12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ervmore

Welke MacBook? Budget: Max 1300 euro

Hallo OMT-ers,
    Zoals jullie hebben gezien en gehoord heb ik een iMac en een MacBook.
    Er zijn 2 geintereseerden op MP 1tje voor 400,- voor mn MacBook en 1tje voor 700,- voor mn iMac.
    Dus dan heb ik 1100,- heb thuis hier nog 200,- liggen dus dan heb ik 1300,-
    Ik ben nu van plan een MacBook te kopen.
    Ik doe aan zware videoediting en met Avid voor school + Photoshop en FCPX.
    Dus ik zelf neig naar de MBP te gaan.
    Ik zelf dacht aan de 13 inch i7, maar ik kan ook voor de Air gaan,

Dus wat zouden jullie doen?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    CedricH

Ik denk dat de Pro best is voor jou, die heeft een krachtigere processor die je goed kan gebruiken voor videobewerking

Bijdrager
    Haike

Ik zou dan voor de MBP gaan, de Air is toch meer een veredelde, typemachine. En een air kan je het geheugen ook niet van uitbreiden want dat zit er vast in gesoldeerd. Officieel kan er in een MBP 8 GB aan geheugen, maar op 16 doet hij het ook, en aangezien jij wat zwaarder programma’s gaat draaien….. Je hebt een superdrive aan boord, die je bij de air er dan weer los bij moet hebben. Een MBP heeft volgens mij ook nog meer aansluitingen dan een air…

En ik denk dat de grafische kwaliteiten van een MBP ook beter zijn dan bij een Air, maar daar zijn vast wel anderen die daar meer over kunnen zeggen dan ik.

Ik zou nog wel nadenken of je hem niet hebben wilt met ontspiegeld glas…

Bijdrager
    CedricH

De 13″ Air en Pro hebben dezelfde onboard Intel chip dus grafisch zijn ze allebei even sterk. De 13″ Pro kan je ook niet ontspiegeld krijgen, dat is enkel vanaf de 15″.

Moderator
    unSOUND

MacBook Pro.

Meer rekenkracht, meer poorten voor opslag ( firewire 800 ), achteraf nog uit te breiden qua ram en HDD…

Bijdrager
    Ervmore

Bedankt voor de reacties! Het word een macbook pro.
    Maar wat is het voordeel van een anti-glare scherm. (ja, het is mat en ja het weerspiegeld niet)
    Maar persoonlijk vind ik de glossy mooier

Bijdrager
    CedricH

Het voordeel is een realistischere kleurenweergave maar op een 13″ kun je geen anti-glare scherm krijgen van Apple zelf dus dat probleem heb je niet. Sommigen zweren aan die anti-glare schermen voor fotobewerking maar uiteindelijk is het ook een beetje persoonlijke voorkeur.

Bijdrager
    Maverick9898

Het is niet alleen kleur. Anti-glare schermen kijken ook gewoon rustiger, vind ik zelf. Maar in de 13 inch kan je geen anti-glare krijgen, dus die discussie is ‘moot’;).

Bijdrager
    klonic

Anti glare is wel minder scherp. Onscherp beeld is niet fijn voor je ogen en hersens. Daarnaarst kan je antiglarestickers kopen voor je mac. Ook mis je bij antiglare een beschermlaag voor je scherm (glasplaat) wat veilig schoonmaken vermoeilijkt (die glasplaat mis je op een air trouwens ook).

Bijdrager
    Ervmore

Ik denk dat ik voor de Glossy ga, en voor de 13-inch i7! Nu wachten totdat de iMac en de MacBook verkocht zijn!

Bijdrager
    Maverick9898

Je zal wel moeten;). De 13 inch komt niet in anti-glare……

Bijdrager
    Haike
    klonic op 19 februari 2012

Anti glare is wel minder scherp. Onscherp beeld is niet fijn voor je ogen en hersens. Daarnaarst kan je antiglarestickers kopen voor je mac. Ook mis je bij antiglare een beschermlaag voor je scherm (glasplaat) wat veilig schoonmaken vermoeilijkt (die glasplaat mis je op een air trouwens ook).

Hier staat wat anders, het woord glas(plaat) valt wel degelijk, maar het kan zijn dat ze het mooier willen verkopen dan dat het is…

Maar goed, het hele verhaal geldt niet, want we praten over een 13″:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.