30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    syltheboy

Welke iMac zal ik aanschaffen?

Hallo,

Ik ben eindelijk geslaagd en nu mag ik van m’n ouders een iMac aanschaffen. Nou zit ik te twijfelen tussen de 24″ iMac 2.8GHz (model uit 2008) of de 24″ iMac 2.66GHz (model uit 2009). Bij de eerst genoemde iMac wil ik het geheugen naar 4 GB laten uitbreiden en ik wil sowieso voor een draadloos toetsenbord gaan.

Bij Amac Amersfoort is hij 1200 euro en met de uitbreidingen gaat mij dat 1320 euro kosten. De tweede genoemde iMac is bij dezelfde winkel 1400 euro en met een draadloos toetsenbord gaat mij dat 1430 euro kosten.

Ik wil sowieso De Sims 3 er soepel op kunnen spelen en dan niet op laagste settings, maar op wat hogere settings. Het liefst speel ik hem op hoogste settings. Wat kan ik het beste doen?

Bijdrager
    janbergstra

Hoi,

Als je eerst op vakantie gaat en dan nog wat geduld hebt, is mijn advies dat je even moet wachten.

Waarschijnlijk zakken de prijzen van de iMacs in het najaar van 2009 met zo’n 15 procent. En vast en zeker hebben de dan uitgebrachte iMacs ook nog betere specificaties.

groet,

Jan

Bijdrager
    syltheboy
    ”janbergstra”

Hoi,

Als je eerst op vakantie gaat en dan nog wat geduld hebt, is mijn advies dat je even moet wachten.

Waarschijnlijk zakken de prijzen van de iMacs in het najaar van 2009 met zo’n 15 procent. En vast en zeker hebben de dan uitgebrachte iMacs ook nog betere specificaties.

groet,

Jan

Nee, ik heb geen geduld en ik wil hem zo snel mogelijk aanschaffen. Ik ga dus niet wachten tot het najaar van 2009. Er komen altijd betere modellen, dus dan zou je nooit iets kunnen kopen. Ook is het zo dat ik er in de zomervakantie nog 6 weken van kan genieten. We gaan namelijk ook nog 2 weken op vakantie.

Bijdrager
    Ludo

Altijd de laatste versie nemen, voorzover je budget het toelaat. Geheugen niet bij apple kopen, maar zelf bijplaatsen.
    of kijk eens bij mailamac hier
    of check bij macdiscount de aanbiedingen; hier

Bijdrager
    syltheboy
    ”Ludo”

Altijd de laatste versie nemen, voorzover je budget het toelaat. Geheugen niet bij apple kopen, maar zelf bijplaatsen.

De 24″ iMac 2.8GHz heeft een betere videokaart dan de 24″ iMac 2.66GHz. Geheugen laat ik wel door Apple doen, omdat ik bang ben dat ik hem verpruts. Ik vraag me af of de 24″ iMac 2.66GHz zijn meerprijs van 110 euro wel waard is, want het is toch een hoop geld.

Bijdrager
    SvS

Eens met Ludo.

Vergeljik ook even bij macstuff voor geheugenbankjes.

Edit, je laatste post kwam net nog tussen; nou, ik zou gewoon doen wat je gevoel ingeeft. Volgens mij neig je gewoon naar de 2.8 versie, gewoon doen als de specs verder hetzelfde zijn. Voor zover ik weet zijn er geen drastische veranderingen doorgevoerd bij de iMacs van dit jaar tot nu toe.

Bijdrager
    syltheboy
    ”SvS”

Eens met Ludo.

Vergeljik ook even bij macstuff voor geheugenbankjes.

Paradigit heeft hetzelfde geheugen voor 50 euro (4 GB) in plaats van 90 euro bij Apple, maar voor die 40 euro meer laat ik het door Apple doen.

Bijdrager
    Vassilli
    ”syltheboy”
    ”Ludo”

De 24″ iMac 2.8GHz heeft een betere videokaart dan de 24″ iMac 2.66GHz. Geheugen laat ik wel door Apple doen, omdat ik bang ben dat ik hem verpruts. Ik vraag me af of de 24″ iMac 2.66GHz zijn meerprijs van 110 euro wel waard is, want het is toch een hoop geld.

Als je geheugen in een iMac plaatsen verprutst, is er echt iets mis met jou:P
    Dat is een kwestie van 2 schroefjes aan de onderkant.
    2 minuten werk

Bijdrager
    Xcode

De 24″ iMac 2.66 GHz heeft standaard al 4GB werkgeheugen. Volgens mij heeft het 2.8GHz model uit 2008 waar jij ook ge├»nteresseerd in bent een betere videokaart dan de 2.66GHz van dit jaar. Ik zou denk ik toch maar voor het 2.8GHz model uit 2008 gaan (en werkgeheugen bijplaatsen indien nodig).

Bijdrager
    syltheboy
    ”vassili”
    ”syltheboy”
    ”Ludo”

Als je geheugen in een iMac plaatsen verprutst, is er echt iets mis met jou:P
    Dat is een kwestie van 2 schroefjes aan de onderkant.
    2 minuten werk

Haha, misschien lukt het ook me wel. Maar ja, als ik het bij Apple laat doen dan heb ik in ieder geval meer zekerheid.

Bijdrager
    syltheboy
    ”Xcode”

De 24″ iMac 2.66 GHz heeft standaard al 4GB werkgeheugen. Volgens mij heeft het 2.8GHz model uit 2008 waar jij ook ge├»nteresseerd in bent een betere videokaart dan de 2.66GHz van dit jaar. Ik zou denk ik toch maar voor het 2.8GHz model uit 2008 gaan (en werkgeheugen bijplaatsen indien nodig).

Ik ben er denk ik al uit. Ik ga gewoon voor de 24″ iMac 2.8GHz. Ondanks alle reacties laat ik het bijplaatsen van extra geheugen gewoon door Apple doen.

Bijdrager
    Xcode

Dat kan je bij A-Mac laten doen.

Bijdrager
    Vassilli
    ”syltheboy”

Haha, misschien lukt het ook me wel. Maar ja, als ik het bij Apple laat doen dan heb ik in ieder geval meer zekerheid.

Have It Your Way;)

Bijdrager
    Ovomaltine

Zelf geheugenbankjes bijplaatsen is echt wel kinderspel en een pak goedkoper.

Zo te zien hecht je het meeste belang aan games… dus zou ik de iMac nemen met 2.8 GHz.

Volgens de benchmarks is deze ook de snelste.

Bijdrager
    syltheboy
    ”Xcode”

Dat kan je bij A-Mac laten doen.

Ja, weet ik. Normaal gesproken kost het bij hun 140 euro maar nu krijg je 50 euro korting.

Bijdrager
    syltheboy
    ”Ovomaltine”

Zelf geheugenbankjes bijplaatsen is echt wel kinderspel en een pak goedkoper.

Zo te zien hecht je het meeste belang aan games… dus zou ik de iMac nemen met 2.8 GHz.

Volgens de benchmarks is deze ook de snelste.

Ik speel alleen De Sims 3 en dat is dan ook voorlopig het zwaarste wat ik er op doe.:)

Bijdrager
    G-Force

Sowieso de iMac met de snelste videokaart, maar dat wist je zelf ook wel… Geheugen zou ik lekker zelf doen, 5 minuutjes werk. Het staat notabene onder op de poot van de iMac hoe je dat moet doen.

Bijdrager
    syltheboy
    ”G-Force”

Sowieso de iMac met de snelste videokaart, maar dat wist je zelf ook wel… Geheugen zou ik lekker zelf doen, 5 minuutjes werk. Het staat notabene onder op de poot van de iMac hoe je dat moet doen.

Ok├ę, ik kijk wel even!:) Waarschijnlijk laat ik het toch door Amac zelf doen en anders doe ik het zelf.:wink:

Is dit trouwens het goede geheugen? http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10020312

Bijdrager
    Delta

Is dit trouwens het goede geheugen? http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10020312

Ik geloof het niet er staat namelijk bij bijzonderheden dat het voor notebooks is.
    Ik denk dat je eerder deze moet hebben: http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10020717

Bijdrager
    computer space

Apple gebruikt amper desktop componenten. De iMacs zijn eigenlijk notebooks op je bureau. Het is dus wel het goede geheugen.

Bijdrager
    syltheboy
    ”Delta”

Ik geloof het niet er staat namelijk bij bijzonderheden dat het voor notebooks is.
    Ik denk dat je eerder deze moet hebben: http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10020717

Ok├ę, ik ga niet moeilijk doen. Ik laat het gewoon door Amac doen.

Bijdrager
    syltheboy
    ”computer

Apple gebruikt amper desktop componenten. De iMacs zijn eigenlijk notebooks op je bureau. Het is dus wel het goede geheugen.

Ok├ę nu weet ik het ook niet meer, hoor. De een zegt van wel de ander van niet.

Bijdrager
    piddy4888

Stuur even een mailtje naar je dealer, die zegt het je wel.

Bijdrager
    Delta

Ik zei ik geloof dat dat geheugen waarschijnlijk niet het goede was, maar ik wist het niet heel zeker. Maar het leek me logisch omdat erbij stond dat het geheugen voor notebooks was. Kennelijk had ik dus toch ongelijk ondanks dat het geen rare redenatie was.

Maar goed dat er mensen zijn het hier meer verstand van hebben dan ik.

Bijdrager
    G-Force

Ik wil niet vervelend doen, maar als je het niet zeker weet en maar wat gaat gokken kan je beter geen reactie plaatsen omdat het voor verwarring zorgt.;)

Bijdrager
    Ovomaltine

Er staat zelfs in de handleiding vermeld hoe je moet geheugen bijplaatsen en als ik het goed heb komt je garantie ook niet in gevaar. Je moet het zelf maar weten. :lol:

Nog een dikke proficiat met je goed rapport! :P

Bijdrager
    syltheboy
    ”Ovomaltine”

Er staat zelfs in de handleiding vermeld hoe je moet geheugen bijplaatsen en als ik het goed heb komt je garantie ook niet in gevaar. Je moet het zelf maar weten. :lol:

Nog een dikke proficiat met je goed rapport! :P

Ik heb besloten om toch nog even te wachten met 2 GB extra geheugen, omdat 2 GB misschien ook wel voldoet als ik De Sims 3 speel en anders dan kan ik dit altijd nog zelf doen.:D

Trouwens nog bedankt voor de felicitatie!:) Straks kan ik met een gerust hart gaan slapen.:wink:

Bijdrager
    iMad

Ik zou hier eens een offerte aanvragen, geheugen goedkoper dan Aplle en zij zetten ervoor je in.
    http://www.MacCity.nl

Moderator
    Night

Bij MM nu ook nog eens 100 euro korting op iMacs…:)

Bijdrager
    syltheboy
    ”iMad”

Ik zou hier eens een offerte aanvragen, geheugen goedkoper dan Aplle en zij zetten ervoor je in.
    http://www.MacCity.nl

Die hebben geen 24″ iMac 2.8GHz.:wink:

”Night”

Bij MM nu ook nog eens 100 euro korting op iMacs…:)

Daar kwam ik gisteren ook al achter.:wink: Het probleem is dat ik dan helemaal naar Utrecht moet en met het ding door hoog catharijne moet lopen. Ik wil ook een draadloos toetsenbord en dat kost me weer 50 euro meer dan als ik hem bij Amac Amersfoort koop. Ook kun je er de auto haast niet kwijt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.