16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jeannet

welke koptelefoon geeft geen overlast aan anderen

Vaak krijg ik commentaar van anderen dat zij last hebben van mijn muziek. Ik gebruik de standaard Apple earphones.
    Heel graag advies. Inear wil ik niet dragen.
    Alvast bedankt:lol:

Bijdrager
    Lesliedec

on-ear en over-ear produceren normaal gezien minder geluid voor de omgeving…ook al omdat ze door hun isolerend vermogen minder luid hoeven te staan

Bijdrager
    victor93

muziek gewoon zachter zetten want als zelf andere het horen staan ze veel te hard en kan je een gehoorbeschadiging oplopen

Bijdrager
    Calpa
    ”victor93″

muziek gewoon zachter zetten want als zelf andere het horen staan ze veel te hard en kan je een gehoorbeschadiging oplopen

Zelfs bij een laag volume isoleren de originele iPod dopjes erbarmelijk.

Ikzelf heb enkele in-ear oordopjes van Sony (zaten bij mijn vorige MP3-speler, grappig hoe Sony daar oordopjes bij levert die kwalitatief echt geweldig zijn, terwijl Apple er werkelijk prut bij levert.. maar dat terzijde) en die isoleren perfect; bovendien is het geluid een stuk beter.

Bijdrager
    ommer_76

Heb mezelf recentelijk een paar chique in-ear’s cadeau gedaan, perfecte weergave, nagenoeg geen omgevingsgeluid en niemand tot last.
    Sommigen houden echter niet van hoe in-ear’s zitten.

Bijdrager
    Tomac5

Ik heb de Sony MDR-V700. Groot ding (DJ gear) maar het geluid is ongelooflijk.
    Alsof je op de dansvloer staat, helemaal top.

Bijdrager
    iJohan

Wat dacht je van on-bone headphone;) kan je ook geen gehoorbeschadiging oplopen;)

http://www.audioboneheadphones.com/howitworks.html

Bijdrager
    nookie
    ”victor93″

Juist, ik kan het weten. Ik heb sinds 2 jaar gehoorbeschadiging.
    Een luid TV piepgeluid in mijn hoofd en dat is geen pretje kan ik je vertellen.
    Je bent echt een keer aan de beurt.

Bijdrager
    St. Mobbs

Uit ervaring weet ik dat wanneer anderen met jouw muziek mee kunnen luisteren, deze echt te hard staat.
    Met het volume wat minder hoor je het nog steeds.

En als je geen in-ears wilt, dan zit er weinig op om het volume wat zachter te zetten.

Bijdrager
    iJohan

Of dus on-bone;)

Bijdrager
    double-D
    ”iJohan”

Of dus on-bone;)

Heb je dan geen last van andere geluiden om je heen?

Ik heb zelf een tijd in-ear gehad van Sennheiser die waren geweldig. Ik vind het altijd wel fijn als ik alleen muziek hoor en geen andere geluiden om me heen

Bijdrager
    jobz

8)
    of zijn die net te groot voor op de fiets? :P

Bijdrager
    KarelWillem
    ”iJohan”

Of dus on-bone;)

Dat klinkt behoorlijk ruk. Maar het is een leuk idee.

Bijdrager
    prullenbak

die apple oordopjes geven bar geluid, en ze ‘lekken’ gruwelijk, voornamelijk hoge tonen (maar dat komt ook weer, omdat er eigenlijk ALLEEN maar hoge tonen uit die takkedingen komen.)

Maar als je regelmatig klachten krijgt van anderen, dan zal de fout wel deels bij jou liggen. Muziek zachter zetten dus.
    Ik had laatst iemand naast me in de trein, en ik hoorde haar muziek (apple oordopjes…) over mijn eigen muziek heen, en k had t mijne al harder gezet. Volgens mij ben je dan niet slim bezig. Niet voor je omgeving, niet voor je eigen oren.

Je hebt van die ‘street/sport-style’ koptelefoons met een nek-band zeg maar. Die vind ik zelf altijd wel aardig. Maar tegenwoordig ben ik ook overgegaan op in-ears. Van philips. Fijne dingen.

Bijdrager
    RickAlmighty

Ik had ook de normale Apple oordopjes, toen gewisseld naar Sony oordopjes die ook met Apple iPhone geschikt waren, maar ben terug gegaan naar de orginele oordopjes, normaal pasten ik altijd het volume op 100+ in iTunes en dan alles hard. Maar tegenwoordig gebruik ik ze ook gewoon op normaal volume en niemand heeft last van mijn geluid in de trein hoor?

Bijdrager
    Calpa
    ”S.

Uit ervaring weet ik dat wanneer anderen met jouw muziek mee kunnen luisteren, deze echt te hard staat.
    Met het volume wat minder hoor je het nog steeds.

En als je geen in-ears wilt, dan zit er weinig op om het volume wat zachter te zetten.

Onzin; de Apple oordopjes laten zelfs bij een normaal volume de omgeving (mits die stil is, zoals een stilte-coupé in een trein) nog meegenieten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.