21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    G-Mac

Welke HD’s kunnen in de macbook?

Ik wil binnenkort een macbook aanschaffen en zeer waarschijnlijk wil ik daar een 120GB HD in laten zetten, nu is mijn vraag welke HD’s in de macbook kunnen.. ik heb even gekeken op mailamac maar daar werd ik niet veel wijzer van. En zijn er al schijven groter dan 120GB die in de macbook kunnen?

Alvast bedankt voor de reacties:D

Bijdrager
    frederikbove

als je deze via de apple store koop kan je er standaard (mits bijbetaling) een 120gb hHD laten insteken.

Bijdrager
    G-Mac

ja.. dat heb ik er niet bij vermeld, maar ik wou kijken of ik eventueel goedkoper uit zou kunnen zijn als ik een aparte HD koop en die er dan zelf in zet. Nu zal het voor 120GB niet zoveel schelen aangezien je dan nog met de HD zit die in je macbook zit, maar als er 160GB HDs zijn voor de macbook wordt het voor mij toch wel interessant:)

Bijdrager
    Xcode

Je kunt hier ook even een kijkje nemen…
    En hier staat een handleiding.

Bijdrager
    PietjePuk

120Gb was denk ik het maximum dat je er kunt insteken.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Alle 2.5″ schijven zijn OK.

Bijdrager
    chlorophyl

Correctie: Alle 2,5″ SATA schijven zijn OK.

Hier staat er 1 van 120 GB voor 169,-.

Er is al een Fujitsu 120 GB SATA voor 130,-

Moderator
    unSOUND
    ”gijsraggers”

Alle 2.5″ schijven zijn OK.

Mits ze van het SATA type zijn, en 9,5 mm of lager zijn.
    Er zijn ook modellen van 10 en 13 mm hoog, maar die passen NIET.

Bijdrager
    Napsju
    Bijdrager
    505

Kan er dan ook een 7200rpm schijf in?

Bijdrager
    Napsju
    ”CoreDuo”

Ik citeer mezelf gewoon nog even:

”Napsju”

Laagste prijzen.

Wat staat daar tussen?

Bijdrager
    Byron
    ”CoreDuo”

yep..

Bijdrager
    505

Ja maar er stond niet bij of die ook 9,5mm waren. Dus vandaar de vraag.

Moderator
    unSOUND

Ik heb zelf een Seagate Momentus in mijn MacBook zitten… 7200 rpm / 100 GB.

Bijdrager
    505

http://www.barefeats.com/5472.html

Daar blijkt uit dat er toch wel een behoorlijk snelheidsverschil tussen 5200 en 7200 rpm. Ik zal het is overwegen. Maar misschien een domme vraag, gaat je batterij er sneller van leeg raken?

Moderator
    unSOUND

Ja, je accu gaat wat rapper leeg. En mijn eigen ervaringen zijn eerlijk gezegd niet super. Je praat echt over seconden-werk… zie ook de bestaande topics waar ik mijn testresultaten heb gepost…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82968
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=81983
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=80419

Bijdrager
    Napsju

Hoeft niet. Ligt aan het energieverbruik van de schijf. Helaas zijn fabrikanten hier altijd zeer vaag in.

Bovendien moet je goed op de hitte letten die zo’n schijf kan veroorzaken. Ik heb ooit eens een 60GB schijf gekocht voor mijn iBook G4, na 20 minuten was mijn iBook 80 graden door die kl*teschijf. Daarna de 30GB standaard maar weer teruggezet.

Bijdrager
    505

Oke.

Ik zal eens kijken hoeveel rpm mijn externe schijf heeft. Misschien koop ik gewoon een wat draagbaarder extern schijfje.

Voor wat seconde’s heb ik het iig niet over.

Edit: die externe van mij is dus 7200, vandaar dat die sneller is dan die in mijn Mac mini.

Bijdrager
    G-Mac

unSOUND.. deze vraag is vooral aan jou gericht (hoewel alle reacties welkom zijn :D) . Jij hebt met beide snelheden van de HD’s gewerkt.. is het de moeite/prijsverschil waard om een 7200rpm te kopen ipv een 5400? En heb je nog nadelen kunnen ontdekken qua levensduur van de batterij of meer warmteproductie??

Alvast bedankt :D

Bijdrager
    Napsju

Of het de moeite waard is, is natuurlijk aan de eindgebruiker zelf. Wat dacht je bijvoorbeeld van je persoonlijke budget? Voor de 1 is 100 euro makkelijker te verdienen dan voor de ander.

Kun je het missen? Dan is het een goede investering. Kun je het niet missen? Dan moet je het niet kopen.

Bijdrager
    G-Mac

Ik kan het opzich wel missen, maar als het verschil te verwaarlozen is dan doe ik ’t denk ik toch maar niet.. als is het alleen maar omdat ik denk dat een 5400 HD minder warmte produceert dan een 7200.. ik hoop voorlopig dat iemand me hier meer duidelijkheid over kan geven.
    Ik weet niet of er veel mensen zijn met een 7200rpm HD in zijn/haar macbook.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.