18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Jaimy

Welke MacBook is geschikt voor mij?

Hallo,

Ik zit erover na te denken om over te stappen van een ASUS laptop naar een MacBook. Ik vind het alleen lastig om een keuze te maken en ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.

Waar ik de MacBook voornamelijk voor ga gebruiken is voor mijn studie. Dus ik maak veel gebruik van Microsoft office. Mijn lesmateriaal is voornamelijk online. En ik maak veel gebruik van programma’s zoals Spotify.

Verder vind ik het belangrijk dat de laptop niet te zwaar is en het beeldscherm niet te klein.

Bijdrager
    koen

MacBook Air met een 13″ scherm en 8GB geheugen.

Bijdrager
    Brombeer

En begroot ook een externe back-upschijf (minimaal twee keer zo ruim als je interne schijf) in je budget.

En een leuke sticker natuurlijk om dat witte licht in de klep mee af te plakken.

Bijdrager
    Evert Jan

@ TS Als ik jou was,naar de winkel gaan en dan een uurtje of wat uitproberen.Wil je er een die licht is, goed beeldscherm,snelheid…..Er gaat nix boven praktijkervaring.En dat voorkomt ’t beste een teleurstelling.Budget zou ik niet eens een belangrijk detail vinden,bij iets waar je mischien dagelijks 10 uur mee moet werken.

Bijdrager
    Shmoo

Moet je eens doen. Bij een winkel binnenlopen en een uur op een MacBook gaan rammelen terwijl je waarschijnlijk nog nooit met een Mac gewerkt hebt en geen idee waar je moet kijken. Sure!

Ik durf te wedden dat de manager van de zaak je na 25 minuten buitenwipt en zegt. Ga eerst maar sparen en kom dan maar terug.

De MacBook Air is voor de meeste mensen de beste fit. Zeker wanneer je van een Windows machine komt heb je 8/10 keer een Air nodig. Als je iets anders nodig hebt dan een Air dan weet je echt wel iets meer van computers in het algemeen dan deze vraag te stellen op deze manier.

Bijdrager
    plonserd

Basismodel Macbook Air 13″ zal zeker voldoen voor wat je’m maar nodig hebt.

Bijdrager
    Evert Jan

@shmoo ik bedoel dat de TS gewoon even moet proberen wat bij ‘m past.Ik heb ’t niet over winkelmanagers enzo.Mischien dat de TS maar eens eerst wat meer research moet gaan doen.Wat inlezen op een forum of zo…Verder vind ik opdringerig winkelpersoneel niet zo boeiend.Het is ten slotte geen uitgave die je alle dagen doet….

Bijdrager
    no_poo

Alles ik geschikt, kies gewoon wat je kan betalen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Jaimy op 09 september 2016

Waar ik de MacBook voornamelijk voor ga gebruiken is voor mijn studie. Dus ik maak veel gebruik van Microsoft office. Mijn lesmateriaal is voornamelijk online. En ik maak veel gebruik van programma’s zoals Spotify.

Eender welke MacBook, dus. Ga naar een winkel, kijk van welke de combinatie afmetingen–prijs je bevalt, en dat is de geschikte.

Bijdrager
    Evert Jan

Net wat mister Westerbeke schrijft…Ga na een winkel….alleen shmoo …doet ie nou altijd zo?

Bijdrager
    gipsman

Office for Mac moet ook mee in het budget. Wat kost dit tegenwoordig? €125? Of kan een Windows account mee naar de mac en werkt het in Bootcamp of Parallels met een bestaande Office accoun? Ik heb hier weinig knowhow, misschien kan iemand dit verduidelijken? Macbook Air is best OK natuurlijk, maar ook de Macbook 12″ komt in beeld, heeft ook die 8GB, en als de TS Rijke Ouders heeft…Of waarom niet meteen een Macbook Pro 13″? Of riskant als er volgende maand updates komen? Anderzijds ook: een macbook 12″ is misschien schokkend voor switchers, want geen (directe) usb.

Bijdrager
    computer space

Studie => Surface Pro 4. OneNote, massa, ondersteuning voor alle software en scherm waar de MacBook Air van kan dromen. MB 12inch is te flimsy voor de studententas, die neem je maar als je aan een koffertje toe bent.

Bijdrager
    gipsman

@computer space
    Dan zou ik eerder zeggen: yogabook van Lenovo ipv. surface, kost maar goed de helft van de surface.
    Maar TS wil over naar de mac. Dan zou ik zeggen iipad Pro 12.9inch ipv. Surface. Maar hoe goed is Office op die iPad Pro? Misschien niet goed genoeg, maar voor studenten is Office sowieso al gauw overkill.

Bijdrager
    no_poo
    computer op 09 september 2016

MB 12inch is te flimsy voor de studententas, die neem je maar als je aan een koffertje toe bent.

Weer een klassieke bittere opmerking van onze computer space. Ding is niet minder robuust dan een Air en kan makkelijk in een tas.

Bijdrager
    madcat
    gipsman op 09 september 2016

Office for Mac moet ook mee in het budget. Wat kost dit tegenwoordig? €125?

Voor studenten is het zo goed als gratis, ik dacht 20 euro of zo iets.

En qua advies, koop een macbook air of macbook, die zijn lekker licht, ideaal voor in de collega zaal

Bijdrager
    Melle

In zou resoluut voor de MacBook gaan, we hebben hem nu paar maand – fantastisch toestel, en dat gecombineerd met een extern scherm dat dient als dock voor thuis op je bureau, met een Apple toetsenbord, goede muis met draad, ethernet via het scherm en je hebt de beste setup die je maar kan wensen…

Usb-c scherm met ethernet; amper nog te vinden > maar eentje van Philips is net uit. Heel goedkoop, niet zo mooi als een Apple cinema display, maar die zijn te verouderd om nog te overwegen…

Bijdrager
    SvS

Voor een serieuze studie met standaard office pakket (tegen studentenprijs) zou ik niet eens iPad Pro overwegen. MacOS X werkt toch wat fijner met bestanden oid, dus macbook (air) inderdaad. Bij apple.nl krijg je studentenkorting, is dat in de fysieke winkel ook zo?

Bijdrager
    Shmoo

Doe eens even normaal.. Iemand een 1500,- laptop adviseren welke ook nog eens op dit moment 350,- overpriced is alleen omdat het een eerste generatie toestel is. En dat alles voor Office en Spotify op te draaien terwijl hij nu mogelijk een laptop heeft van 500 – 600,- – kom op zeg!

Een MacBook Air is eigenlijk al aan de dure kant voor het geen dat hij echt nodig heeft maar het is wel de beste keuze omdat het al jaren bewezen heeft een perfecte machine te zijn die de klus kan klare.

Of TS nu direct een MacBook Air nodig heeft weet ik niet maar als het hij zou kunnen uitzingen met zijn huidige laptop dan zou ik tot eind oktober even wachten op mogelijk de volgende generatie MacBook Air. Kan dat niet, dan zou ik idd. nu een 13″ MacBook Air kopen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.