13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Paulkwee

[Opgelost] Welke Macbook kan ik het beste halen?

Hi!

Ik wil een nieuwe Macbook halen. Momenteel heb ik een vrij snelle Pro van de zaak, maar deze willen ze terug. Ik ga namelijk ander werk doen. Voor het nieuwe werk hoeft ie grafisch wat minder sterk te zijn.

Nou wil ik wel eentje van de “nieuwe lijn”, die lekker dun zijn met het dunne toetsenbord. Ik zat te denken aan een 12 inch Macbook, want die is mooi dun en ook klein (handig voor mij).

Maar zijn er bij bepaalde jaren/modellen punten waar ik goed op moet letten? Of is bijvoorbeeld een Air dan vele malen beter?

(kleine toevoeging; ik ga ‘m tweedehands halen omdat mijn budget niet erg groot is)

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 dagen, 6 uren geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    penseel

Wacht nog even voor nieuwe MacBooks en wel hierom,  https://support.apple.com/nl-nl/keyboard-service-program-for-mac-notebooks

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou een nieuwe MacBook Air nemen 2019 model. Fijne machine. Vingerafdrukscanner. Ideaal ding. MacBook 12 inch bestaat niet echt meer dus dan moet je al een tweedehands ding nemen of iets dat al langer op de plank ligt en niemand wil hebben.

Bijdrager
    SvS

budget + 2e hands = vergeet Pro maar. Betaalbare MB Pro’s raken ook weer gedateerd.

MacBook Air 2017 is ook goed en heeft ‘betrouwbare’ toetsenbord + uitgebreider set poorten. Macbook 12″ 2017 is inderdaad veel mooier en dunner, met Retina scherm, maar wel duurder t.o.v. dat Air 2017-model.

MacBook Air 2019 heeft wel retina, maar ik weet niet wat je budget is, hierom richt ik op MB Air 2017.

Bijdrager
    Paulkwee

Dat van die toetsenborden is eigenlijk bij alle “nieuwe modellen” als ik het zo zie. Ik zoek eigenlijk wel een model met USB-C erop, want ik heb hier een scherm staan die aan te sluiten is via USB-C waardoor de laptop ook gelijk op laad.

Dan zou ik uitkomen op een 2019 Macbook Air, alleen ja die gaat al goed over de duizend heen. Terwijl ik bijvoorbeeld een 12 inch Macbook al vanaf ±600 euro zie. Waar zijn die modellen zo goedkoop aan het worden?

Bijdrager
    Shmoo

Omdat het hele simpele machines zijn. Eigenlijk een soort iPads (van nu) in een laptop. Zeg maar ideaal voor tekstverwerkerde apps en mensen die onderweg (compact) moesten werken … dat soort taken. De Retina MacBook had ook geen ventilator omdat het een Core-M processor had. Dat is een processor die vooral in tablets gebruikt wordt.

Dit is het Retina MacBook 2017 model. Ouder zijn nog trager.

Dan heb je hier een MacBook Air 2019, ook geen krachtpatser maar wel gewoon een snelle machine. Plus een vertrouwde Core i5 processor.

En dan heb je hier de instap MacBook Pro 13 inch 2019. Dit is wat je eigenlijk zou moeten kopen maar goed dan ga je weer een stapje verder. Deze heeft Intel Core i5 maar ook nog eens een Quad Core processor. Zie de Multi-Core scores.

Bijdrager
    stopa

Tsjonge moeilijk, kijk gewoon in je geldbeurs wat je kan betalen.

Bijdrager
    Jeddes

Nooit, maar dan ook nooit een 12 inch kopen. Machines zijn drama. Slecht ontwerp, gaan snel stuk, kost een berg om iets te laten maken. Zitten gewoon veel known model issues aan….ik zou altijd voor de Air 2017 gaan, lage kosten, geen known model issues eigenlijk…..2019 Air wellicht ook een optie, maar met nieuwe machines kunnen er altijd nog onbekende problemen de kop op steken in de toekomst.

Bijdrager
    GoeieDag

@Jeddes: gelul.

Bijdrager
    Jeddes

@goeiedag,

really? raar. Aangezien mijn zwager bij een Mac reparatie bedrijf werkt en de 12 inch met afstand de slechtste en meest geziene machine is.

Maar jij weet het vast beter.

Bijdrager
    Shmoo

Oooh een Mac reparatie bedrijf. 🤨

Nee het blijft nog steeds gelul. Links of rechtsom, er zal altijd een product zijn dat het meeste voorbij komt omdat dit zijn werk is. Het repareren van producten die stuk zijn. Dat zegt niets over de kwaliteit van iets wanneer je niet veel meer data hebt om te vergelijken. Dat zou mooi zijn. Dan kochten mensen die in een stroopfabriek werken nooit meer een appel. Deze mensen zien op dagelijkse basis de meest gruwelijke dingen gebeuren in de richting van appels.

Bijdrager
    Jeddes

Apple is er vast mee gestopt in 2017, omdat het een prima machine was.

Jouw analogie makes zero sense.

Bijdrager
    Paulkwee

Bedankt voor berichten en advies, @Shmoo in het speciaal. Ik heb er voor gekozen om een nieuwe MacBook Air te halen, bij Amazon.de was die in de aanbieding voor 1095. Beetje BTW eraf blijft er ongeveer 900 over. Ik ben blij:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.