9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    loentje

Welke firewire kabel?

Heb vandaag mijn nieuwe 24′ inch bluetooth imac binnen gekregen,en wil met mijn oude imac g5(1e generatie) bestanden overzetten.
    Welke kabel kan ik er voor gebruiken,er was iets met 4 of 6 pins ?

Bijdrager
    Mono1

Je iMac G5 heeft FireWire 400, je nieuwe heeft FireWire 400 en FireWire 800. Het makkelijkst is dus om een kabel (inderdaad 6 pins aan beide kanten) FireWire 400 te gebruiken.

Bijdrager
    loentje

Dank je wel Mono1:D

Bijdrager
    Fester

Cross-over, zo had ik het gedaan.

Bijdrager
    Mono1

Volgens mij heeft FireWire geen cross-over. loentje vroeg naar een FireWire kabel.
    Kijk ook hier: http://www.chipmunk.nl/kabels/FireWire-kabels.html

Bijdrager
    Dick de Roos

Cross-over is niet meer nodig. De Mac crosst (??) zelf al over als het nodig is.
    Een gewone ethernetkabel zou kunnen, maar FireWire gaat sneller en minstens zo handig.

Bijdrager
    nookie

Firewire: Je ene computer opstarten met de T ingedrukt, dan wordt het een harde schijf die dan gekoppeld is aan je computer waar de bestanden op moeten komen.

Netwerkkabeltje: Beide computers opstarten.
    shift :apple: K klikken op je hoofdcomputer
    Dan zie je als het goed is je computer waar de bestanden opstaan.
    Daarop klikken en dan eventueel je wachtwoord instellen en dan kan je door je mappen heen scrollen en kopieren.

De Crossover term bestaat volgens mij niet meer voor de macs van deze tijd.
    Dat is nu een netwerkkabeltje.

Bijdrager
    nookie
    ”Dick

Cross-over is niet meer nodig. De Mac crosst (??) zelf al over als het nodig is.
    Een gewone ethernetkabel zou kunnen, maar FireWire gaat sneller en minstens zo handig.

Je was me voor.

Bijdrager
    Fester

Sorry, ik zat op mijn werk. Thuis was het een ethernet kabeltje, geleend van de Appleleverancier.
    Werkte toendertijd ( en nog ) prima.:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.