23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Brambo1978

Welke hardware in macbook pro [opgelost]

Hoi ,

Even een korte vraag als nieuwe macgebruiker, waar kan ik zien in leapard wat voor hardware er in mijn mac zit?
    Heb namelijk een 2e hands macbookpro gekocht en wil dit graag weten.

Alvast bedankt

Bijdrager
    julesp

Appeltje _> ”Over deze mac” _> Meer info

Succes!

Bijdrager
    Duplotrein

Je klikt op het appeltje in de linkerbovenhoek en drukt in dat menu op ‘over deze Mac’ en dan op ‘meer info’. Nu krijg je een heel overzicht van je hard- en software…

Bijdrager
    double-D

je kan op het appeltje klikken en dan ”over deze mac” en je kan ook naar Hulpprogramma’s (utilities) gaan en daar systeemprofiel aan klikken.

Bijdrager
    Brambo1978

ok super, dan kom ik er wel weer uit. Voor de meeste natuurlijk duidelijke zaak voor voor een windows man.

Bedankt.

Bijdrager
    Lesliedec

Laten we dan maar hopen dat het een Macbook Pro is, een geen PowerBook;-)

( en ja ik weet dat het er ook opgeschreven staat :-p )

Bijdrager
    Pieterr

Verder is MacTracker nog een erg handige tool. Kom je nog net iets meer te weten over jouw Mac, en als het moet ook over alle andere Macs.:-)

Bijdrager
    Hengheng

MacTracker is heel prettig als je iets wilt weten qua specificaties over welke Mac dan ook.

Bijdrager
    tommy666

Druk gewoon [command] + Spatie in,en typ dan eens system profiler (Engels systeem) of Systeemprofiel (Nederlandstalig systeem) in. Dan kun je ook alle details over je systeem zien (wel eerst het programma starten natuurlijk)

Bijdrager
    Hengheng

Van een moderator mag je wel verwachten dat die het beestje een naam geeft.
    Hij bedoelt dus Spotlight.

Bijdrager
    Pieterr

En verder hadden julesp, Duplotrein en double-D al verteld hoe je de System Profiler op een makkelijker manier kunt oproepen.

Bijdrager
    sven-
    ”julesp”

Appeltje _> ”Over deze mac” _> Meer info

”Duplotrein”

Je klikt op het appeltje in de linkerbovenhoek en drukt in dat menu op ‘over deze Mac’ en dan op ‘meer info'

”double-D”

je kan op het appeltje klikken en dan ”over deze mac”

Vervolgens:

”Pieterr”

Verder is MacTracker nog een erg handige tool

”Hengheng”

MacTracker is heel prettig

:|

Lezen jullie elkaars post niet ofzo…? Erg vreemd dit…

Bijdrager
    Hengheng

@sven-

Wat vindt je hier precies vreemd aan ?

Bijdrager
    sven-

Dat eerst 3 mensen onder elkaar zo goed als hetzelfde zeggen (oke, de berichten zijn vlak na elkaar gepost), maar dat vervolgens jij Hengheng, zo goed als hetzelfde post als Pieterr, maar dan met bijna 3 uur ertussen. Dát vind ik apart.

Bijdrager
    Hengheng

Soms moeten mensen ook andere dingen doen…
    Qua berichten:
    Er zit nogal een verschil tussen Spotlight en MacTracker.

Bijdrager
    1984
    ”Brambo1978″

Hoi ,

Even een korte vraag als nieuwe macgebruiker, waar kan ik zien in leapard wat voor hardware er in mijn mac zit?
    Heb namelijk een 2e hands macbookpro gekocht en wil dit graag weten.

Alvast bedankt

@”Brambo1978″ het zou prettig zijn indien je jouw antwoord hebt gekregen en gelezen omdat even in dit topic te vermelde en bij je eerste post bij het onderwerp te vermelde [opgelost] :wink:

Bijdrager
    sven-
    ”Hengheng”

Qua berichten:
    Er zit nogal een verschil tussen Spotlight en MacTracker.

Heb je mijn vorige berichten soms (weer) niet gelezen? Pieterr noemde MacTracker, en jij daarna ook. Díe berichten bedoel ik, niet de berichten over Spotlight.

Bijdrager
    Hengheng

Tussen jouw 2932 posts zullen er echt wel een paar staan met ‘aanvullende’ informatie.
    Net zoals die bij mij.

Bijdrager
    1984

Aan MacTracker heeft de TS niet zoveel, het antwoord is in de eerste reactie gegeven, omdat het gaat over ”over deze mac”
    :sotp:

Bijdrager
    Hengheng

Klopt, maar TS geeft ook aan dat het een nieuwe Mac gebruiker is.
    Ik was toendertijd blij met de extra informatie op dit forum.

Bijdrager
    1984
    ”1984″

[@”Brambo1978″ het zou prettig zijn indien je jouw antwoord hebt gekregen en gelezen omdat even in dit topic te vermelde en bij je eerste post bij het onderwerp te vermelde [opgelost] :wink:

”Brambo1978″

ok super, dan kom ik er wel weer uit. Voor de meeste natuurlijk duidelijke zaak voor voor een windows man.

Bedankt.

:oops: daar had ik overheen gelezen, en ik was blijkbaar niet de enigste, Enfin… Probleem opgelost

Bijdrager
    tommy666
    ”Pieterr”

En verder hadden julesp, Duplotrein en double-D al verteld hoe je de System Profiler op een makkelijker manier kunt oproepen.

Dus Sytem Profiler is volgens jou hetzelfde als “About this Mac”? Aw….

Bijdrager
    sven-

Daar zit maar één stap tussen hoor, namelijk het klikken op “Meer info”…

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.