5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

welke mac pro?

halllo, ik ben al een tijdje bezig met produceren en loop nu tegen het feit aan dat mijn macbook van 2008 gewoonweg te traag word om de grote projecten van logic nog te kunnen trekken, ik wil daarom een mac pro gaan kopen, niet de nieuwste versie, want dat is te duur, ik zit te denken aan rond de 800 tot 1000 euro, heeft een van jullie nog tips voor welke mac pro goed genoeg is?

Bijdrager
    RobApple

Ik zou voor een Mac Pro 2008 8-Core kiezen. Zijn 2de hands betaalbaar vanaf ca. € 1.000,00.
    MA970N/A-MacPro3.1 – 2 x 4-core Xeon CPU: 2800MHz.
    Geheugen is DDR2/FBDIMM/800MHz/ECC.

Is sneller dan de 1e generatie Mac Pro 2006/1.1 en 2e generatie Mac Pro 2007/2.1.

Geblokkeerd
    Bento
    wensink op 18 september 2012

halllo, ik ben al een tijdje bezig met produceren en loop nu tegen het feit aan dat mijn macbook van 2008 gewoonweg te traag word om de grote projecten van logic nog te kunnen trekken, ik wil daarom een mac pro gaan kopen, niet de nieuwste versie, want dat is te duur, ik zit te denken aan rond de 800 tot 1000 euro, heeft een van jullie nog tips voor welke mac pro goed genoeg is?

Tip: besteed je geld aan een cursus Nederlands. Gouden tip.

Bijdrager
    computer space

Hoe goed is Logic met multicore? Als ie maximaal 2 gebruikt, is een Mini 2.7 i7 sneller dan die Pro.
    Een Mini Server is ongeveer even snel als de 8 core Pro uit 2008 (10000 geekbench vs 11000 voor de Pro), en een iMac is ook vergelijkbaar.
    Vergeet niet dat de Pro nog oude single-tread Xeons heeft (een i5 dual core is vergelijkbaar met een quad xeon van die generatie), en dat het geheugen ook wat traag is (800mhz vs 1333 of 1600 nu)
    Gooi een SSD in een moderne mac, en je kunt lekker werken.

Bijdrager
    jesper211232

koop een mac pro gooi er een SSD en RAM in en je hebt al weer een stuk snellere machine…
    een Mac Mini kan inderdaad ook, maar die haast niet uitbreidbaar zoals bij de pro

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.