6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Moltie

Welke hardware is het beste voor enorme Excel bestanden?

Gebruik nu een MBP 2011 i5 2.3 Ghz met 16GB RAM en een SSD. Voor normaal gebruik snel genoeg.

Bij het bewerken van grote Excel bestanden (200.000 rijen) wordt het spul nogal traag. Lang wachten totdat Excel is uitgedacht en de bewerking heeft uitgevoerd die ik heb gevraagd (verticaal zoeken, filteren, gefilterde rijen verwijderen, etc.).

Is deze snelheid te verbeteren met een andere Mac? Zo ja, waar moet ik het dan in zoeken: RAM of snellere processor?

Alvast dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    Shmoo

Je zult vast wel een beetje vooruitgang merken met een nieuwe computer maar je kunt je ook afvragen wat 200.000 rijen (data) in een Excel-bestand doen.

Het beste kun je eens met zo’n bestand naar een winkel gaan waar zo’n machine staat en dan controleer je daar hoeveel je er op vooruit gaat.

Bijdrager
    koen

Bij het bewerken van grote Excel bestanden (200.000 rijen) wordt het spul nogal traag. Lang wachten totdat Excel is uitgedacht en de bewerking heeft uitgevoerd die ik heb gevraagd (verticaal zoeken, filteren, gefilterde rijen verwijderen, etc.).

Lijkt mij dat je een database programma moet gebruiken ipv Excel.

Moderator
    Night

Filemaker Pro lijkt me inderdaad beter geschikt hiervoor.

Meer info:
    http://www.filemaker.com

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt ook eens proberen door er een plat .xml bestand van te maken en dan met de Atom editor te werken.

Atom.io

Bijdrager
    Afroman

Nu weet ik niet wat voor data er in het excelbestand zit. Maar als het daadwerkelijk een database is kan je beter Filemaker Pro gebruiken. Werkt zelfs ook op Windows.

http://www.filemaker.com/help/12/fmp/en/html/import_export.17.14.html

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.