30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Zeekomkommer

Welke huidige printer werkt nog met airport express?

Hallo allemaal,

Ik ben naarstig op zoek naar een simpele printer die het wel doet met mijn Airport Express. Veel printers werken namelijk niet goed samen met de airport express, en omdat Apple dit wel weet en geen oplossing heeft hebben ze de briljante oplossing gevonden om maar niet meer te vermelden welke printers compatibel zijn. Het komt nu dus aan op trial en error van de consument.
    Ik heb nu een Deskjet 3645, dit is een prima apparaat. Snel en mooie foto’s. Maar helaas, bij de meeste printopdrachten stopt het printen op willekeurige momenten tijdens het printen en gebeurt er vervolgens niets.
    Ik heb gisteren dus maar een Canon Pixma ip1600 gekocht omdat ik heb vernomen dat deze met de nieuwe drivers wel goed werkt met een airport express. Maar helaas wat een deceptie, het stomme ding heeft niet eens een papier uitvoerbak. En aangezien ik mijn printer een plaatsje geef op een plank valt al het papier nu op de grond.
    Mij oog is nu gevallen op de HP deskjet 5440. Heeft iemand ervaringen met deze printer icm met de airport express of heeft iemand een aanbeveling voor een andere simpele printer die wel goed werkt met de airport express, dan hoor ik het graag!

Groeten,
    Bart

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

kijk hier eens: http://www.efelix.co.uk/tech/1013.html
    ook hier geen garanties, maar wellicht heb je er wat aan. Goed he Apple, reclame maken met de optie om draadloos te kunnen pinten en dan inderdaad die compatibilitylist van de site af halen.

Net als lastige posts in de discussionforums trouwens …. die ze officieel nooit bezoeken

Bijdrager
    Joffry

Ik ben zelf uiteindelijk na meerdere (o.a.Pixma 4000 en een HP aio) niet AE-werkzame printers, overgegaan op WiFi en heb de Canon Pixma IP5200R gekocht. Dan print je gewoon draadloos met zowel MacOSX als Windows XP.

Voor mij een puike oplossing: geen draden, gewoon via IP adres.

Bijdrager
    Brimme

Iser ergens een lijst waar staat welke printers compatible zijn met de Airport Expres

Bijdrager
    Nietzman
    ”Brimme”

Iser ergens een lijst waar staat welke printers compatible zijn met de Airport Expres

Ja, twee posts boven je. :sealed:

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik gebruik Brother HL-2030 en HP-PSC-2355, werken allebei goed:)

Bijdrager
    PietjePuk

Bij mij hangt er een HP PSC-950 (all in one) aan. Het werkt, maar scannen gaat niet.

(overigens niet erg tevreden van dat ding):x

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”levski”

kijk hier eens: http://www.efelix.co.uk/tech/1013.html

Deze lijst ken ik. Maar helaas is deze lijst nogal verouderd. Er staan (bijna) alleen maar printers op die je nu niet meer kan kopen.

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”DarkRaverNL”

Bedankt voor je reactie. Maar, ik ben eigenlijk op zoek naar een gewone inkjet.

Bijdrager
    lowfi

Ik zou een wifi printer kopen… wat woolly bugger ook zegt. Nooit meer gezeik met drivers enzo:)

Bijdrager
    Brimme

Ga vanavond even een hp laserjet 1300proberen die ik via via heb gekregen:D

Bijdrager
    Joffry
    ”DarkRaverNL”

De PSC-2355 scant die dan ook ?

Bijdrager
    didi

Ik heb een HP 7900, staat in de garage aangesloten op een AE.
    werk super.

Bijdrager
    Joffry
    ”didi”

Ik heb een HP 7900, staat in de garage aangesloten op een AE.
    werk super.

Oud model. Helaas niet meer te koop.

Bijdrager
    mcbijna

Ik ben zelf uiteindelijk na meerdere (o.a.Pixma 4000 en een HP aio) niet AE-werkzame printers,

ach, dus die pixma 4000 werkt niet met ae?
    Verklaard een heleboel waarom het mij dus niet lukte.:x
    Maar voorlopig voor mij geen andere printer, dan maar niet draadloos

Bijdrager
    Brimme

Zo, Net even de laserjet 1300 aangesloten op me AE .
    Zonder probleem wordt meteen als een bonjour printer gezien Helemaal top dus

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Brimme”

Zo, Net even de laserjet 1300 aangesloten op me AE .
    Zonder probleem wordt meteen als een bonjour printer gezien Helemaal top dus

Dat zegt nog niet alles hoor. Mijn deskjet 3645 wordt ook meteen gezien en ik kan er gewoon naar printen.
    Het probleem is alleen dat de printjobs soms zomaar ergens midden in het printen stoppen en niet meer verder gaan. Op sommige dagen print hij alles, op andere dagen blijft hij op alles hangen.
    Maar grote kans dat het met de laserjet 1300 beter gaat omdat deze een wat groter buffergeheugen heeft en met postscript werkt.

Bijdrager
    Chester2

Quote:
    Ik ben zelf uiteindelijk na meerdere (o.a.Pixma 4000 en een HP aio) niet AE-werkzame printers,

ach, dus die pixma 4000 werkt niet met ae?
    Verklaard een heleboel waarom het mij dus niet lukte.
    Maar voorlopig voor mij geen andere printer, dan maar niet draadloos

Pixma IP4000 werkt hier prima met AE, net als een oude HP Officejet V40.
    Bij een vriendje werkt de nieuwe Pixma IP4200 ook prima op AE, met Mac en PC, dus snap het probleem en de nut van dit draadje niet echt.

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Crispijn”

Pixma IP4000 werkt hier prima met AE, net als een oude HP Officejet V40.
    Bij een vriendje werkt de nieuwe Pixma IP4200 ook prima op AE, met Mac en PC, dus snap het probleem en de nut van dit draadje niet echt.

Ik heb het anders duidelijk uitgelegd in het begin. Dat deze printers werken is helemaal niet vanzelfsprekend. De pixma 4200 bijvoorbeeld werkte voorheen namelijk helemaal niet en werkt pas sinds canon in maart nieuwe drivers uitbracht, hetzelfde geldt voor de pixma ip1600.
    Ik geloof dat je even moet teruglezen naar het begin. Veel mensen hebben problemen met printers van verschillende merken. Waarbij of de printer niet gezien wordt (komt minder vaak voor), of het printen blijft hangen bij grotere documenten of gewoon altijd. Het probleem is dus dat niet duidelijk is welke printers wel en niet werken. Jouw vriendje heeft dus geluk gehad met zijn ip4200 want die had helemaal niet hoeven werken.

Kortom, ik heb een probleem en jij niet, maar dat betekent niet dat mijn vraag nutteloos is.

Bijdrager
    Chester2

@Zeekomkommer: ik reageerde ook niet direct op jouw post, maar op mijn voorganger, die ik ook quote.

De eerste zin van je eerst post kun je op meerdere manieren lezen, maar je hebt gelijk, je verduidelijkt jezelf verderop. Vervelend dat het niet werkt.
    Eén probleem dat je beschrijft heb ik wel eens meegemaakt (het blijven hangen van grotere docs), maar dit was op mijn iMac G5. Sinds ik die heb ingeruild voor een intel iMac werkt alles feilloos (andere OSX?).
    Dus toch geen nutteloos draadje :roll:

Bijdrager
    johanvanemmerik

Heb zelf een Canon Pixma 5200 met USB aangesloten op de Airport Express

Werkt als een trein!… en de kwaliteit van de 5200 is ook geweldig. Aanrader!.

Er is ook een Pixma 5200i die een eigen WiFi toestand aan boord heeft, maar of dat
    werkt weet ik niet.

Johan

Bijdrager
    Joffry

Eindelijk zouden de nieuwe drivers van Canon dus werken met AE in verbinding met een Mac. Maar hoe zit dat met een Mac tesamen met een Windows XP PC ?

Ik kan me van de IP 4000 nog herinneren, dat CD printen via AE met de iMac G5 stotterend ging met als resultaat soms een halve CD geprint.
    Met de laptop met Windows XP SP2 kon je het CD printen helemaal wel vergeten en gewoon printen was al een opgaaf.

Kijk voor deze info maar eens bij ‘Apple-Discussions”.

Voor mij echter allemaal ‘mosterd na de maaltijd’. WiFi heeft alles opgelost (IP5200R).

Bijdrager
    leendertvb

Zojuist een HP Deskjet 3900 gekocht.

Die wilde ik uiteraard aansluiten op mn Airport Express, maar ik krijg em niet werkend. Direct in mn Macbook geprikt werkt ie perfect, maar als ik em in mn AE heb geprikt, kan ie em wel vinden via Bonjour, maar het toevoegen aan de printerlijst wil niet.
    Error:-9672
    In de summary van de AE admin utility staat de printer er netjes bij, maar verder kom ik niet.

Iemand ervaring met deze error of nuttige tips?

Bijdrager
    TypeWriter

Ik werk niet met Airport Express, maar ik heb vorig jaar een Keyspan USB server gekocht. Werkt prima, ook met een wifi-router, vanuit MacOSX en Windows XP. En je kunt er meerdere apparaten op aansluiten, zoals een scanner, printers of een all-in-one fax.

Volgens mij koop je een wifi router en een Keyspan USB server samen voor de prijs van een Airport Express.

Hans Erik

Bijdrager
    leendertvb

Maar ja, het voordeel aan een AE is de remote speakers natuurlijk. Daarom wil ik die graag blijven gebruiken. Mn printer er aan toevoegen zou het helemaal afmaken, dus dat is wat ik probeer.

Bijdrager
    Len

Een HP Color Laserjet 2550 werkt prima op de Express, om maar even een printer aan het lijstje toe te voegen.

Bijdrager
    iDuck

Nog een paar voor het lijstje: HP LaserJet series 1010-1012-1015

Denk dat de TS beter kon vragen welke er niet werken met de AE, dat zijn er stukken minder denk ik:)

Bijdrager
    jasper050

Ik heb een HP PSC 2170 serie werkt prima met mijn airport express.
    Heb alleen maar de printerconfiguratie geopend, tapje voeg toe en voila kon printen binnen 1 minuut :D

Bijdrager
    leendertvb

Zo zou het idd horen te gaan, maar dat toevoegen wil bij mij dus niet. Hij ziet em staan, maar vertikt het om em toe te voegen. Heb het idee dat het aan de drivers ligt, maar ook die heb ik geinstalleerd van de originele cdrom.
    Zou het niet meer weten dan.

Bijdrager
    lowfi
    ”johanvanemmerik”

Heb zelf een Canon Pixma 5200 met USB aangesloten op de Airport Express

Werkt als een trein!… en de kwaliteit van de 5200 is ook geweldig. Aanrader!.

Er is ook een Pixma 5200i die een eigen WiFi toestand aan boord heeft, maar of dat
    werkt weet ik niet.

Johan

De 5200R is dat. En die werkt ook idd. Ideaal dat je gewoon zon (lelijke) printer in een kast kan dumpen:)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.