16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

welke ibook had ook weer zoveel problemen?

Hoi

Even een vraagje.

Ik kan mij herinneren dat ik op internet wel eens info was tegengekomen over een aantal ibooks van een zeker produktie jaar en/of type dat statistisch gezien nogal erg vaak kapot ging.

Nu wil ik heel misschien TOCH een 2e hands ibook erbij kopen (ja ja… ik koop dit soort spullen eigenlijk nooit 2e hands)… omdat een 2e nieuwe toch wel weer erg veel geld is…

Maar ja, ik wil geen 2e hands iBook van een serie waarvan al statistisch bezien bijna vast staat dat ie kuren heeft of binnenkort gaat krijgen.

Wie helpt mij uit de brand?
    Het maakt mij niet uit wat voor iBook het is…. dus als die ‘schelp vormige’ gewoon goed zijn… dan zijn die wel een optie.

Marius

Bijdrager
    MacTommy

Volgens mij was er een bepaalde serie van die witte iBooks die niet geod was. Volgens mij de eerste. Latere series waren dan weer wel ok.
    Maar dat weet ik niet zeker. Maar wel dat het die witte betrof.

Bijdrager
    Marius1976

ok!

Dus die schelpvormige zijn ook ok… alleen worden daar voornamelijk behoorlijk trage modellen van aangeboden.

Bijdrager
    MacTommy

Ja god, ze zijn ook een decennium oud zo’n beetje…

Maar dat geldt ook voort die witte. Je zou ook kunnen denken dat als er nu zo’n witte wordt aangeboden, dan doet ‘ie het dus kennelijk nog steeds. Dus dan is het waarschijnlijk geen slecht exemplaar…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

de volgende witte ibooks hebben (of krijgen vroeger of later) het beruchte videoprobleem:
    iBook (16 VRAM)
    iBook (14.1 LCD 16 VRAM)
    iBook (Opaque 16 VRAM)
    iBook (32 VRAM)
    iBook (14.1 LCD 32 VRAM)
    iBook (800MHz 32 VRAM)
    iBook (900MHz 32 VRAM)
    iBook (14.1 LCD 900MHz 32 VRAM)
    iBook (Dual USB)
    iBook (Late 2001)
    iBook (14.1 LCD)

met serienummers in de range:
    UV117XXXXXX to UV342XXXXXX

lees meer hier:
    http://www.apple.com/support/ibook/faq/

Bijdrager
    marceljanssen

Hou er rekening mee dat die ‘schelp vormige’ vaak te koop aangeboden worden met een verouderde accu. Dus die zul je misschien moeten vervangen. Ook de adapter van die model zijn niet geweldig. Let op kabelbreuken!
    Ik zelf heb een iBook Clamshell waarvan de DC-In Board waarschijnlijk kapot is. Ik bedoel het aansluitpunt in de ibook voor de adapter.

Grtn, (M)

Bijdrager
    Esquare
    Bijdrager
    Marius1976

Jeeee….

dan wordt het nog lastig om 2e hands zo’n ding aan te schaffen.

Hmmm misschien spaar ik toch maar gewoon nog effe door voor nog een nieuwe.
    Ik ben ook over mijn huidige ibook mega tevreden… dus alles wat ouder is, kan alleen maar tegenvallen… toch?

groet
    Marius

Bijdrager
    Welles

Op zoek naar een wc-bril-iBook: N&G computers in Nieuwegein biedt ze aan, 3 maanden garantie, dus ik neem aan dat ze die dingen goed nakijken voor ze ze verkopen. Heb zelf altijd nog ’t gevoel dat ik er eentje moet hebben als verzamelobject…

Check: http://www.negshop.nl/shop/product_details.php?id=58

Bijdrager
    Marius1976

Ja… ik had die advertentie zien staan…

Die zijn wel erg mooi …

Lastig dat alles steeds geld kost enzo…

Ik denk er nog even over.

Groet
    Marius

Bijdrager
    Welles
    ”Marius1976″

Die zijn wel erg mooi …

Het is natuurlijk ontzettend bedriegelijk dat ze fotootjes van NIEUWE iBooks en G4’s op hun website gebruiken….

Bijdrager
    MacTommy

Ik vind, met alle respect natuurlijk, dat je best wel gek bent als zo’n ding koopt voor 300 euro…
    Ik bedoel, voor 50 voor de grap, ok. Maar voor 300 euro kun je , althans op de tweedehands markt bijna een normale computer kopen, die wel goed is…

Maar goed, ieder z’n eigen ding. Waar wilde je ‘m eigenlijk überhaupt voor hebben..??

Bijdrager
    bommels

Inderdaad, wat een grappenmakers op die site! Vooral als je beseft dat de MacMini G4 tot voor kort voor minder dan 400 euro bij de MediaMarkt te halen was. Maargoed, als je liever zo’n retro bakbeest hebt…

Bijdrager
    Len

Ik kan wel bevestigen dat die ‘schelpjes’ vrijwel onverwoestbaar waren. Ongelofelijk degelijk. Met de beperkte videochip en de kleine schijf is het echter geen fijne OS X machine.

Bijdrager
    Marius1976

Mijn bedoeling is in ieder geval dat het soepel garageband kan draaien.

Ik ben muziekdocent en werk op een aantal basisscholen waar ik nogal eens zingende klassen op neem in ‘leuke’ arrangementjes met garageband.

Dat moet natuurlijk wel een beetje soepel gaan. Maar goed, minimale systeem eisen zijn een G3… maar ik heb nog even niet gekeken naar de Mhzen… die oude G3tjes zullen waarschijnliijk wel niet rap genoeg zijn….

Bijdrager
    Len

Met de nieuwe garageband werkt je toch liever op een 800MHz+ G4… sommige samples zijn veeleisend.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.