14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucide-B

welke hifi dock?

hi,

ik wil eindelijk een hi-fi dock gaan aanschaffen maar de keuze is op het moment zo groot dat het me slim lijk wat advies te vragen.
    hij is voor op vakantie in een huisje dus het hoeft geen mega bak te zijn.

voorwaarden:
    – moet met iPhone 3Gs werken
    meeste modellen doen dat wel maar sommige werken alleen als de iphone in airplane stand staat zoadat er op het moment van afspelen geen telefoon kan binnenkomen.
    – geluidskwaliteit moed goed zijn.. helder, luid en dikke bas!
    – externe aux input voor andere telefoon of laptop
    – niet te duur, liefst onder de 100 euro.
    – afstandsbediening

ik heb zelf de sony GU10iP van rond de 115 euro op het oog maar ik las ergens dat die niet meer met de iPhone werkt na iOS 4.2 update.

Bijdrager
    TheBigZ

Logitech S715i

Zie ook deze review voor meer opties.

Bijdrager
    vraptor

– geluidskwaliteit moed goed zijn.. helder, luid en dikke bas!

– niet te duur, liefst onder de 100 euro.

Dan kan je zoeken tot je een ons weegt, ik zou even verder sparen.

Bijdrager
    TheBigZ
    vraptor op 22 januari 2012

Dan kan je zoeken tot je een ons weegt, ik zou even verder sparen.

Hoezo? Er is best iets leuks te vinden onder de €100, zoals de eerder genoemde Logitech S715i.

Als je echt een iPod/iPhone dock wilt op je mobiele speaker, kun je het slechter treffen dan Logitechs topmodel, de S715i. Dit apparaat doet een beetje denken aan een ouderwetse gettoblaster, zij het in het klein. Klein in vergelijking met de bakbeesten van weleer: vergeleken met de andere testdeelnemers is de S715i behoorlijk uit de kluiten gewassen. Dat komt mede door een erg groot aantal speakers, maar die zorgen wél voor een uitstekende geluidsreproductie. De ingebouwde accu garandeert een behoorlijk lange werking tussen laadmomenten en de meegeleverde afstandsbediening regelt het volume en bedient desgewenst een aangesloten iPod of iPhone.

Bijdrager
    vraptor

Iets leuks misschien wel, maar niet “helder, luid en een dikke bass”.

Dan kan je beter een paar honderd bijsparen.

Bijdrager
    Lucide-B

die sony GU10iP is 2x 20 wat in een houten speakerkast.. die klinkt echt wel dik!
    de volgende die in aanmerking komt is de Bose Sounddock 2 maar die is metteen 260 euro

ook leuk.. de sony trik:

http://www.productwiki.com/upload/images/sony_trik_triq.jpg

ook voor onder de 100 euro maar 75 watt!

Bijdrager
    TheBigZ
    lucide-b op 22 januari 2012

ook voor onder de 100 euro maar 75 watt!

Aha. Jij bent er zo’n eentje die zich in de luren laat leggen door het aantal geadverteerde Watts.:lol:

Bijdrager
    vraptor

Ik kan je gelijk uit de droom helpen: de watts zeggen zo goed als niets.
    En de bose sounddocks klinken echt nergens naar, ook niet als je 600 uitgeeft.
    Voor een redelijk bedrag koop je een harman/kardon go play.
    Die is niet duur en klinkt voor het geld fantastisch.

Bijdrager
    Sunshine

Ik heb zelf recent een Philips Fidelio gekocht en daar ben ik zeeeeeeer happie mee. Het geluid is formidabel en ik vind hem erg mooi. Er zijn veel verschillende modellen in allerlei prijsklassen. Ik heb ook een kleintje erbij de 3020 voor 5 tientjes en zelfs die klinkt super.

Bijdrager
    Sunshine

O ja, de Fidelios zien er nog mooi uit ook.
    Want die Sony die je voorstelt is wel het toppunt van lelijkheid hoor) :sick:
    Hij heeft dezelfde vorm als de doos waarin hij verpakt wordt.
    Nou weet ik wel dat geluid voor de vorm gaat, maar dat ding staat er wel.
    O ja, die Fidelio 3020 (of de 3000 want dat is dezelfde) kan ook op batterijen.
    Geluk met de keuze…

Bijdrager
    Lucide-B

die bose sounddock 10 is volgens kenners de beste sounddock out there. maarja, 600 euro dus

op de 2e plaats komt de dre boom box voor 400 euro:

maargoed, iemand heeft mij verzekerd dat die sony GU10iP met de nieuwstee iPhone iOS werkt dus heb ik voor die gekozen, nog geen 100 euro incl. verzending bij bol.com

misschien niet de mooiste, hoewel ik die fidelio’s ook niet mooi vind voor meer dan 2x zo duur. ik weet niet waarom maar ik heb een beetje een hekel aan philips, behalve hun jaren 70 spul.. mfb speakers enzo.
    wat me aanspreekt van de sony is dat het een houten behuizing heeft en dat is uniek vergeleken bij al die plastic troep van tegenwoordig.. bovendien komt dat het geluid ook ten goede.

dank voor de info!

oja.. ik heb nog getwijfeld over deze:

http://www.sony.nl/product/mfi-wireless-speakers/srs-btv25

150 euro en draadloos.. maar toch maar niet gedaan vanwege iedere keer opladen gedoe.

Bijdrager
    Lucide-B

..en oja

had bijna voor de pioneer XW-NAS5 gekozen:

heel cool met ingebouwde FM radio en down firing subwoofer (zo als het hoort).

maar ik kwam er net op tijd achter dat je iPhone dan in airplane stand moet staan dus niet bruikbaar voor mij omdat ik bereikbaar moet blijven.
    en die afstandsbediening is crap. heel jammer want die vond ik wel de mooiste binnen mijn budget.

er zijn er vast nog veel die ik over het hoofd heb gezien maar het heeft me een hele dag onderzoek gekost dus ik vind het wel mooi zo.

Bijdrager
    Tony smeT

Al héél lang zéér tevreden van de JBL Radial. Klank blijft me verbazen uit zo’n compact model. Aux ingang, remote, maar niet binnen je (te lage) budget.

http://www.jbl.nl/jbl-product-detail/jblradial.html

Ben ze al tegen gekomen aan 199 Eur…

Bijdrager
    MacRay
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.