30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    VanSail

Welke iMac?

Hallo,

Dit is mijn eerste post.

Ik maak filmpjes (op/voor)? YouTube alleen ik zit met het probleem dat het beeld lagt op mijn Standaard MacBook uit Juni? 2009. Ik wil graaag een iMac kopen maar heeft het een groot verschil met de MacBook en zou het beeld nog steeds laggen als ik de Goedkoopste iMac koop?

Bedankt

Ps. ik weet niet of dit het goede forumdeel is voor deze post.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb je topic verplaatst naar een relevant subforum.;-)

Bijdrager
    VanSail

Oke, bedankt

Bijdrager
    Maverick9898

Hoe bedoel je dat je filmpjes laggen? Als je ze afspeelt op YouTube? Dat kan ook te maken hebben met Flash, dat wil nog niet altijd even goed werken.
    Als je je upsigned voor de HTML5 beta (is dat nog een beta?) van YouTube dan werkt het een stuk beter!

Bijdrager
    CedricH

Je flashplayer updaten zal meer helpen dan een nieuwe Mac kopen. Ik heb een 2007 MacBook die nog perfect Youtube speelt. Die HTML5 zou ik niet doen, dat werkte bij mij slechter dan flash.

Bijdrager
    hokkie

Je maakt filmpjes met een camera en zet ze op YouTube of voor iemand;)

Bijdrager
    VanSail

Hoi,

Nee, ik film filmpjes met QuickTime maar de filmpjes laggen dat ligt aan dat ik te weinig ram of iets van die soort maar als ik nu een iMac koop. Is dat probleem dan verholpen?

Bijdrager
    Maverick9898

Waar laggen ze dan in? Je moet iets concreter worden. Laggen ze in Quicktime, YouTube, waar?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het vermoeden dat de boel al hapert vóórdat hij ze naar YouTube upload.

Bijdrager
    VanSail

Ja, de filmpjes laggen niet door YouTube maar door mijn computer, door QuickTime, ik denk dat dat komt omdat mijn mac niet snel genoeg is dus ik vraag me af of een Standaard iMac goed genoeg is?

Bijdrager
    jesper211232

VLC mediaplayer begruiken

Bijdrager
    CedricH

Als het gaat over filmpjes monteren zal je ook wel met de basis iMac voldoende hebben, ze zijn allemaal quad-core dus dat scheelt wel bij het renderen. Nu zou jouw MacBook dat echter ook wel nog moeten kunnen.

Heb je niet wat te weinig RAM of HDD ruimte?

Bijdrager
    robbinonline

Met de goedkoopst iMac moet je zeker uit de voeten kunnen.
    Zowiezo even wachten met kopen omdat de nieuwe iMac binnen nu en 2 weken aangekondigd worden.

Bijdrager
    IBram15

Je kan natuurlijk eerst extra RAM kopen (2 x 4GB kost 40 Euro), en die in je Macbook plaatsen, om te kijken of het helpt.
    Als het nog steeds te traag is, dan is de goedkoopste iMac voldoende, en kun je de extra RAM overplaatsen vanaf je Macbook.

Wat betreft de nieuwe iMacs, je kan natuurlijk altijd wachten, maar als je ‘m echt hard nodig hebt, zou ik ‘m gewoon direct aanschaffen want de huidige modellen zijn ruim voldoende. Als je ‘m niet direct nodig hebt, zou ik wachten tot in ieder geval na de WWDC.

Bijdrager
    VanSail

Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Ik wacht tot de WWDC want ik wil de iMac pas in de zomervakantie kopen als ik het geld heb.

Bijdrager
    Maverick9898

Zoek je nu gewoon een excuus om een iMac te kopen:P?

Het is een beetje raar dat een MacBook uit 2009 niet goed een Quicktime filmpje afspeelt. Probeer ’s VLC en kijk of die daar ook op lagged.

Bijdrager
    VanSail

Nee, want ik heb meer RAM nodig omdat ik niet genoeg heb als ik film en een game speel.

Bijdrager
    apple-man

hallo in ben hier voor het eerst. en ik ben misschien van plan om voor een imac te gaan.
    omdat ik windows spuug zat ben. all die bugs vast lopers en virusen zijn met een mac verleden tijd althans dat hoop ik. Ben namelijk all een tijdje uit aan het uitzoeken wat nu de voordelen zijn van een mac ten opzichten van een windows pc. Wie kan mij daarbij helpen en mij overtuigen wat er nu zoveel beter is aan mac en wat de voor en tegens zijn. BVD

Bijdrager
    IBram15
    VanSail op 30 mei 2012

Nee, want ik heb meer RAM nodig omdat ik niet genoeg heb als ik film en een game speel.

Als je zeker weet dat je extra RAM nodig hebt, waarom koop je dat dan niet gewoon? Koop 2 x 4GB voor 40 Euro, en stop deze in je Macbook, is makkelijk zelf te doen.
    Mocht dit niet voldoende zijn, koop je een iMac met 4GB, en stop je die 2 x 4GB erbij, dan heb je 12GB. RAM bij Apple is namelijk erg duur!

@apple-man: Begin met wat video’s op Youtube te bekijken, je krijgt zo denk ik een goed idee van hoe Mac OS X werkt!

Bijdrager
    apple-man

Het is niet alleen hoe apple werkt. Maar ik wil vooral wetten van de gebruikers hier wat zij nu zoveel beter vinden aan appel ten opzichten van een pc met windows er op.

Bijdrager
    1984
    VanSail op 29 mei 2012

Ik wil graaag een iMac kopen maar heeft het een groot verschil met de MacBook en zou het beeld nog steeds laggen als ik de Goedkoopste iMac koop?.

Die iMac’s lachen je ook je ook allemaal uit .

Bijdrager
    CedricH
    apple-man op 30 mei 2012

Het is niet alleen hoe apple werkt. Maar ik wil vooral wetten van de gebruikers hier wat zij nu zoveel beter vinden aan appel ten opzichten van een pc met windows er op.

Je kan er gewoon op werken, niks checken, geen virusscans om de haverklap, … Het werkt gewoon en je kan er gewoon op doen wat je wilt.

@VanSail: een twee jaar oude MacBook kan toch zo traag niet zijn? Mijn iMac is ook uit 2009 en nog retesnel (wel 4GB RAM standaard). Ik heb zelfs nog een 2007 MacBook die probleemloos werkt met Lion. Je moet af en toe wel even wachten maarja, het ding is 4 jaar oud. Volgens mij investeer je beter in RAM dan in een nieuwe iMac, tenzij je natuurlijk per sé een nieuwe wil.

Let ook op met die opmerkingen over dat je het RAM dat je in die MacBook zou bijplaatsen in een iMac kan stoppen. Het RAM van een 2009 MacBook zal niet optimaal werken in een 2012 iMac!

Bijdrager
    Maverick9898
    VanSail op 30 mei 2012

Maar in je OP zeg je dat je graag wilt dat je filmpjes stoppen met laggen. Dat wilde je toch dat wij daar oplossingen voor aandroegen? Een MacBook uit 2009 moet gewoon Quicktime filmpjes af kunnen spelen, klaar. Het minimum RAM is daarvoor voldoende, dus RAM hoef je niet te nemen, als dat je probleem is;).

Bijdrager
    KarelWillem

Een hoop eromheen geklets hier.

Hoe je het ook draait of keert; een Quicktime film die de Mac zelf heeft gefilmd, moet natuurlijk gewoon zonder problemen zonder haperingen afgespeeld kunnen worden op een MacBook 2009.

Daar hoef je geen nieuwe Mac voor aan te schaffen.

Geef dus een paar tientjes uit aan wat RAM en geniet nog lekker een paar jaar van je MacBook.

Inactief
    Anoniem

weetje al welke imac je wil kopen ?

Inactief
    Anoniem

en wat is je budget laten we daarmee beginnen

Inactief
    Anoniem

ik geloof in het oplossingen van elkaars vragen

Bijdrager
    VanSail

Okee, bedankt voor al jullie reacties. Het lijkt me dus beter om RAM te kopen maar op apple.nl kost het 200 euro waar kan ik het dan beter kopen?

Bijdrager
    VanSail

Het ik ben aan het zoeken naar RAM nu en heb deze gevonden, gaat dit werken in mijn Standaard MacBook uit 2009 juni? http://www.dynabyte.nl/notebook-netbook/geheugen/icidu-sodimm-ddr3-1066-2gb.html

Bijdrager
    VanSail

Juni weet ik niet zeker, het is de 1 na de nieuwste laat 2009 kwam hij uit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.