5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Sjirk

Welke iMac moet ik kiezen

Ik ben toe aan een nwe iMac. Oude i5 van 2011 heeft videokaart problemen en wordt traag. Nu kan ik een gebruikte kopen met een Radeon R9 M395X 4Gb en een nwe met Radeon pro 580 8Gb. Voor gebruik van FCP wil ik de beste oplossing hebben. iemand advies? Super bedankt!

Bijdrager
    digilb

De nieuwe is de beste oplossing. Mits je er het budget voor (over) hebt.

Maar als de gebruikte een hele goede aanbieding is, kan die een betere koop zijn.

Moderator
    Night

Als je de keuze tussen die twee hebt, moet je altijd degene kiezen met het meeste GB op de GPU, in dit geval dus de Pro 580 (8 GB  t.o.v. de 4 GB van de M395X). De GPU (grafische kaart) is bijna belangrijker dan de CPU bij FCPX.

Bijdrager
    Sjirk

Super bedankt! Ik weet niet of jullie FCP gebruikers zijn maar zoja, denken jullie dat er een groot verschil is tussen de 570 / 575 / 580 GPU als het gaat om snelheid ervaring? Op papier is de 580 natuurlijk het snelst en heeft ook als enige 8Gb (andere 2 hebben 4) Buiten dat hebben ze een peak performance van 3,6 / 4,5 / 5,5 Tflops. Als je dat ook in de snelheid terugziet dan win je dus veel met de 580 en is hij de meerprijs van 500 tov de 570 wel waard (is niet alleen de GPU maar ook meer geheugen, 2Tb ipv 1) en ook snellere processor

Bijdrager
    Sjirk

Uiteindelijk gekozen voor de i5 met 580 GPU. De i7 is met name beter in multitasking en dus niet echt relevant voor FCP. Machine draait prima nu. Bedankt voor jullie meedenken!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.