17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkvandewiel

Welke Macbook?

Hee,
    Als ik naar de 3e ga.. ( nu in de 2e) dan mag ik een Macbook, en mss eerder als ik goede punten haal.
    Wie weet welke Macbook ik moet nemen?
    Ik wil m gebruiken voor producen en mixen (muziek) en voor school..
    Scherm enzo maakt niet uit..

Bijdrager
    iBartt

budget?

Bijdrager
    dirkvandewiel

Maximaal 1200 denk ik… Anders vind ik ’t een beetje duur worden..:D

Bijdrager
    iBartt

dan is het vrij simpel:p Macbook Pro 13″

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ja oke, maar ik vind t moeilijk want ik vind de air ook wel vet, en niet duur

Bijdrager
    thegame1512

ik zou kijken of de MBA jouw mix programma’s zonder probleem kan draaien door te kijken naar gebruikers ervaringen. Indien dat geen probleem zou ik zeker voor de Air gaan. Draagbaarheid, SSD, batterijduur.

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ik heb is even gekeken en…. Ik ga toch maar voor de Macbook air 11. Klein scherm ( goed voor mij) Makkelijk om mee te nemen, ssd,batterij en gwn goed.. Mijn mixprogramm’s kunnen erop.. Fl studio 9 weet ik niet,,?

bedankt!:D

Geblokkeerd
    Anoniem

Denk wel aan het kleine geheugen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Mixen op een 11″ scherm? Dat zal dan wel lekker gaan… :slant:

Bijdrager
    CedricH

Als hoofdcomputer zou ik wel een MacBook Pro 13″ nemen vanwege meer kracht, grotere harde schijf, meer werkgeheugen, dvd drive, …

Bijdrager
    Afroman
    Waffle op 22 maart 2011

Mixen op een 11″ scherm? Dat zal dan wel lekker gaan… :slant:

gaat Prima

Bron:Bron

Bijdrager
    prullenbak

Zou altijd voor de 13″ macbook gaan. “Draagbaarheid” is niet echt een argument, want aan de macbook sjouw je je nou ook niet bepaald een breuk.

Bijdrager
    Oppie
    Usain op 22 maart 2011

Denk wel aan het kleine geheugen.

Wat is het probleem met het RAM?

Bijdrager
    Japsuh
    dirkvandewiel op 22 maart 2011

Ja oke, maar ik vind t moeilijk want ik vind de air ook wel vet, en niet duur

Vinden je ouders dat ook?

Bijdrager
    Pedro

Je kan veel vinden van de MBA maar VET?

Moderator
    unSOUND

Misschien lag er roomboter op ?

Bijdrager
    Yost

Ik heb 5 jaar met Logic Pro gewerkt op een 12 inch PowerBook (1024 x 768), en doe het de laatste 1,5 jaar op een 13″ MacBook Pro (1280 x 800). Voor mij zijn die kleine schermen geen probleem, en als jij 11 inch prima vindt (ik weet de pixel count niet), dan moet je je daar niet door laten tegenhouden.

De Air is ook zeker snel genoeg voor zoiets als Logic Pro, dus andere muziekprogrammatuur lijkt mij geen probleem.

Waar je wel op moet letten, is de hoeveelheid intern geheugen en de hoeveelheid schijfruimte. Als je veel grote audiobestanden bij je wilt hebben, is een ruime harde schijf wel handig. Bij een Air is de SSD niet groot en ook best duur. Als je grote audiobestanden wilt bewerken, zul je voldoende intern geheugen moeten nemen. Aangezien de Air na aflevering niet meer open kan, zou ik er dus de maximale hoeveelheid geheugen bij kopen (liefst 4 GB of meer).

Ik heb mijn PowerBook 5 jaar voor muziekproductie gebruikt, en hij wordt nu (na 6,5) jaar nog steeds gebruikt door mijn zoon. Mac’s kunnen heel lang meegaan (wat fijn is gezien de initiele investering heel fijn is), als je bij aanschaf rekening houdt met de ontwikkelingen op programmatuur en data gebied. Zoals: programma’s hebben steeds meer CPU nodig en data (audiobestanden) wordt alsmaar omvangrijker. Dus probeer altijd de “zwaarste” (gek woord, bij een Air) machine te kopen die je voor je budget kunt krijgen.

Ik vind zelf de 11 inch Air wat underpowered voor het geld: langzame processor, weinig opslagruimte. Ik zou voor de 13 inch Macbook gaan, opgepimpt met 4 GB intern geheugen en een 500 GB harde schijf. Gezien de processorsnelheid is een 13 inch Air ook te doen, al wordt dat weer snel prijzig.

Succes bij de keuze.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.