15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mrsmrsshan

Welke iMac ?

Hey allemaal,

Een enige tijd ben ik aan het verzinnen om een imac aan te schaffen..
    Ik volg een grafische opleiding waarbij ik veel Photoshop illustrator en regelmatig dreamweaver etc gebruik..
    naast adobe ben ik ook een game liefhebber.. al hoewel game ik speel altijd de SIMS 3.
    Ik wil dus een goede imac die al mijn programma’s gewoon kan handelen en niet na 1 jaar de pc moet maken.
    Ik zat te twijfelen tussen de i3 en i5.. de 27 inch word het zowieso.
    Welke is nou handiger of beter
    Ik zag dat er ook 2 soorten i5’s zijn .. een Quad-core en een normale
    welke komt beter uit voor mijn programma’s want ik wil niet meeer geld betalen dat eigenlijk nodig is.

Alvast bedanktl;)!!

Bijdrager
    KarelWillem

…welke komt beter uit voor mijn programma’s…

Het is natuurlijk per definitie dat de snelste (en dus de duurste) ‘beter uit komt’.

Het komt maar zelden voor dat je kan zeggen dat een goedkoper model ‘beter’ is voor wat je er mee wilt gaan doen.

Het is op z’n hoogst dat het prima voldoet of zo.
    Dat kan je je dus af vragen.
    Kijk bijvoorbeeld welke systeemeisen Sims 3 heeft en gooi daar een slagje bovenop.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum!

Ik adviseer je om even dit topic ook te lezen, daar wordt eenzelfde vraag ongeveer gesteld.

Bijdrager
    mrsmrsshan

Dankjewel voor de reactie!
    Ik ben vrij nieuw met de mac thuis..
    Verder buiten thuis werk ik altijd met de mac dus goed ken ik hem wel bedienen
    maar dit word dus mijn eerste
    er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp
    Bijvoorbeeld de ATI Radeon HD 5670 with 512MB…

De systeemeisen voor de sims 3 zijn bijvoorbeeld

NVIDIA GeForce serie: 7300, 7600, 8600, 8800, 9400M, 9600M GT, GT 120, GT 130

ATI Radeon(TM) serie:

X1600, X1900, 2400, 2600, 3870, 4850, 4870

Intel(R) Graphics Media Accelerator (GMA): GMA 3-Serie

Ondersteund de mac 27 de sims 3 dan niet of wel?
    het model waarmee ik de sims nu vergelijk is de i3 core..
    maar ben toch haast zeker ervan dat ik de i5 haal
    daar zit de ATI Radeon HD 5750 with 1GB.

groetjes,

Geblokkeerd
    Anoniem

Mijn zusje speelt sims 3 op haar macbook en op een iMac uit 2007 dus dat gaat makkelijk.

Bijdrager
    LighScan

De HD 5670 lacht die eisen uit.:nerd:

Natuurlijk kan je daar de Sims 3 op hoge kwaliteit mee spelen. De HD5750 daarentegen is betere kaart, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding is het beter om voor de HD5750 te gaan.

Bijdrager
    mrsmrsshan

oke bedankt!!;)
    word alleen een beetje verward met al die getallen videokaarten processors etc.. wat een gedoe allemaal

Bijdrager
    Hansi2124

Wees blij dat je geen Windows-pc moet uitzoeken aan de hand van de specs:grin:

Bijdrager
    mrsmrsshan

ja daar ben ik wel blij mee haha. ik kijk uit naar mn mac
    nog 10 dagen en dan kan ik em halen!!
    ik tel de dagen af..

Bijdrager
    Vinhelper

Over die nummers van de videokaarten:

Dat zijn er meestal 4, zoals je kan zien in je eigen post met al die videokaarten.

Het 1ste cijfer staat voor de generatie, dus komt er bijv. in 2009 een 4000-serie, dan komt er daarna in 2010 een 5000-serie. Je mag aannemen dat een nieuwere generatie altijd beter en krachtiger is;

maar, let ook goed op het 2de cijfer, want hoe hoger, hoe geavanceerder, en hoe meer ‘onboard geheugen’ de kaart heeft, en dus hoe beter beeld deze kan geven.

Is een 2400 de iets meer basisversie, dan is een 2900 een veel betere en krachtigere versie daarvan.

De laatste 2 van de 4 cijfers zijn voor de consumentenmarkt niet uitermate belangrijk, want dat staat meestal voor dingen als voorzieningen en extra functies die de kaart kent.

Het maakt overigens niet veel uit of je een kaart voor een Mac of PC uitzoekt, als je puur naar alle nummertjes kijkt als leek.

Alleen heb je bij Apple iets minder keuze.

Bijdrager
    mrsmrsshan

oke dit heeft me heel erg geholpen!!

Oja en over de processor??
    Het is zeker niet zo dat als ik bijvoorbeeld:

Een I3 koop .. hem later kan upgrade naar i5..
    ik heb gelezen dat dan niet zeker is dat de mac het nog volledig doet?

Uit mijn conclusie denk ik toch voor de i5 Quad-core te gaan
    het is dan wel een erge investering maar je kan er wel jaren mee vooruit!!;)

Bijdrager
    Vinhelper

Goede keuze!

Nee, een processor en evenmin een videokaart kun je allebei niet upgraden in een iMac. Alleen het geheugen, dus neem nu beter geen extra geheugen, doe dit later, maar alleen als blijkt dat je dat nodig gaat hebben.

Investeren in geheugen wat je toch niet gaat gebruiken is zonde, zeker als je er bij Apple kapitalen voor neerlegt.

Bijdrager
    Hansi2124

Een hd kan je later ook vervangen…. Bij de ene iMac gaat dat makkelijker dan bij een ander type iMac. In het verleden althans. Hoe de stand van zaken momenteel is, weet ik niet helaas.

Bijdrager
    lexvo

Ik heb het vorige model quad core i5. Photoshop en Lightroom gaan als een speer en dat zal op het huidige model alleen maar beter zijn. Als je met grote foto bestanden werkt kan het handig zijn om later het geheugen uit te breiden naar 8GB.

Bijdrager
    Vinhelper

Och ja, ik ben een stukje tekst vergeten te typen. (Het wordt al laat:wink:)

De HD vervangen is mogelijk, maar dan moet je gaan stunten met de glasplaat er uit halen e.d.

Het RAM-geheugen kan een heel stuk simpeler met 2 schroefjes aan de onderkant van de Mac. (onder het Apple logo)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.