21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    bob789

Welke Mac

Hallo een kennis van mij wil graag over stappen naar mac hij heeft een budget van €400,-
    Hij wil een mac rond de 1GHZ minimaal 800mhz en 512mb hij gaat hem gebruike voor adobe creative suite CS2 Final cut pro (kleine stop animatie maken) internetten aftereffects enz…..
    Deze modellen had hij in gedachte

-Mac mini 1.25ghz 1gb
    -Mac mini 1.42ghz 512mb
    -Emac 1ghz 512mb
    -Powermac 800 mhz 1gb
    -Imac g4 512 mb

Wat lijkt jullie de beste optie???
    Want wij komen er niet echt uit

Alvast bedankt

Bijdrager
    David-Andrew

Als hij scherm ed al had zou ik voor de intel mac mini gaan. Komt het best bij het budget in de buurt, en is meest advanced dan ook. Zou niet voor PowerPC ed gaan, het is nu gewoon oud spul.

Voor wat anders moet hij echt meer geld neertellen.

Bijdrager
    nervus

Beste is de MacMini Intel met in ieder geval 1gb geheugen… anders is -ie niet vooruit te branden met de genoemde apps. :wink: Maar dat redt-ie niet met € 400.- :?

Bijdrager
    Lexis

2e hands mac mini intel. zo mogelijk 1 gb ram

Bijdrager
    demandiebakt

powerpc is idd aan het verouderen, echter oud spul noemen vind ik wat ver gaan.. de laatste ppc’s zijn echt snel vind ik.. en alles is nog niet universal dus afschrijven vind ik wat ver gaan. als het budget het toelaat natuurlijk de nieuwste kopen die je kan krijgen.. maar een ppc met stevig intern geheugen is ook snel.
    de macmini is in dit geval denk ik wel een goede keuze, alleen het beeldscherm moet al aanwezig zijn evenals accesoires.

Bijdrager
    Mendoza

ik zou voor de 1e gaan. ik ga ervan uit dat hij al een scherm heeft. iedereen die hem een intell adviseert: ik neem aan dat hij geen geld heeft om straks de Universal versie van CS te kopen.

Bijdrager
    1984

Er staat helemaal geen Intel bij…. Ik zou de Mini’s even vergelijken, SD.of Combo, voor ±100 euro kun je er alsnog 1Gb inplaatsen

Bijdrager
    Thoomas
    ”1984″

Er staat helemaal geen Intel bij….

Hij heeft het blijkbaar ook niet eens over Intel, aangezien de snelheden van Intel 1.66 GHz en 1.83 zijn en die van een G3 zijn wel 1.42 en 1.25. Dus blijkbaar wil die kennis helemaal geen intel (of heeft hij het geld er niet voor).

Bijdrager
    1984

Hij heeft een budget van €400,- wil CS2 draaien , en dat draait beter op een G4 dan op een Intel, dus zo’n slechte keus is het niet, en de Kwaliteit van je werk ligt niet zozeer aan het prijskaartje van de Mac , maar meer aan de persoon achter de Mac.

Bijdrager
    vogel

Zonder twijfel een tweedehands G4 torentje, dus geen iMac, eMac e.d. Als er wat stuk gaat, kan ie het zo vervangen en CS2 wil prima op zo’n PowerMac met 1 gig RAM.

Bijdrager
    JJmac

Ik zou om het uit te proberen met Apple een Emac aanschaffen niet duur en werkt lekker snel.

Bijdrager
    bob789

ja hij heeft al een scherm en ik heb het wel over g4tjes en geen intels helaas.
    dus als ik alles zo bekeik kan hij het best voor de mac mini 1.25ghz 1gb gaan?

bedankt voor al jullie snelle reacties

Bijdrager
    bob789

ja hij heeft al een scherm en ik heb het wel over g4tjes en geen intels helaas.
    dus als ik alles zo bekeik kan hij het best voor de mac mini 1.25ghz 1gb gaan?

bedankt voor al jullie snelle reacties

Bijdrager
    Mendoza

ik zou in ieder geval meer naar de hoeveelheid geheugen dan naar de processorsnelheid kijken. die mini lijkt me prima, want die heeft voldoende geheugen.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Final Cut vreet RAM, dus inderdaad minimaal 1 GB ! Verder is het zo dat FCP ook graag een snelle harde (werk)schijf heeft, anders krijg je van die ronddraaiende strandballetjes…Lezen, laden en tegelijkertijd renderen van video (en audio) vergt nou eenmaal een snelle disk.
    De mini heeft geen snelle harde schijf, maar dat is op te lossen door een externe Firewire schijf (7200 rpm).

Moderator
    unSOUND

Je kunt beter kijken naar een PowerMac G4 van 867 mHz. Deze hebben een snellere harde schijf, zijn verder uit te breiden, hebben meer poorten, kunnen 2 schermen aansturen, EN ze hebben L3 cache, en dat maakt ook een flink verschil.

En er staat er nu eentje op tweedehandsmac voor 420 euro.

Bijdrager
    Renzs

Er staat ook een leuke mac op marktplaats.

Bijdrager
    huinkroese

Ik zou ook voor de PowerMac gaan; ik kwam deze tegen.
    Power Macintosh G4/867 DP.

768Mb, dat draait samen met een mooi 7200 RPM schijf voor weinig geld toch heel redelijk de programma’s die je wil. Zou niet voor een Mac mini gaan… een PowerMac is voordelig uit te breiden.

Bijdrager
    bob789

Wrm zegt men dat photoshop cs beter draait op een g4 dan op intel en is dat waar?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Ja, da’s waar. Tenzij je een hele oude G4 (400 MHz of zo) vergelijkt met een Mac Pro 4×3 GHz met veel RAM : dan is de Intel Mac (Pro) sneller.

Bijdrager
    mac lover

ik zou voor een windtunnel gaan… gemakkelijk en relatief goedkoop uit te breiden, ik zou denk ik voor een 867mhz DP gaan dan zit je boven de snelste G4 mini en ik zou er ook minstens 1GB aan ram ik stampen… aangezien er 4 sloten ik zitten moet dat wel lukken denk ik

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.