18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Bor

Welke firmware draai ik?

Hallo allen,

Ik vroeg me iets af. Hoe kan je onder Tiger zien welke firmware je Mac draait? Het enige wat ik kan vinden is de kernelversie, is dat hetzelfde?

Ik dit geval gaat om een PowerBook G4.

Dank,
    Bor

Bijdrager
    Pieterr

Appletje –> About this Mac –> More Info –> Hardware –> Boot ROM Version:

Bijdrager
    iJeroen
    ”Pieterr”

Appletje –> About this Mac –> More Info –> Hardware –> Boot ROM Version:

Niet iedereen heeft zijn systeem in het engels staan… :)

Bijdrager
    sven-

Niet iedereen kan alleen Nederlands spreken.

Bijdrager
    iJeroen
    ”sven-“

Niet iedereen kan alleen Nederlands spreken.

Ik ook niet, maar dat maakt het soms een stuk makkelijker.

Bijdrager
    sven-

Dat snap ik maar kom op zeg. Dit is nou toch niet het meest ingewikkelde Engels.

Voor de mensen die liever het in het Nederlands willen:

Appeltje (linksbovenin) –> Over deze Mac –> Meer info –> Hardware –> Opstart-ROM-versie

Bijdrager
    iJeroen
    ”sven-“

Dat snap ik maar kom op zeg. Dit is nou toch niet het meest ingewikkelde Engels.

Appeltje (linksbovenin) –> Over deze Mac –> Meer info –> Hardware –> Opstart-ROM-versie

Tsjonge, zo dom ben ik nou ook weer niet! Ik snap alleen niet dat mensen hun OS in het engels zetten…

Bijdrager
    Pieterr
    ”iJeroen”

Ik snap alleen niet dat mensen hun OS in het engels zetten…

Ik wel. :bigsmile:

Bijdrager
    sven-

Dat willen ze (ik spreek nu voor mezelf) omdat ze liever het OS in de originele taal willen hebben staan i.p.v. een aangepaste versie naar het Nederlands. Sommige Engelse woorden kun je, vind ik, ook niet zo goed door Nederlandse woorden vervangen.

Of misschien willen ze de Engelse taal beter leren beheersen? Zo zullen er vast nog meer redenen zijn:)

Bijdrager
    iJeroen

Ah, oke… :)

Bijdrager
    Bor

Ik snap het, dank jullie!

Da’s feestelijk want bij mij is hij dus verouderd. Daarom pakt hij OSX niet dus. Nu moet ik eerst OS9 installeren om de nieuwe firmware te installeren om OSX te installeren

Wat een feest toch weer.

Bijdrager
    Oppie

iJeroen, je spamt een topic onder met je (onzinnige) opmerkingen.

Bijdrager
    iJeroen
    ”Oppie”

Vertel jij me dan even welke?

Bijdrager
    Oppie

Ja, deze!
    Iemand vraagt over hoe de firmware versie af te lezen, en jij begint te iebelen over de systeemtaal, vier reacties lang.
    Niet on-topic, en ook anderszins niet leerzaam of leuk…

Bijdrager
    JobKuipers
    ”iJeroen”
    ”sven-“

Tsjonge, zo dom ben ik nou ook weer niet! Ik snap alleen niet dat mensen hun OS in het engels zetten…

Ik wel;

Als je bijvoorbeeld een tutorial op internet vindt is de vaker in het Engels dan het Nederlands (vreemd hè??? :evil: ) en dan is het makkelijker om je systeem ook op Engels te hebben staan.

Bijdrager
    iJeroen
    ”Oppie”

Ja, deze!
    Iemand vraagt over hoe de firmware versie af te lezen, en jij begint te iebelen over de systeemtaal, vier reacties lang.
    Niet on-topic, en ook anderszins niet leerzaam of leuk…

Terwijl de TS niet reageerde opende ik een deelonderwerp met de vraag waarom Sven de ‘instructies’ in het engels geeft. Daar reageert hij op, en terwijl de TS nog steeds niet heeft gereageerd hebben wij inderdaad 4 berichtjes gediscusseerd over Engelse systeemtaal. Misschien had ik dat niet moeten doen, maar ‘onderspammen met onzinnige opmerkingen’ vind ik toch wel ver overdreven.

Bijdrager
    tommy666

Deelonderwerp,onderspammen,noem het hoe je wilt….

Zolang het niet meer gebeurt zijn wij al lang gelukkig.

(zo geschreven omdat het schijnt dat jullie dit: :sotp: niet zo graag meer zien? )

Bijdrager
    iJeroen
    ”tommy666″

(zo geschreven omdat het schijnt dat jullie dit: :sotp: niet zo graag meer zien? )

Ik vind het geweldig! Veel beter dan dit:

”Oppie”

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.