12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

welke kleurenlaser

Welke Mac-vriendelijke en betaalbare kleurenlaser raden mij aan. Die moet alleen voor huisgebruik dienen (max 250 blz per maand).

Bijdrager
    TheBigZ

Wat noem jij betaalbaar? (Wat is je budget?)

http://nl.hardware.info/reviews/1989/zeven-kleuren-laserprinters-review

De HP Color LaserJet Pro CP1525nw (CE875A) bijvoorbeeld ondersteunt AirPrint, waarmee je ook draadloos kunt printen vanaf je iPhone/iPad.

Bijdrager
    verhoevenw

bedankt voor je link! Ik dacht aan zo’n 200 euro

Bijdrager
    robert1970

De printer is dan wel betaalbaar, maar kijk ook even naar de prijzen van de toners.
    Een setje van 4 stuks kan wel net zoveel kosten als de printer zelf.
    Je hebt immers 4 kleuren nodig, cyaan, magenta, yello en black.

Bijdrager
    verhoevenw

Bedankt robert voor de tip, ja zo’n setje voor een Samsung is (veel) duurder dan een nieuw toestel. Bestaat er dan een alternatief?

Bijdrager
    polansky

Wij gebruiken hier een Brother 4150 CDN kleinzakelijk.
    Die doet het perfect voor zijn prijs en werkt out of thé box met OS X.
    .
    Voor mij na driverproblemen never thé nooit geen HP of Canon meer.

Bijdrager
    robert1970

Ik werk hier al jaren met de HP-4100 DTN (zwart/wit laserprinter) en die wordt keurig door OS X ondersteunt en er komen nog wel eens updates van Apple voor uit. Ook de Epson Photo Stylus 1400 werkt perfect onder OS X.

Bijdrager
    verhoevenw

@ polansky, die Brother 4150 CDN lijkt mij meer dan zijn prijs waard. Blijft het tonergebruik binnen de perken en is de vervanging duur?

Bijdrager
    recoiller

Ik zit et dezelfde vraag.. De laatste jaren heb ik gebruik gemaakt van HP printers maar daar laten ze de support voor Apple uit hun handen vallen. BIj de problemen met lion vertelde HP doodleuk dat het Apple platform niet wordt ondersteund door hun support. En dan gaat het niet om bijzondere modellen maar om de 2320, 1 van hun meest verkochte modellen.
    In mijn omgeving zijn er heel wat mensen met een 2320 van HP en ze lijken op den duur allemaal uit de lucht te vallen. Het voordeel is dat de toners voor deze printers goed verkrijgbaar zijn en blijven. In mijn omgeving zie ik echter steeds meer 2320 modellen waarvan de kleuren niet meer goed te krijgen zijn, ook niet na calibratie, het scannen werkt niet meer, de feeder slikt niet en van het flatbad wil hij niet meer scannen, etc..

Eigenlijk wil ik wel een nieuwe kleurenlaserprinter die bij voorkeur duplex kan printen (dubbelzijdig). Merk maakt niet eens zoveel meer uit, wel dat de toners over 5 jaar ook nog beschikbaar zijn. Dus liefst een gangbaar model. Toch eb ik de indruk dat de meeste fabrikanten een bedenkelijk Apple beleid hebben. Epson was altijd goed maar extreem duur met inkt en toners..

Wat is nu de meest gangbare (gebruikte) kleurenlaser printer bij Apple gebruikers?

Bijdrager
    TheBigZ
    recoiller op 23 augustus 2012

Wat is nu de meest gangbare (gebruikte) kleurenlaser printer bij Apple gebruikers?

Een lastige vraag om te beantwoorden denk ik.

Hier worden nog wat opties genoemd. De Lexmark ziet er interessant uit.

Bijdrager
    recoiller

Lexmark is echt zo’n merk printer waarvan ik de indruk heb dat de toners moeilijk te krijgen zijn. Misschien is het wel onzin maar dat is de indruk.
    Als ik de specs bekijk lijkt de C544dn echt ideaal. Als ik de userreview bekijk dan is die eigenaar niet zo blij.

Bijdrager
    recoiller

Heeft iemand de Epson Workforce Pro WP-4530?

http://store.apple.com/us/product/H7913LL/A?fnode=5c

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.