8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    piroux

Welke Mac voor iMovie HD videobewerking?

Beste mensen,

Op het moment bewerk ik mijn video’s met Imovie 6 en kan ik ze niet groter dan “groot formaat” importeren. Ik zou dat graag beter zien en vermoed dat ik daarvoor een andere Mac en wellicht een ander videobewerkingsprogramma nodig heb. Wie kan me daarover adviseren?

Bijdrager
    MacTS

Als je trek hebt in een nieuwe Mac (welke dan ook) krijg je daar iMovie 11 (V9) als onderdeel van iLife bij.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je nu tevreden bent met iMovie HD dan zou de nieuwere iMovie versie je nog wel eens tegen kunnen vallen (wat resolutie betreft, vanwege de single-field processing in iMovie.)

Alternatieven zijn o.a. Adobe Premiere (Elements) en Final Cut Pro X.

Bijdrager
    piroux

Dank jullie wel voor het commentaar. Mijn probleem is onder andere dat ik met mijn verouderde MacBook geen HD kan uploaden en bewerken. Voor mijn werk moet ik promo-filmpjes maken en die zijn nu – na uploaden en bewerken – van bedroevend slechte kwaliteit. Mijn vraag is wat ik moet doen/aanschaffen om die kwaliteit acceptabel te maken.

Bijdrager
    TheBigZ

Je zou een nieuwe iMac kunnen kopen. De standaard 21.5″ iMac van €1149 is zeker veel sneller dan je huidige MacBook. Je zou in eerste instantie ook iMovie HD kunnen blijven gebruiken op zo’n nieuwe Mac.

Bijdrager
    Hansi2124

iMovie 6 HD heeft te kampen met enkele problemen onder Lion, volgens Roaring Apps, dus dat wordt tricky…..

Bijdrager
    TheBigZ

Zo te lezen valt het wel mee: http://roaringapps.com/app:3175
    Aangezien de TS bekend is met iMovie HD zou ik het in ieder geval proberen.

Bijdrager
    Fester

iMovie 6 Hd was een prima programma. Nu onder Lion draait het wel, maar de meeste van mijn plug ins weigeren dienst.
    Ben nu regelmatig aan het werk in iMovie 11 ( 09 ) en het valt mij niet echt tegen, FCP X ben ik mee bezig met wat kleine dingetjes van de iPhone.
    In 11 mis ik bv hoofdstukindeling, en iDVD benut niet de volledige capaciteit van de dvd.
    Ik zal uiteindelijk wel bij FCP X terechtkomen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.