7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    applemaagd

Welke G5? (en alternatief voor CorelDRAW)

hoi beste mensen !! hier iemand die het echt even niet weet.. werk al enkele jaren met een pentium en doe mn dingen vooral met coreldraw maar nu heb ik in mn hoofd gezet om een g5 aan te schaffen … waar moet ik op letten (configuratie) en welk programma is met corel draw te vergelijken ??

Bijdrager
    iMoDo

Tsja, Applemaagd…

De eerste keer he? Dat is meestal niet om over naar huis te schrijven…

Bijdrager
    Zora la rousse

@ Applemaagd:

Pas op met welke naam je kiest, want daar zit je nu je hele leven aan vast.
    Verander eerst de titel van je topic, want ”help” zegt zo weinig.
    Motiveer ook wat je wilt, en welke dingen je nog meer wilt doen op je computer, zo kunnen we je een beter advies geven. Ik maak uit je opmerking op dat je meer wilt dan alleen Coreldraw gebruiken.

Volgens mij is er ook Coreldraw voor Mac, maar een beter alternatief is Adobe Photoshop.

Voor de rest, veel plezier hiero.

”iMoDo”

Tsja, Applemaagd…
    De eerste keer he? Dat is meestal niet om over naar huis te schrijven…

Lounge opmerking……:?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Kijk wat je nodig hebt. Eventueel wat extra ram en een extra harde schijf. Voor de rest zijn ze standaard heel compleet.

Ik heb geen idee wat CoralDraw precies doet. Is toch een tekenprogramma ofzo? Dan zou ik zeggen photoshop…

Bijdrager
    Quicksilver

Coreldraw is net als Illustrator een illustratie programma vector based, zeker niet slecht en ook voor mac beschikbaar. Ikzelf gebruik liever illustrator maar dat is wat je gewend bent denk ik……

Veel succes met je aankoop, ik verwacht dat je er zeker geen spijt van zal krijgen….

-Ik zou zeker voor extra Ram gaan (niet via de applestore maar mailamac of zo)
    -een extra HD lijkt me wat overbodig maar das mijn mening ik heb een 160GB in mijn G5 en die is
    bij lange na nog niet vol terwijl er aardig wat op gedownload wordt;-)
    -Welk model je kiest hangt af van je budget zou ik zeggen….

Bijdrager
    dada1958

Welkom:)
    CorelDraw voor de Mac wordt niet verder ontwikkeld; bovendien had het op het Mac platform niet zo’n beste reputatie. Zoals al eerder werd gezegd is het een vector-georiënteerd illustratie-progamma. De twee leiders op dit gebied zijn Adobe Illustrator en Macromedia FreeHand.
    Ik zou wat googlen en wat over deze beide programma’s lezen en als je je Mac hebt ze allebei proberen, ik dacht dat er volledig functionerende 30 dagen-trials voor zijn.
    Ik zweer bij FreeHand 8)

Bijdrager
    Elstar
    ”Zora

Verander eerst de titel van je topic, want ”help” zegt zo weinig.
    Motiveer ook wat je wilt, en welke dingen je nog meer wilt doen op je computer, zo kunnen we je een beter advies geven. Ik maak uit je opmerking op dat je meer wilt dan alleen Coreldraw gebruiken.

Inderdaad, eens kijken of het ‘helpt!!’ als ik de titel aanpas.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.