9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Janvw

welke interne DVD-brander aanschaffen?

Ik wil graag een interne dvd-brander kopen voor in mijn G4

<–

Kan iemand mij misschien adviseren welke ik waar kan aanschaffen? ik vind het nml. moeilijk in te schatten of ik de ‘goedkopere’ types die voor Windows gemaakt zijn, gewoon in mijn G4 kan schroeven.

Bovendien vraag ik mij af of het handig is nog niet even te wachten met de aanschaf, omdat er steeds meer dubbele laags branders komen, die natuurlijk nog meer data kwijt kunnen…

Bijdrager
    stoef

ik heb een nec 1300 (in een fwcase) deze werkt perfect .:)

Bijdrager
    bijker

welke merken nog meer

Bijdrager
    ron can

Ik heb de pioneer 105 er in zitten. Is net zo snel als de 106, maar wordt tenminste volledig ondersteund. Zonder dat je trucs uit moet halen.
    En omdat eht een al wat oudere writer is, is hij vaak voordelig te verkrijgen.

Bijdrager
    bijker

welke windows dvd branders kun je in een G4 gebruiken en die ook met IDVD 4 en toast 6 werken

Bijdrager
    Janvw

heeft iemand ook een nog mening over de vraag, of het handig(er) is te wachten met de aanschaf van een dvd-brander, totdat er een dubbellaags brander voor de mac te krijgen is.

en: hoe duur waren die pioneer en nec drives ongeveer?

Bijdrager
    ron can

Ik heb mijn pioneer 105 via ebay, koste me ongeveer 80 Euro

Bijdrager
    Macpwm

Zeer tevreden met mijn Pioneer 106 prijs 145€, wel truk moeten uithalen om hem te laten herkennen.

Bijdrager
    Frans

Raar, ik heb een Pioneer 106 en die wordt vanaf OS X 10.2.8 native ondersteund dwz. gewoon herkend door IDVD. Als je met IDVD wilt werken zul je de Pioneer 105 en 106 moeten nemen en er is volgens mij ook nog een Sony die Apple standaard heeft ingebouwd.

De meeste spelers werken met Toast, kijk eens op hun site om te kijken welke brander compatible zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.