8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jennyan

Welke gebruikte MacBook kopen voor geluidsopnames?

We zijn zo stom geweest om een windows laptop te kopen maar daar kan ik dus niet mee overweg.Ik wil hem graag ruilen vor een Macbook maar niemand die reageert. Dus nu maar op zoek naar een gebruikte Macbook. Er worden er heel veel aangeboden maar ik weet niet welke voor ons doel goed is. Het gaat vnl om het opnemen en branden van gesprekken.
    Wie heeft voor mij de oplossing of juiste tip?
    Bedankt alvast.

Moderator
    unSOUND

Elke machine is daar goed genoeg voor, het opnemen kan zelfs nog met een iPhone of iPad, waarna je het op de Windows machine brand vanuit iTunes.

Bijdrager
    Dargakis

het beste is misschien zo een digitale recorder; hoewel de voorgestelde ipad of -phone prima geluid op kan nemen, kan een digitale recorder vaak wat langer meegaan. plus synchronisatie is slechts een kwestie van “bestanden van een usb stick afhalen”. Ook werkt het onder linux nog, mocht je dat gebruiken:)

Bijdrager
    Jennyan

Het gaat dus niet om zo nu en dan iets opnemen maar we gebruiken het voor consulten. Ik werk mijn hele ( lange) leven al op een Mac dus vandaar mijn aversie tegen windows denk ik. Dus opnieuw mijn vraag Welke Macbook is het meest geschikt en brand ( vrij snel) een CD?
    En… in welk programma zouden jullie opnemen?

Moderator
    unSOUND

Wat die vragen betreft blijft mijn eerdere antwoord staan, elke MacBook kan dat op zijn sloffen… Zelfs een tweedehandsje van 4 jaar geleden. Wat opnemen betreft kan dat al met iets simpels als QuickTime, maar ook met software als Amadeus of Audacity, of Garageband.

Bijdrager
    Jennyan

DAnk je Unsound.maar welke is dan geschikt om ook vrij snel de cd’s hiervan te branden?
    Jenny

Moderator
    unSOUND

Ze hebben allemaal dezelfde brander aan boord… Dat maakt dus ook niks uit.:smile:

Bijdrager
    Muziekfan

Amadeus Lite is super simpel in gebruik, en kan ik aanbevelen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.