14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Welke HD in Mac Pro?

Beste mensen,

Er zal ongetwijfeld meer over verteld zijn hier, maar toch even een post:

Een collega van mij heeft een nieuwe Mac Pro gekocht en wil graag een extra 1TB HD erbij stoppen. Aangezien je bij Apple € 300,- betaald voor een extra HD van 1TB, heb je bij Inmac er een voor € 101,00.

Is dit het juiste type?
    http://www.inmac.nl/index.php?products_id=106545&option=com_oscommerce&osMod=product_info&Itemid=1

Bedankt!

Moderator
    unSOUND

De Caviar GP is een optie, maar niet de snelste van de WD schijven en hij heeft minder cache. Betere opties zijn dan de Caviar Black en de Caviar RE3. Deze zijn wel ietjes duurder, maar wel sneller.

Caviar Black:
    WD1001FALS ( ongeveer 129 euro )

Caviar RE3
    WD1002FBYS ( ongeveer 179 euro )

Bijdrager
    sven-

Als je trouwens nog een snelle opstartschijf wilt is de VelociRaptor (WD1500HLFS) van Western Digital ook nog een optie:

http://www.informatique.nl/110683

Verder sluit ik me aan bij unSOUND. Ik heb zelf ook 2x de Caviar Black in mijn Mac Pro zitten, en ben er tevreden over.

Bijdrager
    RobApple

Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB – Samsung 1TB 32MB 7200rpm SATA (F1-series) kost ongeveer € 97,00 inclusief B.T.W. en verzendkosten – perfecte 1 TB harddisk. Heb er zelf 4 in gebruik. Nooit problemen mee gehad.

Bijdrager
    bjorngra

Bedankt voor de snelle reacties! De ‘Switcher’ is jullie ook dankbaar. :D

Bijdrager
    sven-

@ RobApple: Die Samsung schijven zijn goed, maar hebben minder start/stop cycli (namelijk 50.000) dan de WD schijven (300.000) en zijn dus minder betrouwbaar.

Moderator
    unSOUND

Nadeel is dat de Samsungs ( tot nu toe ) iets minder goed presteren in Mac Pro’s dan de WD’s. Ze zijn vaak toch net iets trager, en de 750 GB en de 1 TB schijven van Samsung schijnen ( gelezen op sites, niet zelf meegemaakt ) eerder surface-errors te geven.

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”RobApple”

Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB – Samsung 1TB 32MB 7200rpm SATA (F1-series) kost ongeveer € 97,00 inclusief B.T.W. en verzendkosten – perfecte 1 TB harddisk. Heb er zelf 4 in gebruik. Nooit problemen mee gehad.

Tip: Kijk eens in de Tweakers.net Pricewatch. (Samsung Spinpoint F1 HD103UJ voor 95,12 incl. verzenden)

Tip2: Deze week bij Computerland: Western Digital 1000GB 32MB 7200 rpm voor €88,- incl. verzenden. Dat je het weet…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Donnie

Tip: Kijk eens in de Tweakers.net Pricewatch.

Inderdaad. Daar worden meer alternatieven genoemd.

Bijdrager
    Nikita

Blijf, als het even kan, weg van de Samsung Spinpoint F1 schijven van 1 TB. Die dingen zijn vaker teruggekomen bij de Technische Dienst van de pc winkel waar ik werk dan welke schijf dan ook… Zeker voor data-veiligheid zou ik ze niet nemen. De Western Digital schijven zijn stukken beter.

Maar in principe past elke S-ATA schijf…

Bijdrager
    stijn23

Ik gebruik momenteel een Samsung Spinpoint F1 1TB. Ik heb er nog geen problemen mee gehad (5 maanden oud).
    Nu hoor ik hier precies wel dat het niet de beste schijven zijn.
    Binnenkort zou ik ook nog een extra schijf kopen.
    Is een seagate 1TB met 32mb cache betrouwbaarder?

Bijdrager
    superluuk

WD greenpower 32mb

Moderator
    unSOUND

Nadeel van die Greenpowers is dat ze standaard naar 5400 toeren gaan, en pas sneller gaan draaien wanneer zij dat nodig achten. In het verleden gaf dat nogal eens problemen met het capturen van video ( dropped frames ).

Ikzelf heb liever schijven die een vast toerental hebben. Dat ze dan 8 watt verbruiken in plaats van 4 neem ik op de koop toe.

Bijdrager
    superluuk

volgens de specs wel , maar nog niemand heeft die dingen eigenlijk boven de 5400 gekregen… (silentpc oa)

Als je puur voor snelheid gaat, zou ik hem idd niet kopen. (al zijn de 2 platter versies ook zeker niet traag)

Zelf koop ik ze gewoon omdat ze op moment de stilste zijn en betrouwbaar.

neem wel de 32mb EADS, niet de eacs.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.