11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    grotegerke

Welke iMac (kantoorwerk en af een toe een foto/video bewerking?)

Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe iMac. Ik gebruik hem vooral voor kantoorwerk (mail, pages, scrivener, things, numbers, evernote, safari). Voor die werkzaamheden voldoet de de 21,5″ iMac van €1149.

Maar… zo af en toe bewerk ik een foto (Photoshop Elements) en bewerk ik video materiaal tot een filmpje (iMovie). Niet heel bijzonder, maar wel vervelend als je iMac als een stoommachine begint te puffen en te blazen terwijl je daarmee bezig bent.
    Vandaar mijn vraag: voldoet de iMac van 1149, of moet ik er wat extra bij in plaatsen, of is een ander model beter?

Bijdrager
    LighScan

Het basismodel voldoet prima aan je eisen hoor, je doet niets bijzonder namelijk. Een filmpje samenstellen en converteren, dat kan het basismodel ook wel. :yum:

Bijdrager
    RobApple

Als ik u was zou ik het geheugen uitbreiden met 2 x 4 GB, dan heeft u 12 GB totaal.

Lijkt mij voldoende voor hetgeen wat u nu doet. Verhoogt de verwerkingssnelheid aanzienlijk.

Bijdrager
    JesseV

Nou, dat geheugen hoeft (nu) zelfs niet, ik zou gewoon het instap model nemen en later over dat geheugen beslissen.

Bijdrager
    1984

Is er bij iemand iets bekend over de eMac (2011) voor ± €750 De vorige eMac was in eerste instantie ook alleen verkrijgbaar voor het onderwijs ,echter al snel was hij voor iedereen te koop.
    eMac-Apple iMac “Core i3” 3.1 21.5-Inch (Late 2011)

What are all the differences between the education-only “Late 2011” Aluminum iMac and the regular “Mid-2011” Aluminum iMac models? klik

Overigs zou de onderwijs /education Mac met wat meer ram ook voldoen voor kantoorwerk en wat fotobewerking

Bijdrager
    Haike

Ik zou ook gewoon voor het basis model gaan, vind je dat hij toch te veel gaat puffen en blazen kun je er later altijd nog meer geheugen in douwen.

Bijdrager
    grotegerke

Bedankt voor de antwoorden.

Nog een vraag er achteraan:
    Ik kan zo snel niet achterhalen wanneer de laatste iMac is uitgekomen? En of het dan misschien ook zin heeft om een half jaar te wachten, omdat dan wellicht een nieuwere versie komt.

Bijdrager
    Haike

Ja dat kan je doen, maar dan kan je wachten tot sint juttemus, want het streven van Apple is om iedere 7 maanden een nieuw model uit te brengen, en de verschillen tussen die onderlinge machine’s zijn niet enorm spectaculair meer. Maar als er bij wijze van spreken binnen nu en twee weken een nieuw model is aangekondigd zou ik zelf ook overwegen om te wachten.. En mac’s zijn redelijk goed te pimpen waardoor ze toch weer effe mee kunnen gaan…

Bijdrager
    IBram15

Je kan wachten, maar als je ‘m echt nodig hebt, is het basismodel goed genoeg!
    Je kan hier zien, wat Macrumors ervan denk. Daar staat dat hij gemiddeld om de 273 dagen een update krijgt, en het is nu 277 dagen geleden.

Bijdrager
    Afroman

Hoezo gemiddeld? De laatste keer was 273 dagen…

Bijdrager
    IBram15

Days Since Update 278 (Avg = 273)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.