16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Rw1

Welke MacBook air?

Ik ben van plan om binnenkort een MacBook air te gaan kopen. Bij de mediamarkt heb je het 1,6 GHz model voor €968 en het nieuwere model met 1,8 GHz voor €1099. Is het die 0,2 GHz meer waard, aangezien het nogal een groot prijsverschil is?

Bijdrager
    fred44nl

het hangt er helemaal vanaf wat je er mee gaat doen.

Moderator
    Night

Er zitten nauwelijks verschillen in.
    De ene is nieuwer en iets sneller dan de ander.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    fred44nl

zijn beide 8 GB en 128 GB
    het enige verschil is de processor, die overigens dezelfde is, behalve dan dat ie een pietsie sneller loopt.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Rw1

Ik wil er vooral licht werk op doen en af en toe hobbymatig filmpjes bewerken. Die ietsiepietsie snellere is het extra geld dus niet waard?

Bijdrager
    TheBigZ

Het verschil is alleen een kleine speedbump.

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-i5-1.8-13-early-2015-specs.html

On June 5, 2017, Apple quietly updated the MacBook Air “Core i5″ 1.6 13” (Early 2015) with a modestly faster 14-nm “Broadwell ULT” 1.8 GHz Intel “Core i5” processor (5350U). This model otherwise is identical to late configurations of its predecessor apart from some identifiers.

Moderator
    Night

@Rw1: Simpel gezegd: nee. Wil je geld uitsparen, ben jij net zo goed uit met de 1.6 en zul je nauwelijks tot geen verschil gaan merken t.o.v. de 1.8.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    bassbug

Kan je met ietstie pietsie meer geld een Air met grotere SSD nemen? Doen!

Zo niet, dan zou ik het verschil lekker in pocket houden.

Bijdrager
    aartjan

inderdaad die goedkope nemen en meteen die veels te kleine kleine SSD vervangen door iets groters

Bijdrager
    aartjan

het is 2017! 128Gb! dat is al te weinig voor een horloge! of voor een koelkast!

Bijdrager
    SvS

Voor onderweg is het prima…

Bijdrager
    Stirf

Ja Aartjan, het is 2017 en sla je niks meer lokaal op, maar alles in de cloud:wink:

Bijdrager
    RoyB

Wat leuk een nieuwe Air ! Ik zal ook voor het 1,6 model gaan dan heb je voor een leuke Apple prijs een leuke laptop waar je nog ff mee voorde kan.

Bijdrager
    Bart119
    Stirf op 28 juni 2017

Ja Aartjan, het is 2017 en sla je niks meer lokaal op, maar alles in de cloud:wink:

En niets is vervelender dan een trage internetverbinding die de snelste computer ter wereld veranderd in een slak;)

Bijdrager
    Michelp2

128 GB op een MacBook is op zich prima, mits je al je foto’ s iCloud enzo houdt.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.