29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Seppe

Welke MacBook voor scholier?

Dag allemaal
    Als nieuw lid van dit forum zal ik maar meteen met de deur in huis vallen. I’m Ben 13 jaar en krijg een nieuwe Mac, nu weet ik niet de welke….. Het zit zo: ik zit veel op Mac van mijn ouders voor school maar die hebben hem steeds nodig maar ik krijg nu dus mijn eigen Mac! Maar ja, ik dacht eerst aan de MacBook air maar die hebben mijn ouders al en de MacBook pro lijkt me zo dik voor deze tijd en is de nieuwe MacBook niet te traag en is de iMac nog van deze tijd. wat denken jullie? Even ter verduidelijking: ik zoek de perfecte Mac voor een student die dagelijks powerpointts maakt documenten typt en GEEN GAMES speelt. Welke raden jullie mij aan (geef aub ook aan waarom ik die zou moeten kiezen en hoeveel gb en de kleur enz….)

Zo sorry voor het lange bericht
    Gr seppe

Inactief
    Anoniem

Met de eisen die jij stelt zou ik lekker een tweedehands MBP van Marktplaats kopen.

Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

Ha Seppe, ik heb een bijna net zo oude zoon die al een paar jaar heel blij is met een MacBook Pro (13″, 16 GB). Al een wat oudere inmiddels dus. Doet vergelijkbare dingen én hij speelt veel te veel online games. Zoal THX-1138 aangeeft: als je die tweedehands op Marktplaats kan vinden (altijd ophalen en ter plekke testen, nooit laten opsturen!), kan je bijna niet fout gaan. Maar als je je ouders zo gek kunt krijgen je een nieuwe te geven…

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor wat je doet is de MacBook 12″ de perfecte laptop voor je! Lekker licht en snel genoeg.
    Veel plezier ermee:)

Bijdrager
    Jeddes

Ik zou ook voor een 2e hands model gaan idd. Dat scheelt echt dik in de kosten en de functionaliteit die jij zoekt kan je makkelijk op een gebruikt model vinden. Een 2010 of 2011 model kan je voor tussen de 400-600 krijgen bv.

Bijdrager
    Hydræ

Wat een aardige ouders heb jij! Ik moest er vroeger voor gaan werken, en dan werd een deel bijgelegd. Iets krijgen en dan nog kieskeurig zijn. Tijden veranderen blijkbaar..

Ik zou ook zeggen kijk op Marktplaats naar een leuke MacBook Air uit 2012-2013.
    Dun, licht, en prima beestje voor jouw taken.
    OPHALEN, even samen met je ouders.

Bijdrager
    Afroman

Met oog op de toekomst een (tweede hands) MacBook pro Retina 13 inch of een Air. Die hebben een SSD, snel geheugen en zijn bijzonder lekkere machines om mee te werken. En voor jouw doeleinden voldoet een model uit 2012/2013 prima. En je kan er nog jaren mee vooruit.

Als je tweedehands koopt let wel op
    -Schade (blijft en laptop, een mobiel apparaat die verplaatst kan worden)
    -Scherm. Of je geen last heb van loskomende coating, mura effect, dooie pixels of light bleeding
    -De accu of die nog voldoet. (kan je kijken bij Coconut battery)
    -Toetsenbord(verlichting) het nog doet. Als er vocht bij gekomen is kan het zijn dat het niet werk/deels niet werkt.
    -De I/O. (dus de USB poorten, Thunderbolt etc)

Bijdrager
    SvS

Indien budget het toelaat, lekker de nieuwste, dunne MB Air halen!
    Het is lekker licht voor onderweg.
    En anders idd een MBP via 2e hands markt.
    Oudere macbook Air’s hebben bredere randen, ik vind dat persoonlijk minder mooi.

Maar eigenlijk voldoen alle hedendaagse MacBooks aan jouw wensen.

Nog iets: Je typt ook ‘iMac’.
    Als je niet veel mobiel wilt zijn met dat ding, zou ik voor een iMac gaan met voldoende ram. Lekker groot scherm, mooi op je bureau en ergonomisch gezien is het beter dan uren turen naar lappie.

Kortom:
    Wil je mobiel zijn met dat ding? Dan laptop, anders iMac.
    Wat is budget? Daar lees ik niks over terug en dan roepen we met z’n allen maar raak.

Moderator
    Raymon Mens

In het algemeen: Ik zou in ieder geval voor een MacBook met SSD of Flashopslag gaan. Als je een tweedehands neemt, ga dan niet voor een 5400- of 7200rpm harddisk. Verder is 4GB RAM voor jouw eisen genoeg.

Bijdrager
    Seppe

heel erg bedankt allemaal!!
    mijn budget is max 2000 euro en wij hebben het niet zo voor 2dehands,:roll: maar toch bedankt, ben benieuwd wat jullie nog meer aanraden

Bijdrager
    Koning Frank

8-O

Geblokkeerd
    Anoniem

Helemaal gelijk, 2dehands is ook voor paupers. Ik zou de 13″ MBP met de beste specs. Dan zit je 500 euro boven budget maar joh dat is maar 500 euro. Beter vraag je er ook een 128GB iPhone 6s bij om vervolgens te gaan snapchatten met de geile chickies uit je klas. Die vinden de iPhone veel interessanter dan een Mac. Altijd voor de kleur goud gaan.

Bijdrager
    Seppe

hihihi usain toch,:!
    maar ik heb al een 6S goud en is de macbook pro niet veel te dik??

Bijdrager
    SunKeeper

Kom je daar nou bij, 1,8 cm maar.

Bijdrager
    Shmoo

Dan zet je hem toch op dieet.

Moderator
    Raymon Mens

Een MacBook Pro is tegenwoordig niet zo dik meer. Ze zijn bij de vorige refresh behoorlijk dunner geworden. Het scheel niet gek veel meer met de Air. Loop eens bij een Apple Reseller, MediaMarkt of Apple Store binnen en bekijk ze.

Bijdrager
    Koning Frank

Toch bijna 2x zo zwaar.

Bijdrager
    Afroman

Dik? Het is geen laptop uit de jaren 90 hoor. Je bent toch geen mietje? Ze zijn hartstikke handzaam. En qua gewicht hoef je het ook niet te doen. De 15 inch is even zwaar als de 13 inch uit 2009. Dus kun je nagaan hoe dun/licht de huidige 13 inch MacBook pro is. Ja de air en de MacBook zijn nog compacter maar het is niet zo dat je je een breuk tilt met de 13 inch MacBook pro.

Bijdrager
    Seppe

en zou ik toekomen met de nieuwste macbook want die is naar het schijnt traag(n)

Bijdrager
    mytecmaster

traag zal de nieuwe macbook niet zijn, echter is een nieuwe macbook pro wel sneller. Ik heb zelf al jaren de 13inch macbook pro (2011 dus zwaar) mee. En heb er echt geen last van, die was al erg licht. Voor powerpoints en word bestanden heb je die 2000 niet nodig. Wil je hem vaak meenemen neem dan de 13 inch of macbook 11 inch. 15 is net wat groot om makkelijk mee te nemen naar mijn mening.

Bijdrager
    SvS

Wow! Mooi bedrag! Bofkont! Luxe probleem voor een 13 jarige haha leuk hoor over de dikte moet je maar beter even in de winkel gaan kijken en vergelijken. Kunnen wij moeilijk zeggen. Eens dat 11″ of 13″ modellen mobieler zijn. Je kunt die altijd nog aan extern scherm hangen als je nog wat geld over hebt voor een monitor.

PS je bent niet de enige die niet zo op MP heeft;-) Verstandige ouders!(y)

Bijdrager
    Seppe

oké, en de nieuwe macbook met 2 poorten is da goed??

Bijdrager
    Hydræ

Dertien jaar, iPhone 6S goud, en een budget van twee ruggen… Wat een menneke.:lol:

Bijdrager
    Koning Frank

Ben er vrij zeker van nu dat het een troll-account is, ligt er iets te dik bovenop.

Bijdrager
    Shmoo

Ja duh.. Dit is gewoon Helena met het zoveelste account, zolang mensen erop blijven reageren komt hij gewoon terug.

Bijdrager
    Seppe

waarom denken jullie dat ik helena ben, wie is dat zelfs????????????????????????????????????????????????

Bijdrager
    RoyB

Dat was iemand die nogal spamde op dit forum ..

Ontopic !

Lekker voor een MacBook air gaan .. Of net zo als mij voor een MacBook pro retina 13 inch en die is zeker niet zwaar in de rugtas ! (Ben ook scholier )

Bijdrager
    SunKeeper

Het antwoord is al ruim voldoende gegeven, dus don’t feed trolls. Dan kun je eindeloos doorgaan.

Bijdrager
    Betatester

Hoe is het met je Apple watch

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.