8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Welke Labelprinter?

Ik heb inmiddels de Dymo usb, en de Brother 710 printer en die printen aardig maar helaas label voor label, steeds apart tekst invoeren.

Welk merk kan ik gebruiken als ik ook batches dus meerdere labels achter elkaar wil printen?

Moderator
    Night

Vanuit Excel kan je data importeren in de Dymo app en dan meerdere labels tegelijk printen. Hoe is jouw workflow en vanuit welke app wil je printen?

Bijdrager
    bonestaak

Zojuist nog even mijn oude Dymo 300 tevoorschijn gehaald, (Ik gebruikte al een poosje de Brother 710w) blijkt dat deze gewoon niet meer met de nieuwere versies van Mac OS meer wil werken. Bovendien was het inzetten van stickerrollen bij deze oude rot ook niet echt prettig.  Volgens mij had ik deze in 1999 gekocht. Denk dat ik dan toch naar een Dymo moet zoals de 450 of iemand een betere suggestie.  Ik had ook al gekeken naar de Leitz Icon maar ik begreep dat deze toch veel problemen zou hebben.

Moderator
    Night

Ik zou me eerst eens inlezen in de materie, Zoek bijvoorbeeld eens op “best label printer for Mac” of “best label printing software for Mac” in Google.

8 best thermal label printers in 2018 – comparison and reviews

Bijdrager
    WernerT

De Brother-software (p-touch) kan gewoon overweg met excel..

Bijdrager
    bonestaak

Als dat zo is ga ik meteen voor de Brother QL-820NWB  aangezien deze ook een netwerk aansluiting heeft. Ik heb echter nog niet gevonden waar ik de data in kan voeren.

Bijdrager
    bonestaak

Even geprobeerd met excel  zowel  export naar .csv  als .txt.   helaas kan ik alleen alle velden (naam, straat,  postcode plaats)  achter elkaar in de label krijgen.

Bijdrager
    bonestaak

Even verduidelijken (ik kan helaas geen printscreen maken want daar staan helaas persoonsgegevens)

In het overzicht wat je vanuit Excel importeert  krijg je deze lijst als je gebruik maakt van .csv

Naam;  Adres;  Postcode Plaats     en niet als 3 kolommen.   Er staat een punt comma als scheidingsteken.

Kies ik bij Excel voor opslaan als Macintosh tekst krijg ik dit. (en ook hier geen losse velden maar complete regel)

Naam   Adres   Postcode Plaats

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.