7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jurriaan007

Welke harddisk voor mijn MacBook unibody

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een HD voor mijn MacBook unibody (eerst generatie).
    Welke HD is geschikt? Dit ivm de “sudden motion sensor” enzo.

Deze schijven lijken mij wel aardig, maar passen deze?
    - Hitachi Travelstar 7K500, 500GB
    – Western Digital Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB
    Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS, 500GB

Dit lijken mij 3 goede schijven, 500GB/7200/16MB, maar ik weet dit dus niet zeker.
    In mijn systeemprofiel staat TOSHIBA MK2553GSX 250GB met interface: ATA-8 en de andere schijven hebben SATA-300?

Iemand die hier meer over kan zeggen?

Alvast vriendelijk bedankt,

Jurriaan

Bijdrager
    joke_name

Ik zou er geen 7200 RPM harddisk in doen. Het kan wel maar wordt niet geadviseerd door apple omdat ze namelijk warmer worden. Dit geld voor de macbook en macbook pro 13 inch.
    Dat werd in ieder geval vertelt door een vriend van mij die het bij de APR had geïnformeerd.

De reacties op internet zijn wel voornamelijk positief, maar er zitten ook slechte reacties bij.

Bijdrager
    jorismoen

Neem een hybride drive, zoals de Momentus XT. Zoek maar op youtube, je MBP wordt echt stukken sneller..

Bijdrager
    Elbertox

Ik heb zopas in mijn MBP15 een Western Digital Scorpio Blue geinstalleerd van 500GB en ben er zeer tevreden over. Ik heb ook zitten twijfelen tussen een 5400 of 7200 RPM schijf.

WD Scorpio Blue (5400 RPM)
    + beetje goedkoper
    – 3 jaar garantie
    – trager

WD Scorpio Black (7200 RMP)
    + sneller –> – vraagt meer energie –> – wordt warmer –> – batterij iets sneller leeg
    + 5 jaar garantie

Op tweakers.net kan je ook zeer veel reviews lezen over een bepaalde schijf.

Bijdrager
    GeertGB

SSD. Ieder merk met SandForce controller. Zou zelf voor OCZ of Corsair gaan.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik ben zeer tevreden van mijn seagate momentus in mijn MacBook. (7200rpm)
    Hij wordt niet warm en is snel.

Bijdrager
    MacBlade

Zou ik met behulp van een Sharkoon dock een backup van mijn huidige hd in mijn Macbook
    op deze schijf kunnen maken en dan deze schijven wisselen?
    Omdat er een SDD partitie op de Momentus X T zit twijfel ik of dat gaat lukken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.