6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Porrit

Welke mac mini als mediacenter

Ik wil de laatste generatie mac mini als mediacenter gaan gebruiken.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn hiermee. Ik wil graag 1080p zonder enige hapering bekijken ermee. Ik heb het dan over blu-ray rips van 10-15 gb groot.

Ik wil PLEX gaan gebruiken als player, vind ik super software waar ik al zeer goede ervaringen mee heb.

Welke Mac mini raden jullie me aan? 2.3 of 2.5? En videokaart? Intel HD Graphics 3000 of AMD Radeon HD 6630M? En geheugen? 4gb of 8gb?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Bijdrager
    Qmagic

Beide Mac mini’s voldoen daarvoor, 4Gb geheugen is wel prettiger, maar geheugen is later altijd nog zeer makkelijk te vervangen.
    Ik zou wel voor de optie harddisk 750GB met 7200 rpm kiezen, standaard schijf is 5400 rpm.

Bijdrager
    vraptor

Ik zou persoonlijk voor de mini gaan met de beste specs. Dus een dedicated videokaart en de i7.

Op dit moment voldoen beide modellen prima, maar misschien wil je in de toekomst 4k video gaan spelen (je weet het maar nooit….) of evt. een 3D film.

RAM geheugen vergroten kan altijd nog.

Bijdrager
    Sascha

Ik zelf gebruik deze en die voldoet prima voor hetgeen jij beschrijft:

Meer info over hoe ik mijn Mac mini als mediacenter heb ingericht kan je vinden op mijn website: http://www.macmediacenter.be

Bijdrager
    banditbiker

Ik heb een oud model Core 2 Duo mac mini, die met nvidia 9400 kaart erin. 4 gb geheugen.
    Ik speel met plex alles vlekkeloos en zonder stotters af.
    Misschien helpt dit je n beetje?

Bijdrager
    Geux

Mac Mini Server 2010 (met nVidia GPU en 4GB)

Voldoet prima voor het afspelen van 1080p materiaal vanaf een NAS. Ik gebruik Plex en de audio gaat naar een DTS Receiver. Nooit problemen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.