18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Enigma

Welke iMac voor deze Windows-specificaties

Hallo forumleden,

Voor een uitsluitend Windows-pakket twijfel ik tussen aanschaf goedkope Dell of nieuwe Intel iMac.
    Liever de laatste, want dat past hier beter in systeem, maar vraag is: is er een iMac die probleemloos overweg kan met onderstaande minimum requirements:

• 800 megahertz (MHz) processor or faster
    • 256 MB RAM
    • 200 MB available hard disk space
    • CD-ROM drive
    • Video card and monitor supporting at least 256 colors at 1024×768
    • Mouse or other pointing device
    • High-speed Internet connection
    • Microsoft Windows XP (Service Pack 1 or higher) or Microsoft Windows 2000 (SP 4 or higher)
    • Internet Explorer version 6.0 or later with the latest service packs
    • MAPI compliant email program

Recommended
    • 1 GHz or faster processor
    • 512 MB Ram
    • 400 MB or greater available hard disk space (for System Testing)
    • Video card and monitor supporting at least 32-bit color at 1024×768 or higher

Ik weet weinig van Windows, dus ik stel alle input op hoge prijs! Dank alvast voor jullie reacties.

Bijdrager
    Bitcrumb

Windows zal probleemloos draaien op die iMac, voldoet ZEKER aan de zonet opgenoemde specs.
    Wens je Windows te draaien via Bootcamp of d.m.v. virtualisatiesoftware?

Bijdrager
    Enigma

Ik wil alles doen om het zo simpel en eenvoudig mogelijk te maken! Wat zijn voor- of nadelen en welk systeem raadt je aan?

Bijdrager
    iAgree

op de apple site staan gewoon de specificaties zoals jij ze zelf net hebt opgenoemt dus das eenvoudig te bekijken, maar qua specs gaat volgens mij iedere Intel mac heel ver over de eisen heen die gesteld worden ;-).

Bijdrager
    computer space

Dat werkt nog op een G4-400Mhz met virtual PC. Niet lekker, die 800mhz wordt nooit gehaald, maar als dikke stront zal het zeker werken 8)

Bijdrager
    Enigma

En zou het dan wel lekker werken met virtual PC op een Dual G5 ? Want daarvan staan er hier twee.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Proberen zou ik zeggen.

Bijdrager
    computer space

Als het geen dikke grafische eisen stelt zal het best gaan. Ik heb ook heel wat geautocad op virtual pc, officieel ook een paar ghz echte intel/amd machien voor nodig, maar loopt best op een 1ghz g4+virtual pc voor simpel werk.

Bijdrager
    Enigma
    ”Lord_spianoman”

Proberen zou ik zeggen.

Zou handig zijn, maar ik moet Windows-programma nog bestellen (499,- dollar), dus ik wil wel graag vooraf weten wat beste keus is. Vandaar deze vraag.

Bijdrager
    djdnl

Mogen we weten wat voor een windows programma jij aangeschaft hebt?

Bijdrager
    trabant

Als ik de systeemeisen juist google, dan is het MetaStock™ (End of Day). Een “instappakket” voor investeerders en beurshandelaren.
    En met die 500 dollar ben je er nog niet: zonder abo op de koersen kom je niet ver en dat zijn op jaarbasis per beurs ook bijna vier cijfers voor de komma.

Enfin; voor rijen cijfers heb je geen Open GL of andere zware grafische prestaties nodig. MetaStock is geen spel, het draait om de knikkers. Ik zou het gewoon via VPC7 (VPC6 draait niet op een G5) op zo’n dual G5 proberen en als het toch niet lekker wil, dan heb je voor een paar honderd euro bij elke PC-toko een x86-bak die dat riant trekt. Laat desnoods iets op maat bouwen in een mooie Lian-Li kast. Geen Dell, dat is te gammel.
    Als ik kijk naar de bedragen die met die beurssoftware zijn gemoeid, dan spelen de hardwarekosten eigenlijk niet zo’n rol.

Of je haalt een intel Mac in huis. Dan kun je met Bootcamp Windows dualbooten en Parallells Workstation wordt immers ook steeds beter. Op het scherm van zo’n 24′”iMac kun je heel wat kwijt.

Bijdrager
    computer space
    ”trabant”

Als ik de systeemeisen juist google, dan is het MetaStock™ (End of Day). Een “instappakket” voor investeerders en beurshandelaren.

LOL. Is inmiddels wel 512 Mb voor nodig;-)
    Oeps, bij mij komt google met de pro versie als eerste keus:
    http://www.equis.com/products/realtime/metastockpro/
    De gewone is inderdaad met 256 mb tevreden

Bijdrager
    mac lover

ik schrok toch wel even toen ik zag dat je twijvelde tussen een mac en een ”gewone” pc. Ik wil je sowieso al aanraden om een mac te kopen omdat je buiten metastock veel meer plezier hebt van de machine en in dit geval ook van OS X! zo kun je in bootcamp rustig naar windows gaan zodra je metastock nodig hebt en anders kun je gewoon verder in Mac OS X. wat naar mijn mening nogsteeds vele malen sneller, mooier en beter is. Ik hoop dat de andere forumleden dat met mij eens zijn.
    ALS je toch nog bedenkt dat je graag een ”gewone” pc wilt zorg dan wel dat je er een laat bouwen in een geschikte computerwinkel want ik heb nu aardig wat ervaring met dell en die ervaring is niet zo best helaas. als ik hier bij de pc boer om de hoek kijk kom ik meteen deze voor 300 euro al tegen. http://www.staalcomputers.com/catalog/product_info.php?cPath=31&products_id=380

uiteraart hoop ik wel dat je toch bij Apple blijft en daar bootcamp op gaat draaien.
    Zet gewoon eens alle voor en nadelen van een mac en een pc naast elkaar en we horen vanzelf wel wat eruit komt

Anoniem
    ”Enigma”

Voor een uitsluitend Windows-pakket twijfel ik tussen aanschaf goedkope Dell of nieuwe Intel iMac.

Ik zou eerst kijken of er geen Mac-alternatief bestaat. Ken het programma niet, dus geen idee wat je wensen zijn.

-> http://www.pure-mac.com/ticker.html

Weet wel dat Viva z’n aandelenanalyse op een Mac doet.

Bijdrager
    Enigma
    ”trabant”

Als ik kijk naar de bedragen die met die beurssoftware zijn gemoeid, dan spelen de hardwarekosten eigenlijk niet zo’n rol.

Ha ha, dat is een leuke. Maar pakket (inderdaad MetaStock) is voor m’n vriendin die in clubje op dat gebied gaat zitten. En zo te lezen weet jij aardig van hoed en rand, dus kunnen we misschien vaker een beroep op je kennis doen.

@mac lover: wij werken hier al in Mac-omgeving, dus blijven we dat ook liever doen. Vandaar de vraag. Maar we schaffen pakket nu gewoon aan en testen het bij Mac-dealer. Lukt dat niet kunnen we altijd nog naar computerwinkel ipv naar Dell.

En @ alle anderen: veel dank voor info. Maakte veel in korte tijd duidelijk.

Bijdrager
    Enigma

Knoop doorgehakt. Wordt iMac 17 inch met Windows XP (2). Vraag is nu alleen nog: met Parallels of Bootcamp, maar daarover zal op deze site genoeg info voorhanden zijn.

Bijdrager
    Sentitel

Probeer eerst de trial uit van parallels, als dat bevalt kun je die kopen. Bevalt het niet dan probeer je bootcamp (gratis). Parallels is makkelijker, omdat je niet hoeft te herstarten.

Bijdrager
    Juch

het is alleen wel wat langzamer…..

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.