30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Bijdrager
    Hayalet

Welke is geschikt ?

Hallo,

Ik ben een plan om een mac te halen.. ik heb veel dingen gelezen over de Mac pc op dit forum..
    Alleen ik weet niet zeker welke geschikt is .. ik ga hem gebruiken voor Audio Bewerking / Opnames ( doe namelijk rappen) , Webdesign (photoshop gebruik ik dan) , en gamen tussendoor..
    Weet iemand iets ?

Alvast Bedankt..

Bijdrager
    saewer

Voor gamen raad ik je aan geen mac te kopen. Je kan opzich wel windows erop installeren en dan vanaf windows spelletjes spelen maar voor mac os x zijn niet zoveel spellen.

Jij wil dus eigenlijk een mac die snel is en een goede grafische kaart heeft. Dan is een Mac Pro de beste, maar die is wel erg duur. Een iMac zou ook nog kunnen. In ieder geval geen laptop of een mac mini.

Groetjes,
    Saewer

Bijdrager
    PietjePuk

Hahah een Mac Pro daarvoor?? Regelrechte overkill. Een iMac lijkt me het beste.

Bijdrager
    macmartijn

Inderdaad. iMac met 2gb geheugen is al wel genoeg voor Final Cut Pro :)

Bijdrager
    d3nn

Over de hardware die je wilt aanschaffen is het budget erg belangrijk want je kunt het zo goedkoop of zo duur mogelijk maken bij het aanschaffen van een mac. In princiepe ga ik mee met de andere die aanraden een iMac te kopen.

Wat bereft het spelen van spellen moet je even uitzoeken of je de spellen die je speelt ook op de mac kunt doen. Spellen als Counter-strike kunnen gedraait worden op de mac middels crossover maar dat gaat niet met alle spelen(Er zijn er maar een aantal waarmee het kan). Als dit niet kan moet je gaan denken aan bootcamp want onder parallels spellen spelen is niet te doen.

Bijdrager
    Hayalet

Games zal ik ook niet vaak spelen zoals er bij staat tussendoor..
    En dus jullie zeggen de iMac.. en dan deze : iMac Core 2 Duo “20” ??
    zijn al die onderdelen in dat monitor ?

Bijdrager
    Brent146
    ”Hayalet”

Games zal ik ook niet vaak spelen zoals er bij staat tussendoor..
    En dus jullie zeggen de iMac.. en dan deze : iMac Core 2 Duo “20” ??
    zijn al die onderdelen in dat monitor ?

Ja, de hele computer zit in het scherm. En ik denk ook dat dit het beste is…

Bijdrager
    Hayalet

Kan ik ook dan onderdelen wisselen =

Bijdrager
    Brent146
    ”Hayalet”

Zoals?

Moderator
    unSOUND
    ”Hayalet”

Als je in 1 keer de goeie koopt is dat niet nodig toch ? :D

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Hayalet”

Bij de iMac kan je officieel alleen het geheugen verwisselen/upgraden, tot 3GB.

Bijdrager
    Hayalet

ja alleen geheugen is genoeg.. maar kun je ook geen hardeschijf erbij doen? .. :D dus het word dit dan ? :
    http://www.youmac.nl/?pagina=producten/product&id=619

hebben meer mensen dat iMac ? kun je bijna alles doen ?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Meer dan bijna, gewoon alles. En snel ook 8)

Bijdrager
    Hayalet

isgoed bedankt iedereen.. ik zal is even nadenken dan wat ik met dit pc zal doen..
    en ben de naam vergeten van de software waarje al die namen van onderdelen kon zien enz..

Bijdrager
    Brent146
    ”Hayalet”

ja alleen geheugen is genoeg.. maar kun je ook geen hardeschijf erbij doen? .. :D dus het word dit dan ? :
    http://www.youmac.nl/?pagina=producten/product&id=619

hebben meer mensen dat iMac ? kun je bijna alles doen ?

Die wordt het dan! :wink:

Bijdrager
    sypie

Hayalet, tik je nou vanuit belgie of nederland? Ik zag 2 verschillende vlaggetjes bij je naam staan :S

Bijdrager
    Hayalet

die van belgie is waar ik stage loop(NL) en de hoofdsysteem ligt in belgie..

weet iemand de naam van prog. zodat je alles kan zien al die onderdelen.. namen..

Moderator
    unSOUND
    ”Hayalet”

weet iemand de naam van prog. zodat je alles kan zien al die onderdelen.. namen..

Deze vraag vat ik even niet… :|

Wat wil je zien ?

Bijdrager
    Hayalet

al de namen van mijn pc onderdelen .. het warmte van cpu .. ga zo maar door..
    naam ben ik vergeten..

Moderator
    unSOUND

Daar zijn er meerdere voor…Hardware Monitor, MenuMeters, iStat…

Bijdrager
    Xenophon

iStat is sinds de laatste release nogal instabiel: zowel op m’n Macbook als op m’n G5. Dus ik zou met dat programma nog even wachten op een update.

Bijdrager
    Hayalet

heb het eindelijk : Everest .. moest ff paar dingen weten van mijn onderdelen..

ff nog een vraagje.. en als je MacPro haalt.. is dat de duurste PC totnu toe ? als je die haalt kun je zkr heel je leven doorgaan met dat ? :lol:

Moderator
    unSOUND

Ja, de Mac Pro is het “vlaggeschip” van Apple wat betreft de desktops.

Moderator
    Poezenbeest

Zoals gezegd is een MacPro veel te zwaar en te duur voor wat je gaat doen. MacPro is natuurlijk wel goed, maar je kan ook te ver gaan in kwaliteit. Met de eerder aangerade iMac kan je zeker de komende jaren mee. De hardware die er inzit is zo goed, dat je geen aanvullingen of upgrades nodig hebt.

Als je meer opslagruimte wilt hebben, kan je bij de aanschaf gaan voor een grotere HD, ik raad je dan aan om naar een dealer te gaan met een eigen td. Als je later nog meer opslagruimte wilt hebben, is de aanschaf van een externe HD het beste alternatief. JJe kan in wezen 67 harde schijven van elk maximaal twee terrabyte aansluiten, dus je zit voorlopig wel even goed.

Als je toch een MacPro kan aanschaffen, dan zou ik gewoon voor een iMac gaan en betere software in huis halen en investeren in een keyboard of een mengpaneel of digitale voorversterker.

Trouwens… een iMac neemt gewoon minder ruimte in…

Bijdrager
    Hayalet

dus als ik ga kopen.. kan ik daar zeggen dat ik geheugen erbij wil .. doen ze dat meteen ? maar gaat er daar ook een SD Card ? dus card-readers ?

Bijdrager
    Str86pkoek

Je kunt als je online bij Apple besteld specificaties wijzigen, Bij gewone resellers weet ik niet of dat kan, maar iemand anders kan jouw daar vast wel antwoord op geven.

Nope, geen cardreaders in macs, die zul je los moeten kopen en aan een USB/Firewire poort moeten hangen.

Bijdrager
    Hayalet

kan je ook DVD/CD naar DVD/CD branden of is dat niet mogelijk ?

Bijdrager
    sypie

Dat kan, dan moet je eerst een image maken naar de harde schijf en vervolgens deze naar dvd/cd branden.

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Hayalet”

kan je ook DVD/CD naar DVD/CD branden of is dat niet mogelijk ?

Met Toast een kopie maken, gaat dit in een keer.

Bijdrager
    Hayalet

nog een vraagje.. als ik de specificaties anders wil kan dat alleen als je Online besteld ? of kan het ook als je naar het winkel gaat ?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.