11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

Welke Mac zal ik kopen? Merkbaar verschil van 2,0 naar 2,66?

Helaas is mijn iMac 2,0 ghz met minimale videokaart in reparatie voor 2 weken.

Ik kan de computer zolang absoluut niet missen dus ik ga vandaag maar gelijk een nieuwe aanschaffen om die ander weer door te verkopen.

Ik zit er aan te denken om een 2,66 ghz model te kopen met een Radeon 2600 PRO videokaart (256 mb)

Vraag mij af of het nou wel merkbaar is van 2.0 naar 2,66 ghz en wil daar graag jullie advies over.
    Hou gewoon erg van snelheid. Alles moet gewoon lekker vloeiend gaan. Ik maak veel presentaties met Keynote, tekstverwerking met veel plaatjes, af en toe een cool filmpje in elkaar zetten met iMovie, via bootcamp gamen (Red Alert 3).

Denken jullie dat het de moeite waard is om voor een 2,66 ghz model te gaan of zal ik gewoon een goedkopere 2,4 kopen?
    Dus zal ik het merken van 2,0 naar 2,66 ghz?

Bijdrager
    TheM4inframe

Van 2 naar 2,6 zowiezo, of het verschil tussen 2,4 en 2,6 nu zoo groot is weet ik niet.

Bijdrager
    me.com

Ik heb vandaag een iMac 2.66GHz gehaald met PRO videokaart. Ik kan je zeggen dat het verschil erg merkbaar is (ik had voor mijn nieuwe iMac namelijk een iMac 2.0GHz wit). De bussnelheid is verhoogd van 667MHz naar 1.07GHz geloof ik en dat is ook erg merkbaar.

Spellen zoals Call of Duty 2 en 4 werken enorm vlot, en Illustrator en Photoshop werken ook nog eens perfect.

Ik denk dat je het verschil zeker gaat merken.

Bijdrager
    CedricH

Van 2,4 naar 2,66 zal je zo niet direct merken maar dat duurdere iMac model heeft wel meer RAM en een betere videokaart. Als je een game wilt spelen met Bootcamp zal het dus lekkerder lopen dan op die 2,4.
    Welke van de twee je ook neemt, hij zal sneller zijn dan die oude :lol:

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Vind het moeilijk.. waar is toch die processor voor?
    Als je een filmpje exporteert gaat het in 20 minuten ipv 30?
    Ik zeg maar wat.

Moderator
    unSOUND

Het hangt erg af van de gebruikte codecs en software, maar zelfs dan zal het eerder een verschil zijn van 26 minuten tegen 30… niks bijzonders. Tegenwoordig wordt meer en meer rekenwerk uitbesteed aan de grafische kaart, waardoor de keuze qua grafische kaart bijna belangrijker is dan de keuze qua CPU.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Volgens mij is MacOSX vooral grafisch. 128mb trekt het net niet om alles vloeiend weer te geven is mijn ervaring. Dan zou dat duurdere model idd beter zijn met 256mb.

Bijdrager
    1984
    ”Cosmopolitan”

. waar is toch die processor voor?

of in het Nederlands centrale verwerkingseenheid (CVE)…..

Moderator
    Strifer

als je de middelen hebt, zou ik altijd voor de duurste (of eigenlijk moet ik zeggen: snelste) gaan. die dingen verouderen toch zo snel, dus dan kan je het beter goed doen. is het geld wel een issue, dan moet je je inderdaad afvragen of de meerwaarde van 2.4 vs 2.66 het je wel waard is. anders dus gewoon altijd voor de 2.66 gaan en als het kan nog wat geheugen erbij prikken (los kopen is veel voordeliger trouwens, bij bijvoorbeeld macstuff ofzo).

Gast
    Anoniem

ik zelf wil ook een nieuwe Imac aanschaffen maar ik verwacht in Januari een Update en met een dergelijke update win je veel meer dan nu een duurder of sneller model te nemen!!!

Heb zelf 2jaar geleden bij de aanschaf van een MBP te horen gekregen dat hij de dag daarna 500 euro goedkoper was; had een model laten uitbreiden met geheugen en dag daarna was het standaard dat er zoveel geheugen inzat!

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Daar heb je gelijk in.. Die buyers guide adviseert trouwens ook om geen imac aan te schaffen nu. Heb geen zin om gelijk weer achter de feiten aan te lopen. Heb wel zsm een Mac nodig.. Huren vind ik erg duur.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.