12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    NewToMac

Welke foto camera kopen?

Hey allemaal,

ik wil graag een fotocamera kopen, maar weet niet waar ik op moet letten. Ik heb een budget van ong. 300,00. De camera is niet voor professionele gebruik, maar alleen voor vakanties e.d.

Zou iemand mij misschien kunnen tippen? Waar ik op moeten letten enzo.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    505

Ik heb goede ervaringen met Canons van kennissen.

Zelf al meer dan een jaar een enorme Fuij met 4MP en 6x zoom. Toen iets onder de 200 euro, en doet het perfect.

Heb zelf is een tijdje de Canon A700 kunnen testen. Die heeft 6MP en 6x zoom. Persoonlijk vindt ik zoom erg belangrijk. De A700 is trouwens net onder de 300 euro.

Ken ook iemand met een Canon A520, lijkt op de A700. Alleen minder MP en minder zoom, maar wel met een goede aanbieding onder de 200 euro. Volgens mij maakt Canon die alleen niet meer, en is de Canon A530 de opvolger.

Gaat het om plat dan is een Canon IXUS een kandidaat.

Kijk ook eens naar batterijen, of camera’s met oplaadbare accu. Het is wat jij wil, waar het jou om gaat.

Bijdrager
    Freek.
    ”NewToMac”

ik wil graag een fotocamera kopen

NewToMac & NewToForum? Een fotocameravraag in het Videoforum. Denk dat je in Beeldbewerking meer kans hebt :)

Bijdrager
    AdriaanB

ik heb zelf mijn conclusies genomen d.m.v. vergelijk.nl (alleen flipt die site nu bij mij:| ) ik heb nu een Canon PowerShot A430, en werkt ontzettend goed!!

waar je op moet letten:
    – De Camera moet optische zoom hebben, anders kan je net zo goed een telefoon met camera nemen:P
    – een beetje veel megapixels, ik heb er 4, en dat is goed genoeg:P

waar je niet op moet letten
    – Bijkna alle camera’s zijn compatible met iPhoto, dus dat zit wel knorr

ook een aanrader is de Nikon D50, heb ik even mee gepield en wat een mooie foto’s:o :o :o

Bijdrager
    NewToMac
    ”Freek.”
    ”NewToMac”

NewToMac & NewToForum? Een fotocameravraag in het Videoforum. Denk dat je in Beeldbewerking meer kans hebt :)

mensen die zich met beeldbewerking bezig houden hebben ook verstand van fotocamera’s. dat is gewoon logisch. vandaar dat de topic hier is gestart. Als je er last van hebt, verwijder de topic dan. Met dit soort reacties kan niemand iets mee.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik heb hier de Sony DSC-W50, gekocht voor 299.
    klik

Bijdrager
    Freek.
    ”NewToMac”

mensen die zich met beeldbewerking bezig houden hebben ook verstand van fotocamera’s.

Vandaar mijn opmerking;)

”NewToMac”

verwijder de topic dan.

Zie jij Moderator onder mijn naam staan?

”NewToMac”

Met dit soort reacties kan niemand iets mee.

Lijkt mij een lollige en gezellige verwijzing naar het feit dat je topic in een verkeerd forum staat :)

Btw, heb je al gezocht op het forum? Er staat nogal wat over dit onderwerp. Niet te weinig zelfs. En je ziet ook regelmatig dezelfde antwoorden voorbij komen.
    Mocht je een relevant topic vinden maar de vraag niet beantwoord zien, dan kun je in zo’n topic je vraag weer stellen. Het betreffende topic schiet omhoog en komt weer onder de aandacht van medeforummers.

Bijdrager
    Macs

Een goed apparaat voor deze prijs is de Fujifilm FinePix S5200. Hier een fotootje http://www.imaging-resource.com/NPICS1/FINEPIX_S5200_3_L.JPG .
    Ik heb dit toestel en ben er zéér tevreden over. Wij gebruiken die voor het fotograferen van juwelen (close-up enzo…) en hij doet het perfect! Een aanrader…

Bijdrager
    PietjePuk

Zn budget is 300€, kost zo’n apparaat niet heel wat meer?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, vanaf 238 euro is het ding de jouwe.

Het is dan ook geen spiegelreflex hé, al doet het uiterlijk anders vermoeden.

Bijdrager
    iDuck

Die Fuji is in Europa type S5600, en heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding.
    Een ander is de Sony DSC W30, een ultracompact met ook een prima prijs kwaliteit verhouding. (€200)

Dit zijn niet ‘de beste’ maar wel veel waar voor je geld.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”NewToMac”
    ”Freek.”
    ”NewToMac”

mensen die zich met beeldbewerking bezig houden hebben ook verstand van fotocamera’s. dat is gewoon logisch. vandaar dat de topic hier is gestart. Als je er last van hebt, verwijder de topic dan. Met dit soort reacties kan niemand iets mee.

Kortom: je topic staat op het verkeerde forum! Er is ook een beeldbewerkingsforum, dus daar je vraag posten lijkt me een stuk efficienter. Houdt ook het forum een beetje meer geordend…

Waar ik een beetje last van heb is de toon in je commentaar. Vind ik niet echt gepast.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.