10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    iKittay

welke knop is het “dakje”

heel suf misschien,

maar om photoshop elements te verbergen moet je dakje+appeltje+H toetsen,
    alleen heb ik geen idee welke knop met het dakje bedoelt wordt. het is iig niet
    shift+6.

wie o wie….?

Bijdrager
    Lustigson

Dat is de ctrl-toets: [ctrl]. Waarom daarvoor een dakje wordt gebruikt, snap ik eigenlijk ook niet.

Bijdrager
    iKittay

o ok…op mijn ctrl toets staat aleen ctrl, vandaar…
    dank je wel

Bijdrager
    iJoost

Het was/is het escape-karakter voor een controlcode in Unix shells. Vandaar.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wel weer jammer dat Apple zo mooi allerlei symbolen op de shift-, command-, enz.-toetsen zet die overeenkomen met de symbolen in de menu’s, maar ervan uitgaat dat iedereen weet dat ^ staat voor de sutrl-toets (zoals iemand die ik ken het altijd uitsprak … ;)).

Bijdrager
    Turbanus
    ”Lustigson”

Dat is de ctrl-toets: [ctrl]. Waarom daarvoor een dakje wordt gebruikt, snap ik eigenlijk ook niet.

In een spreadsheet staat het voor de “wortel”-toets….:wink: En dan bedoel ik dus het “dakje” boven de 6.

Bijdrager
    SeaTrue

en was het dakje ervoor niet ‘tot de n-de macht’

Bijdrager
    Turbanus
    ”samheijens”

en was het dakje ervoor niet ‘tot de n-de macht'

Dat is hetzelfde he. de tweedemachtswortel = aan getal tot de macht 1/2

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Op die manier is het hetzelfde, ja, maar alleen in de zin dat de “-“-toets is voor optellen — zolang je maar een negatief getal wilt optellen;)

Bijdrager
    Turbanus
    ”Jakko

Op die manier is het hetzelfde, ja, maar alleen in de zin dat de “-“-toets is voor optellen — zolang je maar een negatief getal wilt optellen;)

Zover ik weet zijn er geen spreadsheets met een echt wortelteken. Daarom is het wel handig als je iets van “oneigenlijke machten” weet.:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.