11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

welke lightscribe branders zijn geschikt?

Behalve de LaCie die mijn insziens nogal storingsgevoelig zijn, welke andere branders met Ligtscribe functie zijn geschikt voor osx??

Zijn er trouwens al lightscribe dual layer dvd’s?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    smoothly

ik gebruik de Samsung super writemaster (18 speed dual layer) lightscribe werkt prima met Roxio 8.

Was vorige week €29,- bij de grote M

Bijdrager
    karllaurent

Ik ben erg tevreden van mijn LaCie DVD±RW met LightScribe (Design by F.A. Porsche)
    dual-layer, dvd±r/rw 16x8x16x
    Niks gevoellig aan storingen

Moderator
    unSOUND

Hier ook totaal geen problemen met de LaCie, zij het wel dat je bij het branden via FireWire qwel moet uitkijken bij het gebruik van een hub, of andere apparaten die ook FireWire gebruiken…

Tevens heb ik een ASUS ingebouwd die het ook prima doet.

Bijdrager
    bonestaak

zij het wel dat je bij het branden via FireWire qwel moet uitkijken bij het gebruik van een hub, of andere apparaten die ook FireWire gebruiken…

???

Firewire is daar beter of afgestemd dan usb toch?
    Hooguit de snelheid die is immers beperkt tot 400 000 dus als je meer apparaten in serie hebt staan ja dan krijg je een probleem met je schrijfsnelheid ja.

b.t.w. ik heb zelf nare ervaringen met la cie 2 maal een externe brandunit en 2 keer externe harddisk gehad en met name dat branden gebeurd bij mij incidenteel, toch dus 4 keer een externe behuizing weg kunnen gooien.

Het is dus toevallig bij mij dat het met La cie niet goed gaat. Ook bij mijn vorige werkgever kwamen veel stukke LaCie voor dus vandaar dat ik er (persoonlijk) dus een beetje huiverig voor ben.

Bijdrager
    Nisei

Ik heb wel gehad dat ik tijdens het schrijven een ander firewire apparaat loskoppelde en toen ging het branden dus mis. Als je dat niet doet is er verder niks mis met een firewire brander.

Moderator
    unSOUND
    ”walberg”

Ook bij mijn vorige werkgever kwamen veel stukke LaCie voor dus vandaar dat ik er (persoonlijk) dus een beetje huiverig voor ben.

En hoe lang geleden is dat inmiddels ? Hoe oud waren die LaCies ? Je kunt een model dat nu in de winkel ligt niet vergelijken met een model van 2 of 3 jaar terug… tijden en technieken veranderen.

Bijdrager
    bonestaak

Die lacie branders en schijven heb ik inderdaad nu al 3 jaar niet meer. Vorig jaar werkte ik bij een apple bedrijf en daar hadden wij ook veel lacie’s die terugkwamen van klanten. Daarom ben ik dus prive een beetje huiverig van dit merk (overigens zijn ze bij LaCie ook niet echt vlot met garantieafhandeling)

Moderator
    unSOUND

Jaren geleden heeft LaCie inderdaad een rotte serie gehad, maar dat is dus al jaren terug. LaCie heeft niet stil gezeten, en heeft geleerd van die fouten…

Maar je bent natuurlijk vrij om te kiezen wat je wilt… Zoals gezegd heb ik hier ook een ASUS staan die het prima doet, zelfs met de LightScribe software van LaCie.

Bijdrager
    Obi

heb een LG DVD DL brander met LS, na installatie van de juiste drivers en mbv het gratis LaCie llabel programma al wat mooie labels gemaakt.

obi

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.