is, is het ook voor games? ik ga waarschijnlijk ook games instaleren.
    En als ik een game installeer op de Macbook Pro zonder Nvidia, werk dat dan merkbaar minder goed?

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik kijk ernaar uit!

Groetjes Raoullio

Bijdrager
    tomc

De Quad Core i7 2,2 ghz, 16 gb RAM zonder Nvidia lijk me de beste optie voor jou. Logic pro X draait hier perfect op net zoals op alle macbook pro’s eigenlijk. Ook lichte foto en filmbewerking lukt hier op perfect je hebt pas het duurdere model nodig als je met 3D animaties gaat werken of zware effecten gaat gaan toepassen in after effects. Je zult qua filmbewerking misschien hier en daar wat extra geduld moeten hebben maar zeker niet dat het het prijs verschil waard is. Games zullen vanzelfsprekend minder goed werken op een Intel Iris Pro dan op een Nvidia losse grafische kaart maar met een iris pro kan je onder OS X zeker aardig gamen. Call of Duty 4 draait op mijn mbp met intel HD 4000 grafische kaart vrij goed, akkoord dat is al een wat ouder game maar de HD 4000 is ook een stuk minder sterk dan de iris pro. Verwacht niet de allerbeste graphics maar toch vrij goede, afhankelijk van de leeftijd van de game die je speelt.
    Conclusie: Logic pro X zou op beide geen probleem mogen zijn en zolang je het bij lichte tot gemiddelde filmbewerking houdt is er ook zeker geen probleem met het goedkoopste model van de twee. Ga dus voor deze.

Bijdrager
    MEEUW

hoeveel heb je gegoogle’t en op dit forum gezocht?
    Topic 123845

Bijdrager
    Raoullio

@tomc
    Duidelijk! Ik weet nu welke ik ga halen.

@meeuw
    Ik heb aardig wat afgezocht op forum en google.
    Heb echter alleen oude resultaten kunnen vinden van oudere modellen. Ik heb ook doelbewust de datum van vandaag bij forumonderwerp gezet.
    Iig is het goed om te weten dat ik met een gerust hart voor de 2,2 ghz kan gaan.
    3d videobewerking doe ik niet en dat ga ik zoals ik er nu over denk ook niet doen.
    Qua beeld ben ik best makkelijk, ik hoef niet de scherpste beeldkwaliteit.

Dus erg bedankt voor t antwoord’!

Groetjes Raoullio

Bijdrager
    MEEUW

Fijn om te horen dat er toch wat moeite voor gedaan is.
    Maar feitelijk heeft het niks met datum te maken.
    als gaat om welke processor je moet nemen en welke video kaart. de verhoudingen blijven altijd zelfde en de eeuwige discussie ook ;).

Bijdrager
    Koekenbakker

Is het niet zo dat als je voor de 2.5ghz gaat dat die wat langer mee kan zegmaar ? jaartje verschil misschien ?
    Wellicht ook meer resale value. Ook dingen die je moet meenemen imo.
    Maar puur voor wat je nu wilt doen de 2.2ghz idd voldoende.

Bijdrager
    TheBigZ

Goed antwoord van tomc.

Hier nog wat extra info: verschillen tussen de diverse Mid-2014 MacBook Pro’s.

De standaardversie kun je voor (iets meer dan) €2000 kopen.
    http://tweakers.net/pricewatch/407938/apple-macbook-pro-15-komma-4-inch-retina-(2014)-2-komma-2ghz-256gb.html

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  TheBigZ.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.