17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    aspers

Welke Mac Mini?

Stond net op het punt om een mac mini te bestellen (heb er nu thuis ook een, maar die is ruim 3 jaar oud en begint erg traag te worden). Had mijn keuze al gemaakt: de 2,5 Ghz – 500GBHD – 4GB geheugen (volgens mij heeft die wat ik nu thuis heb 2GB geheugen).

Maar slim als ze bij apple zijn komen ze met uitbreidingsmogelijkheden. Normaal zet ik alles op NEE, maar zie daar de optie om het geheugen te verdubbelen van 4GB naar 8GB. Dat is een optie die het meteen weer 200,- duurder maakt, en dat was ik eigenlijk niet van plan.

Is dat slim om te doen? Krijg ik er spijt van als ik het niet doe? Is het verschil duidelijk merkbaar? Gaat mijn mac dan langer mee?

Ik werk voornamelijk met InDesign, Photoshop, Lightroom en iMovie.

Bijdrager
    coppess

ik zou het geheugen zelf inbouwen, dat is goedkoper dan dat je het bij Apple besteld. Koop bij de lokale computerboer een paar stickjes van Kingston, dan zit je gebakken.

Bijdrager
    stavos

Inderdaad. Gewoon het standaard geheugen houden bij je bestelling en zelf geheugen kopen en plaatsen. Dan ben je goedkoper uit en met de nieuwe Mac Mini is het vrij eenvoudig om zelf te doen. (handleiding plaatsen RAM Mac Mini 2011)

Bijdrager
    henkmeid

Bij de iCentre geven ze 50% korting op extra geheugen, kijk maar op hun website

Bijdrager
    Maverick9898

Als je het zelf doet krijg je nog veel meer korting. Gewoon zelf doen. Veel makkelijker en goedkoper.

Er is een heel RAM-topic van UNsound. Zoek even op het forum. Daar kan je voor je RAM vragen terecht;).

Bijdrager
    aspers

Hoe weet ik welk geheugen ik moet hebben voor de MacMini? Waar kan betrouwbaar geheugen bestellen?

En wat maakt de processor voor verschil? Ik kan van 2,5 i5 naar 2,7 i7. Maar ook weer 100,- extra:(

@henkmeid Bedankt voor de tip, dat ziet er al een stuk beter uit dan bij apple!

Bijdrager
    stavos

Maverick doelt op dit draadje.:wink:

Bijdrager
    henkmeid

Even inhaken op dit:

Is er een duidelijk verschil merkbaar tussen de 2,3 met 4 gb en de 2,5 met 4 gb?

Bijdrager
    stavos

unSOUND (daar issie weer:wink: ) heeft recent 2 Mac Mini’s gekocht. Een 2,3 en 2,5. Wellicht dat hij daar een antwoord op kan geven.

Bijdrager
    Selected

http://www.crucial.com

8Gb ( 2 4 Gb ) voor 58 € inc verzending…

Inactief
    Anoniem
    aspers op 12 oktober 2011

Stond net op het punt om een mac mini te bestellen (heb er nu thuis ook een, maar die is ruim 3 jaar oud en begint erg traag te worden).

Een nieuwe kopen omdat de oude traag wordt? Daar zijn toch wel andere, goedkopere oplossingen voor?

Moderator
    unSOUND

Ikzelf heb eigenlijk geen spijt van de 2,5 gHz i5 versie, hij voldoet prima voor wat ik er mee doe met video en Photoshop. Ja, het zal allemaal iets sneller gaan met een i7 versie, maar ik zet de meeste zware coderingen aan voordat ik naar mijn werk ga, dus dat merk ik toch niet.

Geheugen kan heel goedkoop, ik heb voor 41 euro 8 GB in mijn mini gestopt, gewoon met de modules van ICIDU, een merk wat veel computerwinkels tegenwoordig hebben hangen.

http://www.icidu.com/index.php/memory/notebook-memory/sodimm-ddr3-1333-8gb-kit.html

Bijdrager
    aspers
    Meh1965 op 12 oktober 2011
    aspers op 12 oktober 2011

Stond net op het punt om een mac mini te bestellen (heb er nu thuis ook een, maar die is ruim 3 jaar oud en begint erg traag te worden).

Een nieuwe kopen omdat de oude traag wordt? Daar zijn toch wel andere, goedkopere oplossingen voor?

Nou nee, ik zie niet echt baanbrekende mogelijkheden meer. Het is de MacMini uit medio 2007.
    intel core 2 Duo, 2Ghz processor, 2GB geheugen (2×1).

De programma’s die ik gebruik draaien echt voor geen meter meer… Dus wil ik hier nog iets van maken…

Bijdrager
    aspers

Dit geheugen zou dus geschikt moeten zijn voor de MacMini? Ben benieuwd… in elk geval een behoorlijk stuk goedkoper dan bij apple!

Bijdrager
    Maverick9898

Je link werkt niet goed. Voor mijn iMac heb ik besteld bij Kingston. Redelijk goed geprijsd en je kan goed selecteren welke Mac je hebt. Weet je zeker dat het goed zit;)!

Bijdrager
    aspers

Sorry, ging niet goed. Dan nog maar eens: klikkerdeklik

Moderator
    unSOUND

Ja, die werkt prima. Sterker nog, de modules zijn gemaakt door Hynix, één van de standaard leveranciers van Apple.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.