11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    florian1200

Welke koptelefoon/in-ears voor drukke omgeving?

In een eerder topic sprak ik mn verbazing uit over het zachte geluid van de Ipod Classic 160GB.
    Het blijkt vooral door de oortjes te komen.. wélke in-ears of koptelefoon kunne jullie aanraden voor mijn dagelijkse 3 uur in het OV?
    De bass vind ik een belangrijk deel van het geluid, maar het moet de rest niet te niet doen.
    Ik ben benieuwd wat jullie een goed geluid werend systeem vinden.

Alvast bedankt!

Mvg. Auke-Florian

Bijdrager

D. Dre of bose?

Bijdrager
    stavos

Ik was altijd tevreden over de kwaliteit van de oordopjes van Apple die bij mijn iPod touch zaten. Maar inderdaad last van teveel omgevingsgeluid in de trein. Nu met mijn iPhone heb ik voor de in-ear dopjes van Apple gekozen, omdat daarmee ook telefoongesprekken op te nemen zijn en ik de iPod functie makkelijk kan bedienen (volume, volgend nummer, etc.).
    Oordopjes bevallen prima. Gelijke kwaliteit als de standaard dopjes en prima afsluiting van de omgeving. Er zullen ongetwijfeld kwalitatief betere oordopjes zijn, maar ik hou het bij de Apple in-ears. Het ligt er ook maar net aan wat je aan de dopjes uit wil geven..

Bijdrager
    1984

Een groep Amerikaanse onderzoekers is nagegaan wanneer gehoorschade ontstaat als er gebruikgemaakt wordt van oordopjes om naar muziek te luisteren. Een van de conclusies van het onderzoek is dat gehoorschade optreedt wanneer er langer dan 90 minuten naar harde muziek geluisterd wordt; dit is muziek die op 80 procent van het maximale volume wordt afgespeeld.Volgens onderzoeker Brian Fligor is het niet erg als dit eenmalig gebeurt, maar wanneer dit iedere dag weer gebeurt, zal dit zeker gehoorschade tot gevolg hebben. http://tweakers.net/nieuws/44876/gehoorschade-vanaf-90-minuten-muziek-op-80-procent-volume.html

Elektronicafabrikant Apple is niet verantwoordelijk voor gehoorschade die gebruikers van iPods mogelijk oplopen. Gebruikers hebben dit zelf in de hand zo oordeelde een rechter in Amerika. Hiermee wordt een eerdere uitspraak van een districtsrechter bevestigd. http://www.hear.nl/nieuws/6001/apple_wint_rechtszaak_over_gehoorschade/

Bijdrager
    florian1200

1984 .. ik snap je reactie niet.
    Allereerst snap ik d enieuwswaarde niet .. wat is driewart van het volume?!
    Ik bedoel mp3’s van het kruitvat gaan veel harder dan mn Ipod classic.
    En per Ipod-soort scheelt het ook..

Ik ben dus op zoek naar Ipod oortjes waarbij als het omgeving geluid erg aanwezig is ik dus niet mn volume erg omhoog hoef te hoogen, en toch normaal muziek kan luisteren.
    Ik ben benieuwd, naar de input. Dank voor de andere twee reacties alvast!

Bijdrager
    1984
    florian1200 op 16 maart 2011

1984 .. ik snap je reactie niet.

je schrijft dat je dagelijks 3 uur gebruik maakt van het OV, en dan naar muziek luistert die je blijkbaar te zacht vind . ik verwijs je ,(terwijl ik zelf nu met een irritante piep in mijn oren zit,) naar de gevolgen van het luisteren naar te harde muziek.

Bijdrager
    florian1200

Ik pas natuurlijk wel goed op mn oren.
    Maar wie zegt dat jou volume mijn volume is?
    Als ik gehoorschade zou krijgen door mn muziek?
    Ik hoor de bus dus heel hard door mn muziek heen, zo hard dat ik echt geconcentreed moet luisteren.
    Dus dan zou ik eerder gehoorschade krijgen van de bus zelf:)

Vervelend die piep, ik ben er zelf heel erg bang voor!
    Maar ik vind het een heel onduidelijk krantenartikel!

Moderator
    Poezenbeest

Ik heb de in-ears van Sennheizer (of hoe heet dat merk?). Werken prima in een drukke omgeving, sluiten redelijk prima af en dempen het omgevingsgeluid voldoende.

Bijdrager
    4iam

Als geld geen bezwaar is.

Wordt door veel optredende musici gebruikt.

Koptelefoontje

Zacht of knalhard, altijd helemaal helder.

Bijdrager
    Nauscicaa

Ik gebruik de Apple in-ear en ben daar erg tevreden over. (http://store.apple.com/nl/product/MA850G/B?fnode=MTY1NDA0Ng&mco=MTE1MTkyNzc&s=alpha) Je moet er wel op letten dat ze goed in je oren zitten.
    Ze sluiten de omgeving redelijk af en, ook heel belangrijk, de mensen om je heen hebben er ook geen last van.

Bijdrager
    syltheboy

Momenteel gebruik ik in-ears van het merk Sony. Eerder had ik al in-ears van Sennheiser, maar omdat ze wit waren verkleurden ze. Die van Sony heb ik dus maar in het zwart genomen. Ik moet zeggen dat ik die van Sony ook wat lekkerder vind klinken dan die van Sennheiser. Qua afsluiting van omgevingsgeluiden voldoen ze voor mij allebei.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.