13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Koetjebeu

Welke imac

Hoi OMT-ers,
    Ik zou graag willen weten welke mac ik heb beste neem voor mijn studies, ik had een acer laptop maar die is na 5 jaar gecrasht en aangezien ik toch een iphone en ipad heb kan ik alles gemakkelijk configureren in mijn cloud. Maar welke imac heb ik nu nodig? Mijn studies zitten in de economische wereld.
    Alvast bedankt voor de antwoorden!

Bijdrager
    Delta

Aan je verhaal te zien lijkt het me dat alle iMacs wel geschikt zijn, maar misschien kun je nog wat specifieker zijn (welke programma’s gebruik je vaak)? Ik zou alleen de instapper niet nemen: die vind ik persoonlijk te weinig value for money hebben en kan je minder lang mee vooruit.

Edit: Heb je misschien ook al nagedacht over het schermformaat dat je wilt hebben, 21,5 of 27 inch? En budget is ook belangrijk.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Delta.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Delta.

Bijdrager
    gijs735

Voor economie neem ik aan dat je niet de zwaarste computer nodig hebt (zeker als je het kon redden met een acer laptop van 5 jaar oud)

Daarom zou ik kijken hoe groot je het scherm wil hebben (21,5 of 27 inch). Als je daar je keuze uit hebt gemaakt raad ik ja het basismodel aan, echter zou ik onderstaande niet meer nemen (aangezien die naar mijn mening verouderd is). de 21.5 inch van daarnaast vind ikzelf wel prima.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  gijs735.

Bijdrager
    Afroman

Wat doe je met je mac? Wat voor opleiding ga je doen? Geef ons meer informatie over je activiteiten op de computer.:)

Bijdrager
    fixar

Dus je wilt je laptop nu vervangen door een vaste computer? Of wil je toch weer een laptop?

Als je voor de iMac gaat raad ik niet per se het basismodel aan, mar eentje daarboven, daar zul je flink langer lol van kunnen hebben.

As je toch voor weer voor een laptop wilt gaan kun je een MacBook Air of een MacBookPro Retina 13″ overwegen.

Bij voorkeur een model met 8GB geheugen aan boord

Bijdrager
    nebilem

Dit basis model stelt echt niets voor. Als je voor dit basis model wilt gaan zou ik toch naar andere merken kijken. 1,4 dualcore is te traag met een normale hd daar kun je over 2 jaar niet meer mee werken op een normale manier.

Bijdrager
    gijs735
    nebilem op 14 april 2015

Dit basis model stelt echt niets voor. Als je voor dit basis model wilt gaan zou ik toch naar andere merken kijken. 1,4 dualcore is te traag met een normale hd daar kun je over 2 jaar niet meer mee werken op een normale manier.

Inderdaad daarom zei ik ook het volgende:

echter zou ik onderstaande niet meer nemen (aangezien die naar mijn mening verouderd is). de 21.5 inch van daarnaast vind ikzelf wel prima.

Waar ik dus mee bedoel dat je de onderstaande (de foto) niet meer moet nemen, maar de iMac die daarnaast op de site van apple wordt weergeven (BE:http://store.apple.com/be-nl/buy-mac/imac NL: http://store.apple.com/nl/buy-mac/imac), als je voor 21.5 inch gaat natuurlijk.

Zelf heb ik ook een basismodel iMac uit 2012, en hij is nog net zo snel als sommige nieuwe computers tegenwoordig (ik merk toch niet veel verschil).

Ik had mijn reactie dan wel wat snelletjes gemaakt dus excuses daarvoor.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  gijs735. Reden: Meer info

Bijdrager
    Afroman

Zelf heb ik ook een basismodel iMac uit 2012, en hij is nog net zo snel als sommige nieuwe computers tegenwoordig (ik merk toch niet veel verschil).

Als je niet veel bijzonders doet merk je niet veel nee.

Bijdrager
    gijs735

Het is maar wat je bijzonder noemt, maar ik denk dat dit niet iedereen doet (game developing):

Nu moet ik erbij zeggen dat er tegenwoordig wel geen dedicated videokaart meer in de iMac’s zit, dus zal ik dit met zelfs een nieuwere iets moeilijker kunnen (basismodel).

Bijdrager
    Shmoo

Elke iMac kun je nemen behalve het instap model van de 21.5 inch met die 1.4GHz processor.

Moet het perse een iMac zijn?
    De iMac-modellen die je nu op vandaag koopt zijn namelijk 2013 modellen want in 2014 hebben de normale iMacs geen update gehad. Natuurlijk zal zo’n iMac voldoende power hebben voor de meeste mensen maar toch, het is een gevoelskwestie dat je een 2013 machine koopt in 2015 wetende dat specs in computers vaak na een jaar al niet meer bij de tijd zijn en dat er binnen nu en 2 tot 6 maanden nieuwe iMacs zullen verschijnen.

Kijk je naar een Mac mini dan zit je gelijk aan een andere prijs – doet waarschijnlijk ook alles dat jij moet doen met een computer maar dan moet je wel nog wel de hele rattenplan van randapparatuur kopen of nog bezitten zoals een toetsenbord, muis, speakers en een monitor.

Kortom als ongeveer 1000,- je budget is en je was al aan het kijken naar de instap iMac (1.4GHz) model dan adviseer ik je koop de Mac mini in dit voorbeeld + losse onderdelen dan kom je 100% zeker lager dan 1000,- uit en heb je een computer die makkelijker uitbreidbaar is ( SSD optie voor snelheidswinst na een jaar of 2 ) dan de iMac met een extreem waardeloze processor van 1.4Ghz en die je niet eenvoudig kunt openen.
    Heb je meer budget en kun je dus makkelijk die 1200,- ophoesten dan is het duidelijk dat die iMac in dit voorbeeld veel beter is dan de Mac mini qua specs.

Bijdrager
    Afroman
    gijs735 op 14 april 2015

Het is maar wat je bijzonder noemt, maar ik denk dat dit niet iedereen doet (game developing):

Nu moet ik erbij zeggen dat er tegenwoordig wel geen dedicated videokaart meer in de iMac’s zit, dus zal ik dit met zelfs een nieuwere iets moeilijker kunnen (basismodel).

Ik was eerst ook zo naief maar de snelheid van de nieuwe Macs gaat zeker met hele stappen vooruit. Misschien niet altijd een upgrade waard maar het wordt wel steeds sneller allemaal.

Bijdrager
    Shmoo

Die hele stappen vooruit zit hem niet in de prestaties van de machine maar komt alleen voort uit de manier van opslaan.

Veel mensen op vandaag zitten in die fase dat ze van een standaard HD naar een SSD schijf gaan en dat is een wereld van verschil. Je kunt een Mac hebben van een paar jaar oud wat geen instapmodel was en dan nu een nieuwe Mac kopen inclusief SSD, maar wat verder een instapmodel is en dan lijkt het net alsof die oude Mac niet eens in de schaduw van die nieuwe Mac mag staan qua prestaties – en dat terwijl de specs op papier van die nieuwe Mac hele andere dingen vertellen.

Zodra iedereen straks op een SSD zit en je moet dan gaan upgraden naar een nieuwe computer die ook een SSD heeft dan zal je zien dat het upgraden niet direct loont en dat je weer rustig met wat langer met je Mac kunt gaan doen. Als de software het toelaat natuurlijk.

Bijdrager
    Simlock

Macbook Air… Of wil je alle beurzen tegelijk in de gaten houden? Misschien dan de goedgkoopste iMac, met extra beeldscherm(en).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.