8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    BATTAL

Welke harde schijf (PBG4 12inch 1Ghz)

Ok.. ik heb het maar opgegeven (ondanks de hulp van diverse forumleden, toch bedankt) en moet nu maar leren leven met het feit dat mijn harde schijf gewoon echt stuk is.. Nu wil ik mijn harde schijf vervangen, maar welke moet ik daarvoor hebben? Liefst met een goede omschrijving van types en nummers etc.

Greetz,
    BATTAL

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat je nodig hebt is volgens mij een schijfje met de volgende specificaties:
    2.5″ (2.5 inch), ATA HD (oftewel een IDE- harde schijf).

Merk en grootte mag je zelf weten natuurlijk. Hitachi en Seagate bijvoorbeeld:)

Moderator
    unSOUND

Maar let op dat er verschil zit in de hoogte van de diverse schijven. In een laptop van Apple passen alleen schijven van 9 mm, soms 9,5 mm hoog. Maar er worden ook schijven verkocht die 10 tot 13 mm hoog zijn, en die passen dus niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Huh? Da’s voor ’t eerst dat ik ’t hoor:)

Hitachi heeft overigens een 2.5″ HD van 9mm hoog. Dat moet in ieder geval passen;)
    Het is een ATA-133 van 12Gb, en kost 79 Euro.

Bijdrager
    Turbanus

Ik dacht dat die dikkere schijven niet meer werden gemaakt?

Moderator
    unSOUND

Ja hoor, tot en met 13 mm is nog heel gewoon in de 2.5 inch markt. Meeste merken hanteren 9 mm voor de schijven tot 100 a 160 gb, maar vanaf 100 gb heb je dus gewoon kans dat het om een hoger model gaat van bijvoorbeeld 11 of 12 mm.

Bijdrager
    Turbanus

Vroeger rammelden die 13 mm van 2 gb verschrikkelijk. Waren van Seagate als ik me niet vergips….:wink:

Moderator
    unSOUND

Om over die Quantums maar te zwijgen… :|

On topic: het hangt er een beetje van af hoe groot de HD moet zijn. Sommige 1 GHz versie kunnen maar schijven tot 120 gb aan, en sommige kunnen groter aan. met een 120 GB schijf speel je dus op safe. De Seagate momentus is een mooie schijf, evenals de Hitachi travelstar.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.