14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    motionz

Welke FCS versie

Heb onlangs een Mac Pro gekocht 2.8 GHz 8core met 20GB RAM en 512GB SSD schijf
    Nu wil ik hierop Final Cut Studio op draaien.

Met welke combinatie OS en FCS kun je de beste prestaties uit dit systeem halen?

Bijdrager
    Afroman

Ik snap je vraag niet. Welke combinatie OS en Final Cut?

Bijdrager
    computer space

je kunt toch alleen maar fcpx kopen?

Bijdrager
    TheBigZ

Welke grafische kaart zit er in?
    http://support.apple.com/en-us/HT202239

This system can run the last version of OS X 10.8 “Mountain Lion” and OS X 10.9 “Mavericks” as well as the current version of OS X 10.10 “Yosemite”, although it does not support advanced features like AirDrop, AirPlay Mirroring, or Power Nap. It also does not support “OpenCL” running the default ATI Radeon HD 2600 XT video card. If configured with the NVIDIA GeForce 8800 GT or NVIDIA Quadro FX 5600, it does support OpenCL.

http://www.everymac.com/systems/apple/mac_pro/specs/mac-pro-eight-core-2.8-2008-specs.html

Bijdrager
    motionz

Ik draai momenteel FCP 6.1 op OSX 10.6.8 op een MBP uit 2007.
    Moet de Mac Pro nog compleet nieuw installeren incl. OS en FCP/FCS en ben benieuwd of bv mountain Lion beter draait
    met FCP 6 of 7 of FCPX. Of misschien is deze MacPro beter geschikt voor Mavericks in combinatie met FCPX?

Hoop dat de vraag nu duidelijk is? Grafische kaart is de originele ATI Radeon HD 2600 XT.
    Werd ook geadviseerd om een 2e hands Geforce EVGA Cuda kaart te plaatsen waarmee realtime effects mogelijk zijn??

The bigz thx voor de tip everymac.com!

Bijdrager
    TheBigZ
    motionz op 20 december 2014

Werd ook geadviseerd om een 2e hands Geforce EVGA Cuda kaart te plaatsen waarmee realtime effects mogelijk zijn??

Goed advies. Ik zou zeker de grafische kaart vervangen. Lees het onderstaande topic voor meer info:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1440150

Ik zou Mavericks of Yosemite op de Mac Pro installeren en op FCP X overstappen.
    En een betere grafische kaart in de Mac Pro stoppen.

Bijdrager
    motionz

Van horen en lezen zou FCPX toch wat meer capaciteit vragen van het systeem??
    Kan het allicht proberen, maar zijn oudere projecten nog wel te openen (v6.1)?

Wat betreft grafische kaart, goede uitleg op macrumors! de geforce gtx 570 wordt goed aangeprezen.
    Een vrij recente OS wordt dan aangeraden dus ga in eerste instantie voor mavericks.
    Zijn dergelijke kaarten voorzien van effects accelration tbv FCP?

Bijdrager
    TheBigZ

Ik denk dat jij vanwege FCP beter uit bent met een AMD kaart dan een Nvidia.
    http://www.fcp.co/forum/hardware/18250-brucex-try-this-new-final-cut-pro-x-benchmark

Bijdrager
    motionz

Heb alle requierments naast elkaar gelegd en aangezien ik oude projecten uit FCP 6 wil kunnen editten kom ik op FCP 7 uit
    Hiervoor hoef ik ook niet direct de videkaart te updaten en kan ik gelijk aan het werk.
    Bij deze keuze sluit OSX mountain lion het meest aan, deze is echter niet meer in de appstore te downloaden?
    Weet iemand een hoe ik aan deze versie kan komen

Bijdrager
    TheBigZ

Het verbaast me dat je niet meteen even “doorpakt” en voor FCPX en Yosemite gaat. Je Mac Pro is er snel genoeg voor.

Bijdrager
    motionz

Om de reden dat ik met fcpx mn oude projecten niet kan openen en mn Matrox MXO2 beter compatible is met 10.8

Bijdrager
    TheBigZ

Daarmee heb je je eigen vraag beantwoord.:-D
    Zet gewoon weer FCS 6 en Snow Leopard op je nieuwe Mac Pro. Dan heb je alles zoals het was, alleen sneller.

Bijdrager
    motionz

1 update slag kan naar versie 7, kan m’n oude projecten blijven openen.
    Heb de boel al aan het draaien, allen dank voor de antwoorden

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.