5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Slinger

Welke MacBook + Grafisch + D.J./muziek

Goededag,

Ik zal proberen de vraag ‘compact’ te houden. Anders worden het 17 vragen onder 1 topic, volgens mij.

Al jaren ben ik zeer tevreden met mijn MacBook Pro 13” 2GHz Core 2 Duo met 4GB, ondertussen draaiend op Mavericks.
    A: Ik geef hem nog al ’s zwaar op zijn donder, met heavy grafische shit. (photoshop, FCP, etc)
    B: Hij heeft het de afgelopen jaren super goed gedaan met het ‘draaien’ als D.J.. Dit op TRAKTOR pro aan een Pioneer DDJ-T1 en een Kontrol F1. Daarnaast heb ik ook nog een tijdje met het draaien een tweede scherm er aan gehangen. Maar dat lijkt toch wat op te breken. (eerlijk zijn: het waren ook twee verschillende resolutie’s )
    C: Daarnaast wordt hij zo’n beetje de complete rest van de tijd gebruikt voor al het huishoudelijke gedoe. Internetten, streamen, office etc, etc…

Nu overweeg ik ‘m van de hand te gaan doen. (mijn zwager wil graag overnemen. = lichte gebruiker)
    Wat is een reële 2e hands prijs voor deze MacBook ??

En wat is vooral een goede beslissing betreft een nieuwe MacBook ??
    * moet dus zwaar betrouwbaar zijn met het draaien als D.J.. (waarbij er soms meer dan 6 tracks en samples door elkaar gaan lopen.)
    * Grafisch voorlopig uit de voeten kunnen.
    * Groot beeldscherm (17” levert apple niet meer, zag ik ??)
    * Grappige prijs !! (is het eventueel aan te raden om een 2e hands te kopen ?? En waar moet ik dan op letten?)

Ik heb al uitgebreid gezocht in de huidige ‘markt’ en heb wel wat meegekregen van de nieuwere i5 en i7 modellen, de briljante ‘videokaarten’ en ga zoo maar door. Maar ik ben zo benieuwd wat jullie hierover adviseren !!

Ik hoor het graag !

Bijdrager
    Bryan Ly

Volgens mij koop je best een MacBook Pro 15 inch (duurste model) vanwege de grafische kaart. 2de hands tja als je wil kan het maar welk model enz dan?? En van welk jaar is je vorige Mac?

Bijdrager
    computer space

Je hebt meer aan een goede quad i7 met dikke SSD dan aan de GPU. Die gebruik je in jouw zaken amper. Premiere schijnt een GPU aardig in te zetten, maar FCP niet. En Photoshop doet er ook helemaal niks mee buiten het skatebord-scrollen, iets wat een 7 jaar oude 7300GT ook prima afgaat. Disk IO is daarentegen DE bottleneck bij FCP en PS. De eerste moet steeds allemaal grote videofiles benaderen, de tweede schrijft de history weg op de schijf. Als je 100 stappen history wilt, trekt PS zwaar op disk IO. Traktor is hws ook zeer schijfintensief.

Bijdrager
    computer space

Welke Macbook heb je? Of het is geen pro:
    http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-core-2-duo-2.0-aluminum-13-late-2008-unibody-specs.html
    Of het is een 15 inch, die was er wel als pro 2.0ghz

De eerste zal ongeveer 400-500€ waard zijn, afhankelijk van de schijf, 400 met het brakke meegeleverde mormel, richting 500 als er een SSD of goede 7200rpm in zit.

Bijdrager
    BoniMacX
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.