8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Welke HDMI kabel gebruiken voor apple tv 2/3?

Ik wil een apple tv 2 aansluiten op mijn tv. Bedoeling is voor verbinding met mijn iMac en de tv teneinde wat video films/series die daar op staan te kunnen afspelen op de tv. De apple tv2 is via ethernet met de tv verbonden.
    Heb nog een HDMI kabel nodig maar moet dat snelle(dure > 25 euro) of is een eenvoudige ook goed genoeg?
    Of moet het een apple kabel zijn?

Bijdrager
    tarun

Als het een korte kabel is volstaat ééntje van een par Euro. Hoe langer hoe belangrijker de kwaliteit en dus de prijs.

Inactief
    Anoniem

De goedkoopste die je kan vinden! o.a. bij de Action nog wel eens te koop onder de 3 euro.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe langer hoe belangrijker de kwaliteit en dus de prijs.

Nou, dat valt wel mee. Het is gewoon een digitaal signaal, en dat kan probleemloos tot vele meters doorgegeven worden.

Die zes meter kabel van de Action die hier ligt (kostte 4,95 geloof ik) doet het meer dan prima.

Bijdrager
    ikkezelluf

Laat je in godsnaam niet foppen door “deskundige” verkopers die met allerlei termen beginnen te smijten. Zo heeft een collega van me ooit een hdmi-kabel van over de honderd euro gekocht, want die was heel dik en super goed, de contacten waren zelfs verguld….. Wat hierboven ook al wordt gesteld, de kabel hoeft alleen nullen en enen te verzenden dus gewoon een goedkope kabel van de action volstaat al.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is natuurlijk maar ten dele waar: Hoe langer de kabel wordt, hoe groter de mogelijkheid dat die enen en nullen niet goed aankomen, door storingen van buitenaf (shielding) of kwaliteit van de gebruikte materialen (demping/breuk) i.c.m met de mate van wisselend gebruik van de kabel.

Maar ik heb hier gewoon de eerste de beste kabel van de Mediamarkt liggen (lengte: 6 mtr) en die voldoet ook prima.

Bijdrager
    tarun
    KarelWillem op 26 juni 2016

Hoe langer hoe belangrijker de kwaliteit en dus de prijs.

Nou, dat valt wel mee. Het is gewoon een digitaal signaal, en dat kan probleemloos tot vele meters doorgegeven worden.

Die zes meter kabel van de Action die hier ligt (kostte 4,95 geloof ik) doet het meer dan prima.

Dus goedkoop beginnen. Werkt dat niet dan een betere (maar niet overdrijven).

Bijdrager
    KarelWillem
    Night op 26 juni 2016

….Hoe langer de kabel wordt, hoe groter de mogelijkheid dat die enen en nullen niet goed aankomen….

Ja, dat is de theorie.
    De praktijk is echter vooral dat het gewoon altijd werkt. En werkt het niet, dan heb je garantie.

Advies: Alle HDMI kabels zijn hetzelfde! Of toch niet..

Ergo: de goedkoopste pakken die je kunt vinden (let uiteraard wel op de minimale HDMI-versie die je nodig hebt).

HDMI versies

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.