17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    vieze buurman

welke macbook pro 15" is het beste?

Ik ben op zoek naar een macbook pro 15 inch
    nu zijn er twee versies en ik weet gewoon niet of die verschillen veel uitmaken.
    Ik ga hem gebruiken voor after effects, video editing, vormgeving en facebook ;).

Ik weet dat de duurdere van 2149 qua specs beter is maar ga ik dat merken?
    Zijn er hier andere student zzp’ers die mij kunnen adviseren in mijn uiteindelijke keuze?

Groeten Rob

Bijdrager
    TheBigZ

Wat denk je zelf? De goedkoopste is natuurlijk het beste: verreweg het snelst, het meest uitbreidbaar etc. En je houdt nog geld over ook, om iets leuks te doen met de buurvrouw.

Bijdrager
    vieze buurman

waarom is die van 1749 sneller ?

Bijdrager
    TRML
    TheBigZ op 12 februari 2012

Wat denk je zelf? De goedkoopste is natuurlijk het beste: verreweg het snelst, het meest uitbreidbaar etc. En je houdt nog geld over ook, om iets leuks te doen met de buurvrouw.

Dat was sarcastich bedoeld, uiteraard zit er verschil in, anders zou dat prijsverschil toch niet te rechtvaardigen zijn!

Bijdrager
    segher

ja maar wat zou het verschil dan zijn en is het te merken ?

Bijdrager
    vieze buurman

idd dat vraag ik me ook af ik ben ook maar een student en als ik keihard spaar voor een macbook pro dan wil ik wel graag weten wat het exacte verschil is …. al die apple verkopers zeggen gelijk dat ik de duurste moet nemen ….. met applecare….. zucht

Bijdrager
    Haike

Ga je heel veel rondreizen waar bij een laptop onontbeerlijk is? Anders zou ik namelijk voor een imac gaan, hou je nog geld over….

Bijdrager
    Bart01

Voor de programma’s die jij gaat gebruiken is de Macbook Pro 15″ (low-end) meer dan genoeg. Echt waar, zoveel zul je er niet van merken.

Op het moment dat je gaat gamen zou de videokaart een belangrijke factor in je aankoop kunnen zijn maargoed..

Wat ik persoonlijk wel aanraad is de high-res optie als je daar geld voor hebt. En met de studentenkorting wordt het allemaal weer een stuk leuker natuurlijk!:wink:

Bijdrager
    1984

Inderdaad de 2.2 quad voldoet, en met het geld wat je bespaard zou ik voor het breedbeeldscherm met hoge resolutie en ontspiegeld glas gaan (beter voor goede kleurweergave) en dat is wel 150 euro waart (al was het voorheen gratis..?)

Bijdrager
    Flesh

Is die 0,2 GHz niet echt merkbaar dan bij After Effects, en met name het renderen?

In ieder geval zou ik er extra RAM los bij kopen zodat je minimaal 8GB hebt (niet van Apple), dat is nog niet voorgesteld hier maar is bij AE en Photoshop e.d. wel handig.

Bijdrager
    Vassilli

Die 0.2 Ghz niet. Maar de 1 GB videokaart is wel lekker voor AE.

Bijdrager
    Flesh

En in welk opzicht laat dat AE beter werken dan? (ik vraag het omdat ik zelf nog twijfel tussen de low end of high end 27”)

Bijdrager
    1984
    Flesh op 12 februari 2012

(ik vraag het omdat ik zelf nog twijfel tussen de low end of high end 27\’\’)

En Welke iMac bedoel je dan de 2,7 quad is alleen leverbaar met i5 CVE en een videokaart van van 512 mb
    De 3,1 i5 is ook leverbaar met een 3,5 i7 CVE +je kunt kiezen voor een 1 of 2 GB videokaart

Bijdrager
    Flesh

Ik twijfel nog tussen de 2.7 GHz i5 met 512mb of de 3.1 GHz i5 met 1GB (ingewikkeld :nerd:)

Bijdrager
    vieze buurman

ik ga veel met aftereffects werken qua visuele effecten dus het komt eigenlijk voor mij er op aan of die videokaart van 1gb veel verschil heeft met zijn goedkopere versie.
    adobe ae draait tegenwoordig meer op het geheugen van je videokaart dan op je ram dus vandaar.

Bijdrager
    syltheboy

Mijn standaard 15″ MBP (Early 2011) met 8 GB RAM had ik eigenlijk ook wel met hoge resolutie en ontspiegeld glas willen hebben, maar heb hem via marktplaats gekocht.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.