11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jconen

welke FM transmitter in de auto

Er zijn al vele vragen over gesteld, maar welke FM Transmitter werkt perfect om mijn muziek op mijn iPod af te spelen in de auto op een FM frequentie?

Bijdrager
    Gadget

Geen enkele,
    Rijdend door ons drukke landje zal je vaak geplaagd worden door storingen van zenders die er tussendoor komen, welke frequentie je ook kiest.
    Een cassette adapter of nog beter een line-in werkt vele malen beter.

weggegooid geld die fm transmitters.

Bijdrager
    puntKoen

De nieuwe iCarPlay Wireless van Monster schijnt eindelijk wél goede kwaliteit te leveren, voornamelijk door de auto-scan functie.

Bijdrager
    Monster

De “Blokker” heeft er nu een voor één tientje… daar kan je het nog eens voor proberen !
    ik heb er een van 20 euro (bij Conrad) en de kwaliteit lis matig..
    bij vlagen werkt het perfect (?!) maar dan ineens wordt de frequentie weggedrukt en moet je hem handmatig verstellen en weer opzoeken op je radio…… (lastig zoniet gevaarlijk tijdens het rijden..)

ik wist dat dit een “makke” was bij deze zenders maar voor 20 euro wilde ik het wel proberen….

ik ben blij dat ik niet zo’n dure heb gekocht voor 70 a 80 euro……

Bijdrager
    smoothly

Van de FM transmitters voor de auto is volgens mij de Belkin Tunebase het beste. Hij heeft voor het geval de zender ergens anders in het land in gebruik is een aantal voorkeuze-frequenties, hij laadt je ipod op tijdens het afspelen en hij heeft een rigide stang en een cradle die hem op de plaats houden in tegenstelling tot bijvoorbeeld die van kensington die alleen een snoertje gebruiken.

Bijdrager
    Doulos

@Gadget: flauwekul.

Ik gebruik deze: http://www.gpsplaza.nl/page.htm?shop_detail.asp?product_id=2468&

Ben erg tevreden. Werkt goed. Ik hoef de frequentie nooit te wijzigen, maar ik rij dan ook erg weinig rond grote steden. Proeven bij Antwerpen, Rotterdam en Utrecht waren succesvol.

Al met al is het natuurlijk erg weinig geld voor zo’n handig apparaat.

Bijdrager
    dettie

ik vrees dat er geen goede fm transmitters bestaan.
    Met de steeds wisselende frequenties is het heel moeilijk
    om een behoorlijk signaal te krijgen.
    Zelf heb ik een itrip en niet tevreden van.

Wat ik je wel aanraad is een fm modulator.
    Ik heb me er eentje aangeschaft in halfords en werkt
    duizend maal beter dan een fm trransmitter.

Hier is de link
    http://www.mrhandsfree.com/stereoboomm.aspx

groeten

detlef

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou het niet zo snel als flauwekul afdoen.

Een goed werkende FM-transmitter kan een oplossing zijn, maar dat is erg afhankelijk van de gebieden waar jij in rond rijdt.

Hier in Soest is het bagger, bij mijn schoonouders in Goes ook (grote storende TV-toren), onderweg naar Zeeland in Brabant ook (zendmasten). In Hilversum wordt je er ook niet blij van om voor de hand liggende redenen.

Als ik lekker een paar uurtjes muziek wil luisteren wil ik zeker niet lopen klooien met wisselende frequenties.

Bijdrager
    bzami
    ”dettie”

Wat ik je wel aanraad is een fm modulator.
    Ik heb me er eentje aangeschaft in halfords en werkt
    duizend maal beter dan een fm trransmitter.

wat is het verschil tussen de twee (als ik een domme vraag mag stellen;) )

Bijdrager
    brabant

Een modulator sluit je aan op de autoantenne en een transmitter zendt het signaal uit je iPod draadloos naar de radio.
    Modulatoren doen het meestal stukken beter.

Inmiddels ben ik zelf over op een aux-aansluiting. Werkt 100% en ruisvrij.

succes met je keuze

Bijdrager
    jconen

Ik heb zelf al eens en FM modulator aangesloten, maar ook dit werkte niet goed. Doordat hij los achter de autostereo gefrot lag, stoorde hij enorm en had ik ook problemen met het volume.
    Vandaar dat ik juist over wil stappen op een FM transmitter…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.