30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    stavros

Welke macbook?

Al enkele weken ben ik nerveus aan het wachten op de komst van de nieuwe macbooks, want ik wil deze of volgende week mijn eerste “nieuwe” macbook kopen.

Nu hij er eindelijk is ben ik toch aan het twijfelen geraakt.

De nieuwe macbook ziet er nog wat vreemd uit voor me( zwart toetsenbord en zwarte omlijsting aan het scherm), maar dat is volgens mij kwestie van gewenning, maar uiteindelijk kan hij me wel bekoren. Het enigste minpuntje is dat hij niet beschikt over een firewire aansluiting. Niet dat ik dit op moment veel gebruik maar in de nabije toekomst was ik wel van plan om af en toe een filmpje te monteren. Dus de nieuwe macbook is al iets minder aantrekkelijk. Nu is de vraag of ik via een andere mac (van een vriend) die wel firewire heeft deze filmpjes dan via een harde schijf in mijn iMovie kan kopieren.

Anderzijds nu er nieuwe macbooks zijn zullen de prijzen van de vorige reeks ook wel dalen.
    Ik neem aan dat de prijs van de zwarte macbook ongeveer gelijk zal komen met die van de nieuwe, die o.a. geen
    kinderziektes heeft.

Nu lees ik toevallig in een reclame blaadje dat Saturn Antwerpen een Macbook Pro 2.2 Ghz aanbied voor de prijs van 1199€. Ik heb enkele weken geleden een paar dagen kunnen werken op een Macbook Pro 15″ wat mij zeer beviel.
    Het grote vraagteken is dan ook wil ik 13″ of 15″.

Welke Macbook zouden jullie kiezen?

Bijdrager
    LEXY

Ja wat wil je, 13 of 15?

Bijdrager
    Mefait

Ik zou voor de MacBook Pro gaan van Saturn. Waarom? Je wil met video werken en die MB Pro heeft én FireWire én een betere videokaart én een groter scherm. En ja dan zit je nog met de portability, 15″ is groter dan 13″. En je kan gewoon de filmpjes via die harde schijf overzetten naar iMovie als ik me niet vergis.

Bijdrager
    Edwin377

ik vind het heel raar van Apple dat er geen firewire in die MacBook zit. Dat is toch de manier waarop je video van digitale videocamera’s kunt halen en bewerken? Heel vreemd.

Bijdrager
    Mefait

Nou enigszins snap ik Apple wel, want de harddisk camcorder vervangt de dv-camcorder en die zijn vaak (alleen) uitgerust met USB. Zoiets zag je ook met de diskette drive welke Apple als eerste wegliet, toen was er ook overal kritiek maar dat ebde ook weg.

Bijdrager
    LEXY

Bij rev 2. zit FireWire er gewoon weer op, wedje leggen?

Bijdrager
    Afroman

Dat geloof ik ook. Want verder is het een ijzersterk apparaat. En misschien dat de Pro ook de Fw400 terug krijgt.

Bijdrager
    Edwin377

volgens mij kun je met de juiste kabel firewire 400 aan een 800 poort hangen. Het is downwards compatible. NIet nodig dus dat die poort terug komt.

Bijdrager
    Dedstok

damn die macbooks zijn lelijk

Bijdrager
    MouseMighty

:x Moet je dat overal nu verkondigen? Alsof jij er lekker uitziet…

[edit: image verwijderd vanwege commentaar, graag verwijs ik naar de site van Mickert te bereiken via zijn profiel]

Overigens kan je nog steeds de “oude” versie van de MacBook ja die witte plastic versie ook krijgen hoor…

[Edit:]
    Tuurlijk mag iemand zijn/haar mening verkondigen, doe ik ook maar om nu ongenuanceerd zonder argumenten in elk draadje te gaan roepen dat de nieuwe MacBooks lelijk zijn vindt ik wat te ver gaan.

”Mickert”

Daar heb je gelijk in, maar om dan gelijk een pic te quoten van mijn site, hoe gay ben je dan..
    Maargoed, als hij daar blij van wordt dan tsja..

Dus als ik verwijs naar je site dan ben ik homo? Fora zijn er om een discussie te houden, discussieren doe je dan met argumenten. Ik vind de nieuwe MacBooks lelijk want.. of ik vind MouseMighty homo omdat hij een plaatje van mij kwoot. Hetzelfde plaatje dat iedereen kan zien door even op je homepage link te klikken. Maar ik ga mij verder niet meer in deze discussie begeven je stuurt maar een PB. Op jouw verzoek heb je “foto” verwijderd, zo blij?

Bijdrager
    Dedstok
    ”MouseMighty”

Overigens kan je nog steeds de “oude” versie van de MacBook ja die witte plastic versie ook krijgen hoor…

Haha, wat is dat voor trieste comment dan?

Verder kan je met wat research die foto gelijk krijgen ipv zelf te gaan uploaden..

Het is ook een lelijk kreng..

Verder kan je indd de oude krijgen, maar erg laag om mijn foto te gebruiken..

Aangezien je me niet duidelijk ziet.

Bijdrager
    karf
    ”MouseMighty”

Waar slaaaat dit op. Hij vind het lelijk. Nou EN! Hij heeft zijn mening, jij hebt een mening.
    En dat geeft je niet het recht om meteen iemand af te kraken op zijn uiterlijk. Een mens is iets heel anders dan een mee neem computertje.

Bijdrager
    Dedstok
    ”karf”
    ”MouseMighty”

Waar slaaaat dit op. Hij vind het lelijk. Nou EN! Hij heeft zijn mening, jij hebt een mening.
    En dat geeft je niet het recht om meteen iemand af te kraken op zijn uiterlijk. Een mens is iets heel anders dan een mee neem computertje.

Daar heb je gelijk in, maar om dan gelijk een pic te quoten van mijn site, hoe gay ben je dan..

Gelukkig weet ik beter.

Bijdrager
    Rub3n
    ”MouseMighty”

:x Moet je dat overal nu verkondigen? Alsof jij er lekker uitziet..

Omdat iemand een mening geeft, moet jij hem persoonlijk meteen aanvallen. Jij zou een ban moeten krijgen.. bah

Bijdrager
    bartje

Ja, nou heb ik je gezien!

Bijdrager
    LEXY

Ach, echte schoonheid zit van binnen.
    Of deze:
    Beauty is in the eye of the beholder…
    Maar ook ik vind de verpakking belangrijk!!!

Bijdrager
    MouseMighty

Nee, alletwee lelijk. Maar dat is mijn mening. Overigens heb ik mijn post gewijzigd en je foto verwijderd. Aangezien die post op de vorige pagina stond:
    Tuurlijk mag iemand zijn/haar mening verkondigen, doe ik ook maar om nu ongenuanceerd zonder argumenten in elk draadje te gaan roepen dat de nieuwe MacBooks lelijk zijn vindt ik wat te ver gaan.
    Mickert schreef:
    Dus als ik verwijs naar je site dan ben ik homo? Fora zijn er om een discussie te houden, discussieren doe je dan met argumenten. Ik vind de nieuwe MacBooks lelijk want.. of ik vind MouseMighty homo omdat hij een plaatje van mij kwoot. Hetzelfde plaatje dat iedereen kan zien door even op je homepage link te klikken. Maar ik ga mij verder niet meer in deze discussie begeven je stuurt maar een PB. Op jouw verzoek heb je “foto” verwijderd, zo blij?

Edit: lekker kan ik deze ook weer bewerken omdat Mickert zijn reactie weggehaald heeft. Hier stond een foto van hem/haar (?) met de vraag of je het verschil kon zien met een nw macbook.

Bijdrager
    Rub3n

zo, als een mod ff de posts kan verwijderen over mickert zijn mooie gezicht:)

incl. deze:)

Bijdrager
    Dedstok
    ”MouseMighty”

[edit: image verwijderd vanwege commentaar, graag verwijs ik naar de site van Mickert te bereiken via zijn profiel]

”Mickert”

Waar slaat dit op dan?
    Ik vind de nieuwe macbooks gewoon lelijk.. persoonlijk.. moet ik daarom redenen geven? Nee..
    Het is een persoonlijk inzicht.

Verder heb ik nooit gevraagt om mijn foto te verwijderen, dat heb jij zelf gedaan en ervan gemaakt.
    Persoonlijk vond ik het gaar (in mijn verwoording gay) dat je zoiets deed, en erg laag..

Er is een verschil tussen een plaatje op mijn website en om mij te quoten..

Tsja, ik had inderdaad een post gepost, maar die heb ik evenlater maar verwijderd omdat hij niks te maken had met dit topic en ik dit opzich wou laten gaan..

Je bent gewoon laag met je comment, en dat weet je nu. Klaar.

Bijdrager
    LEXY

Kom op kinders, laat alle lelijkheid lekker binnen zitten.
    De hele Macwereld is teleurgesteld over de notebooks, gewoon een nachtje over slapen…

Bijdrager
    Dedstok
    ”LEXY”

De hele Macwereld is teleurgesteld over de notebooks, gewoon een nachtje over slapen…

Daar gaat het niet om, je kan het mooi of lelijk vinden, heel simpel.

Maar als ik ga verkondigen in 2 a 3 topics dat ik het lelijk vind, dan vindt ik het laag van mightymouse dat ik zogenaamd ‘superlekker’ ben ivm mijn foto die inderdaad op mijn homepage is te vinden..

Ik snap de relevantie niet..

De macbook vind ik lelijk, moet ik daarom redenen gaan plaatsen?

Bijdrager
    bartje
    ”LEXY”

:D

Bijdrager
    MouseMighty

@Lexy:
    tuurlijk is iedereen terleurgesteld over die MacBooks. Iedereen verwachte de MacTablet, troep Apple doen nou nooit wat iedereen verwacht. Stom.

@Mickert
    :
    Ja. Omdat dat duidelijk een discussie kan zijn. Welke versie van de MacBook vind je lelijk en waarom? Of vind je dan automatische ook de MacBookPro lelijk? Ik vind de MacPro lelijk, en de iMac ow ja en mini is al helemaal troep. Heerlijk lekker zonder argumenten maar dingen roepen of zoals ik in iemands onderschrift las: Blaat met mij mee….

Bijdrager
    Dedstok
    ”MouseMighty”

Ja. Omdat dat duidelijk een discussie kan zijn. Welke versie van de MacBook vind je lelijk en waarom? Of vind je dan automatische ook de MacBookPro lelijk? Ik vind de MacPro lelijk, en de iMac ow ja en mini is al helemaal troep. Heerlijk lekker zonder argumenten maar dingen roepen of zoals ik in iemands onderschrift las: Blaat met mij mee….

Ik vind je moeder lelijk omdat………………….

Moet ik dat beargumenteren?
    Als ik dat vindt, vind ik dat.. fuck it verder..
    Als jij mening-geil bent oke, maar dat boeit verder niet, ik vindt dat zwarte en dat macbook air-ige niet mooi.. so what?

Lekker boeiend.. Doe nou maar verder niet zo triest..

EDIT:

De Vorige macbook pro vond ik mooi.

De huidige macbook vindt ik lelijk (zie voorstaande reden).

Bijdrager
    Rub3n
    ”MouseMighty”

@Lexy:
    tuurlijk is iedereen terleurgesteld over die MacBooks. Iedereen verwachte de MacTablet, troep Apple doen nou nooit wat iedereen verwacht. Stom.

@Mickert
    :

En dat is wat we doen op dit forum. Blaten, om onbelangrijke dingen als computers en iPods en elkaars broeken, schoenen bureau’s.

Dan kun je gerust wat zeggen zonder dit te beargumenteren en vervolgens met persoonlijke aanvallen geconfronteerd worden.

*ik gaat slapen, en houd mij verder afzijdig, tschjuus!*

Bijdrager
    MouseMighty

Waarom? fuck it just because we can. Het hebben van hersencellen verplicht je niet tot het gebruiken ervan. Heerlijk, nog meer? :evil: Zal ik nog een keer een sigaartje opsteken of iets met gooien, vuur en olie?

Bijdrager
    1234

nou goed, ik vind hem ook foeilelijk (onderbouwing, let op Mickert, hoort bij een mening) omdat ik de witte lijn erg mooi vind en zelfs de zwarte wel oke vind.

verder ben ik van mening dat hij nu steeds meer op een Acer of andere windows Laptop gaat lijken.

En het feit dat er geen Fw poort op zit vind ik schandalig, ze gaan nu echt voor de consumentengroep en proberen Pro volgend mij echt af te schermen, maar ik denk dat er tegenwoordig maar weinigen zijn die geen Fw camera of Ext. HD heeft, jammerdebammer….

Bijdrager
    TypeWriter

Ik vind het een fraai apparaat, ofschoon het wel een beetje rommeliger oogt. De oude witte is gewoon strakker vormgegeven.

Hij heeft wel een snellere geheugenbus, dus ik denk dat ze wel een tikje sneller zijn dan de oudere modellen.

Toch ben ik blij dat ik nog net een nieuwe ‘oude’ MacBook heb aangeschaft. De grafische performance boeit me niet zo en ik vind een Firewire aansluiting essentieel.
    Wel jammer dat Apple niet een low-cost Macbook lijn heeft geïntroduceerd, want de toegevoegde waarde van deze modellen vind ik twijfelachtig. Ze hadden ook de Mini weleens kunnen updaten, maar dat terzijde.

HE

Bijdrager
    sven-

Het was een event over Notebooks (en evt. bijbehorende accessoires zoals de nieuwe LED ACD) niet over de normale Macs (Mac Mini, iMacs, Mac Pro)

Lid
    Pepperonie
    ”LEXY”

Dat heb ik gedaan, en ik vind ze op eens een stuk minder lelijk.
    Ten eerste moest Apple wel met aluminium komen. Gewoon simpel weg om uniek te blijven. Momenteel zijn er al zoveel witte laptops, die echt bijna allemaal bijna iPod-wit zijn. Dat Apple met iets nieuws moest komen. De technologie voor de aluminium behuizing hadden ze al liggen. En daarbij waren ze uniek in hun soort.
    Alleen dat zwart had van mij niet gehoeven. Praktisch gezien is het wil ideaal. Op zwarte toetsen zie je minder viel. Een zwart rond om je scherm geeft een betere ervaring van het scherm.

Maar om weer even terug te komen waarmee het topic is gestart.
    Als je er op wilt videobewerken zou ik voor de oude Pro gaan. Het is heel simpel, er zit een groter scherm op en de videokaart is beter. Het geheugen in de nieuwe macBook is overigens wel sneller. Maar dit weegt niet op tegen de andere factoren.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.