6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Diastro

Welke mac voor school + muziekstudio?

Goedenavond!
    Long time reader, first time poster.

Ik wil deze zomer mijn eerste Mac gaan kopen, maar ik kan er niet zo goed uitkomen welke.
    Ik volg een studie in geluidstechniek, ik ben muzikant en heb een thuisstudio’tje, nu nog draaiende op mijn drie jaar oude Dell (ik schaam me dood!).

Aangezien ik – zoals velen op dit geweldige forum – ook maar een arm studentje ben en afhankelijk ben van de dames en heren achter Slim.nl, ligt mijn budget niet al te hoog voor Apple-standaard, en dan heb ik het over plus-minus 1600 euro.

Ik heb gelukkig al Mac-compatibele muzieksoftware. Ik ben het gewend om mijn Dell notebook aan te sluiten op mijn 24″ monitor, dus keek ik eerst vooral naar de Macbook Pro 15″. Maar toen bedacht ik me: studiowerk doe ik voornamelijk thuis, en maar een heel enkel keertje ergens anders, waarom niet gewoon een 27″ iMac? Allebei hebben instapmodellen van ongeveer 1600 euro (via Slim.nl althans).
    Maar als ik een iMac koop, heb ik geen fatsoenlijke computer meer voor onderweg en op school!

Who will enlighten me (figuurlijk bedoel ik, hè)?

Groetjes,

Jesper

Bijdrager
    Mellie

Het hangt er eigenlijk vanaf hoe vaak jij een computer nodig hebt voor onderweg/op school. Als jij het zelden nodig hebt en voor onderweg/school niets bijzonders nodig hebt, dan kun je net zo goed je oude Dell notebook nog meenemen.

Zelf ben ik met eenzelfde budget (en ook student trouwens, maar ik had een eMacje… was nog erger aan vervanging toe dan jij dus) intertijd gegaan voor de 15″ MacBook Pro. Ik heb ‘m zelden nodig voor op school, maar ik wil (individuele) presentaties toch echt wel in Keynote geven dus was de keus voor mij al snel gemaakt. (Bovendien wil ik “later” nog voor een Mac Pro gaan, dus een nog makkelijkere keus).